[FWD] Korektor siły hamowania - czy występuje w A6 ?

Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

[FWD] Korektor siły hamowania - czy występuje w A6 ?

Post autor: various »

Witam kolegów
Ostatnio ogarniam temat hamulców w moim rydwanie. Mam zapieczony korektor i kombinuje jak go wywalić.

Czy w A6 C4 były korektory ? Czy któryś was klubowicze ma takowy w A6 ?

Wg. schematów w A6 były 2 układy ABS z którego jeden pasuje do setki. Jeśli w A6 nie było korektorów to znaczy że pompy ABS w A6 spełniają tą funkcję i rozwiązuje to mój problem - nie potrzebuję wiązki.

Dzięki za pomoc
Pzdr
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

[ Dodano: 2014-01-10, 09:26 ]
W mojej a6 korektora/korektorów nie ma (ani przy belce, ani przy pompie hamulcowej)
Wydaje mi sie, że korekcja ciśnienia tylnych hamulców odbywa sie w bloku hydraulicznym pompy abs.
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 09:29 przez kiwi, łącznie zmieniany 1 raz.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

W A6 już nie występowały korektory siły hamowania.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

kiwi pisze:[ Dodano: 2014-01-10, 09:26 ]
W mojej a6 korektora/korektorów nie ma (ani przy belce, ani przy pompie hamulcowej)
Wydaje mi sie, że korekcja ciśnienia tylnych hamulców odbywa sie w bloku hydraulicznym pompy abs.
Skąd ma wiedzieć abs jak masz obciążone auto?
Owszem ,abs dziala ale w sytuacji extremalnej jak już zablokujesz kolo(kola) to reguluje wtedy ciśnienie w ugladzie tak aby to kolo odblokować.
W a6 zamiast korektora jest dławik

Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

dariodario pisze:Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
możliwe:)
a nie słyszałeś o korektorach które reagują na mocniejsze przebicie ciśnienia(w hydraulice nazywa się to zaworem progowym)?

np fiat punto I 2sztuki nad tylnymi wahaczami,jakieś daewoo(lanos chyba) 2 sztuki na pompe hamulcową przykręcone, nawet pierwsze golfy III miały taki patent:)

zdjęcie poglądowe
http://pmx_xyz3.w.interii.pl/KorektorPunto/korektor3.jpg


pomijam fakt, że korzystniejsza jest korekcja wykorzystująca zmianę siły hamowaniatylnych kół w zależności od obciążenia tylnej osi.

Ale robi sie offtop:)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kiwi, Dobrze ci się wydaje, w A6 nie ma korektora bo pompa ABS spełnia za niego tą funkcję, jest całkowicie inna niż ta z 100.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Czyli wywalenie korektora i wstawienie tego dławika załatwiło by sprawę ?

Byłem dziś na rolkach, i wyszło 25% różnicy w sile hamowania tylnych zacisków. Nie wiem teraz za co się brać - za zacisk (który już robiłem) czy grzebać przy tym korektorze ? :/

Pzdr

[ Dodano: 2014-01-10, 12:25 ]
Sprawa z dławikiem nie jest prosta, jest niedostępny.

Obrazek

Tak to wygląda podobno - macie takie coś ?

W TYM miejscu:

Obrazek
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

GTR34 pisze:kiwi, Dobrze ci się wydaje, w A6 nie ma korektora bo pompa ABS spełnia za niego tą funkcję, jest całkowicie inna niż ta z 100.
A niby jak ta pompa abs działa zamiast tego korektora co jest w audi100?
Chętnie się dowiem(y)

[ Dodano: 2014-01-10, 13:46 ]
kiwi pisze:
dariodario pisze:Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
możliwe:)
a nie słyszałeś o korektorach które reagują na mocniejsze przebicie ciśnienia(w hydraulice nazywa się to zaworem progowym)?

np fiat punto I 2sztuki nad tylnymi wahaczami,jakieś daewoo(lanos chyba) 2 sztuki na pompe hamulcową przykręcone, nawet pierwsze golfy III miały taki patent:)

zdjęcie poglądowe
http://pmx_xyz3.w.interii.pl/KorektorPunto/korektor3.jpg


pomijam fakt, że korzystniejsza jest korekcja wykorzystująca zmianę siły hamowaniatylnych kół w zależności od obciążenia tylnej osi.

Ale robi sie offtop:)
Teoretycznie tak
W praktyce nie jest to juz zalezne od obciązenia a od wysokosci tyniej czesci auta.
Nobo jak ktoś zmienia sprezyny na wyzsze lub nizsze?!?
A jak sprężyny są zmęczone?!?
To wtedy trzebaby za kazdym razem jak sie ingeruje w wysokosc zawieszenia ,regulować tenze korektor.
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 19:11 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

dariodario pisze:W praktyce nie jest to juz zalezne od obciązenia a od wysokosci tyniej czesci auta.
to są raczej powiązane ze sobą rzeczy
dariodario pisze:Nobo jak ktoś zmienia sprezyny na wyzsze lub nizsze?!?
A jak sprężyny są zmęczone?!?
To wtedy trzebaby za kazdym razem jak sie ingeruje w wysokosc zawieszenia ,regulować tenze korektor.
oczywiście, że tak:)tylko nikt tego nie robi:) jest regulacja napięcia sprężyny lub innego ustrojstwa, które steruje tymże korektorem
są nawet tabele z podanymi ciśnieniami jakie powinny trafić na tylne koła w danych modelach w zależności od obciążenia(wysokości) tylnej osi
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

kiwi pisze:są nawet tabele z podanymi ciśnieniami jakie powinny trafić na tylne koła w danych modelach w zależności od obciążenia(wysokości) tylnej osi
Pokaż :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

dariodario pisze:W a6 zamiast korektora jest dławik
Znajduje się na przewodzie hamulcowym przed tym giętkim na belce tylniej
Nic takiego nie mam, więc jak to wytłumaczysz?
Chętnie się dowiem(y) :]
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

various pisze:Pokaż :)
Tabelek nie mam, w starszych gratach były wlepki, podobnie jak z ciśnieniami ogumienia.

Ale prosze na przykładzie berlingo, opis regulacji korektora(takiego który reguluje siłe hamowania tylnych kół, w zależności od obciążenia tylnej ośki)
http://service.citroen.com/dtt/CDP/donn ... in_arr.pdf


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263074 (ostatni post)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d44720c805

Kiedyś zmieniałem tylne cylinderki w peugeocie 306 i jak sie okazało, to w nich znajdowały sie korektory siły:)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

J.A.G, bo masz najnowsza pompe ABS, tych typow bylo chyba z 5. Przynajmniej wg. etki W S6 jest tylko pompa abs i przewody do zaciskow bez zadnych dlawikow itd. w starszych pompach (bez asr/eds) z wlotami u gory sa faktycznie te dlawiki.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Teraz kumam. Ale dalej to nie tłumaczy to zdania kolegi, że pompa ABS nie wie jak obciążone jest auto, bo nie wie a dławików nie mam jak twierdzisz. Ta restrykcja jest już może w samej pompie?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Raczej tak. Jak i w większości nowszych aut.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”