[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Post autor: Piana_sta »

Witam! Panowie mam problem z tylnymi hamulcami mianowicie nie trzyma mi prawe kolo na recznym i Pan na diagnostyce powiedzial mi ze to wina linki od recznego natomiast po wizycie u mechanika dowiedzialem sie ze linka jest ok a wine za te objawy ponosi jakies czarodziej (podejrzewam poprzedni wlasciciel badz jego mechanik) ktory zle poskladal zaciski. Propozycja padla nastepujaca regeneracja zaciskow badz zmiana na nowe. Bylbym osobiscie za zmiana na nowe aczkolwiek cena za sztuke ktora wynosi 380 PLN mnie troche przeraza.
Mozecie zacni Panowie udzielic mi informacji na temat regeneracji zaciskow czy mial ktos z tym doczynienia odnosnie jakosci i gwarancji oraz przykladow koszty takiego zabiegu?
Ostatnio zmieniony 2012-05-11, 18:58 przez Piana_sta, łącznie zmieniany 2 razy.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

A co ten mechanik mógł popier****ć w zaciskach? Moim zdaniem, trzeba znaleźć zestaw, reperaturkę zacisków tył C4 A6 i bedzie good.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

pawellike pisze:A co ten mechanik mógł popier****ć w zaciskach?
Został wciśnięty cylinderek, a nie wkręcony. Miałem to samo, i ja wymieniłem na drugi, który miałem z mojej audi na części :-D

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Ciezko mi powiedziec poniewaz srednio sie znam. Pawellike Twoja propozycja to cos w stylu zestwu naprawczego?

[ Dodano: 2011-10-11, 20:28 ]
Kasiarka sugerujesz ze do zmainy cylinderek?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

najlepiej kupić używany, bo jest taniej. Ale jak coś to pisać wtedy, aby dali jakiejś gwarancji, bo może być takie coś jak u Ciebie.
Jestem za wymianą , bo wiadomo jak regenerowane...

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Ja rowniez jestem za zmaina.Skonczy sie chyba na zakupie uzywanych. W pobliskiej miejscowosci na szrocie maja od S6 zaciski tylne od Avanta 150 PLN sztuka beda pasowac?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Cholera, jeśli cylinderek wciśnięty na "chama" to podziekuj za jakiekoleiwk reperaturkę :) i mechanikowi podziękuj, niech Ci sprawi uźywki zaciski najlepiej. Nowych sie nie opłaca .....
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Z ciekawości kupiłem do swojego zestaw naprawczy. w końcu 25zł to nie wielki pieniądz, potem trochę zabawy ale poszło. Szkoda tylko że nie dało nic. O ile masz pęknięte gumki, dostało się trochę brudu to może jest to do ogarnięcia ale jeśli tłoczek ciężko chodzi to nic nie da. U mnie właśnie winny okazał się tłoczek.
Trzeba szukać jakiejś używki w sensownym stanie.
U siebie wrzuciłem od skody octavi, akurat taką mam w domu i przypadkiem wyszło że zacisk jest taki sam, bo u siebie w okolicy nie mogłem dostać do a6 c4.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Domel, dodaj tą pozycję zacisków w http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=113&p ... c&start=15
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Domel, chcialbym zapytac czy ty masz oske czy Quattro?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Zależy co waszym dociskom dolega. Zazwyczaj to ten sam problem, czyli korodujące cięgno hamulca ręcznego- po prostu nie odbija do końca i hamulec w rezultacie bardziej lub mniej trzyma.

Z używkami to loteria, widząc ile osób ma ten problem to tylko kwestia kilku miesięcy aby pojawiła się powtórka z "rozrywki".

Można założyć nowy zestaw (ja tak zrobiłem bo w tym momencie nie miałem za dużo kasy) doczyścić skorodowane części ale sam widzę, że to raczej odwleczenie w czasie wymiany. Na alledrogo są dwa rodzaje docisków- różnią się w rezultacie tylko miejscem na odpowietrzenie, te ze śrubą na dole cholernie ciężko odpowietrzyć!

Ps.Zwróćcie uwagę na jarzma! Tam też często prowadnice korodują.
Awatar użytkownika
misiek3456
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-06-28, 22:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Środa Śląska

Post autor: misiek3456 »

mietek69, prosty sposob odpowietrzenia z dolna sruba....

przykrec je do gory nogani aby odpowietrznik byl na gorze,odpowietrzasz i przykrecasz w poprawnej pozycji i gotowe gwarantuje sukces :-D :-D :-D


pozdrawiam :-) :-)

jezeli chodzi o reperaturki to osobiscie nie polecam lepiej uzywka lub regeneracja
Ostatnio zmieniony 2011-10-13, 11:58 przez misiek3456, łącznie zmieniany 1 raz.
misiek3456
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Panowie a na co zwracac szczegolna uwage przy kupowaniu uzywek na szrocie?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

U mnie jest ośka.
Jak kupujesz na szrocie to zobacz jak pracuje cięgno od ręcznego bo to ono dość często nawala jak już pisał ktoś wyżej, nie odbija do końca.

W miarę lekko też powinien chować się tłoczek, jeśli stawia duży opór i ciężko wkręcać go jakimkolwiek kluczem to w środku też może być problem, lepiej poszukać płynnie chodzących.

A z hamulcami jest tak, jarzma sprawdzić, u mnie poszła w ruch szczotka druciana, cała zewnętrzna rdza oczyszczona, wyciągnąłem prowadnice, wyczyściłem, dałem smar i nowe gumki, prowadnice muszą chodzić płynnie.

Zacisk zregenerowałem zestawem naprawczym z ciekawości, 25zł nie pieniądz a doświadczenie będzie. Nie wiele pomogło, tyle że mi płynu nie ubywało bo wcześniej ciekło generalnie i tak musiałem założyć nowy zacisk (od octavi) bo ciężko pracował tłoczek.
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Domel dziekuje za cenne wskazowki. Jak tylko odbiore samochod od elektronika (maly problem z zegarami) to uderzam na szroty.

Ponawiam pytanie zaciski od S6 moga pasowac? Czy cala piaste tarcze i zacisk tzreba bylo by zmienic?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”