[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

tomi308 pisze:Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z kalamitkami w tylnych zaciskach?
Ja się dzisiaj spotkałem z takim patentem przy regeneracji swoich zacisków. Generalnie można przez te smarowniczki co jakiś czas dać deka smaru na dźwigienki.

Obrazek
Obrazek

Ogólnie to dźwigienka w 1 zacisku była tak skorodowana, że miała chyba 2mm więcej średnicy i ledwo dało się ją ruszyć. Zaciski po full regu z wymienionymi gumkami, tłoczkami, nowymi dźwigienkami z grubszymi sprężynami + nowe linki boscha i ręczny jak po wyjeździe z fabryki. :shock:

Obrazek
Obrazek
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

kesah, możesz wrzucić namiary gdzie kupiłeś te dźwigienki? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

www.budweg.com
Tutaj masz katalog coby namierzyć zaciski i zestawy..

a dźwigenki zamawiałem z firmy Lauber
www.lauber.pl
Dzwoń na dział sprzedaży i porozmawiaj. Najpierw pisałem zapytanie na @, ale klientowi nie śpieszyło się z odpowiedzią, więc uzbrój się w cierpliwość :)
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

Odswieże, mam również problem z recznym, nie trzyma na jedno koło, poprostu z dnia na dzień przestał trzymać ręczny, czy to standartowo dzwigienka czy coś innego? Linka ręcznego jest ok
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Jak zacisk nie odbija to zapewne dzwigienka, chyba ze np sprezyna pękła
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

kornikbp, ja mam oske ale to chyba to samo co zacisk z Q. Jutro sprawdzę sprężynę. Ręczny nie działa w ogóle kolo jest luźne po zaciągnięciu ręcznego.
Ostatnio zmieniony 2015-11-27, 20:39 przez gti18, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Sprawdz czy linka nie jest luzna, moze druciane zabezpieczenie spadlo(przy zacisku) i linka pracuje z calym pancerzem a nie w nim.

We 2 osoby raz dwa znajdziecie problem :)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Bart86
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Bart86 »

Ja w zeszłym tygodniu wymieniałem kpl. zaciski + jarzma regenerowane z tyłu. Objawy były standardowe, czyli brak ręcznego, zapieczone tłoczki, skorodowane prowadzenia klocków i zapieczone prowadnice zacisków (w jarzmach). Za kpl. dałem 400zł + 300 zł kaucji, którą zwrócili po odesłaniu starych jarzm i zacisków. Brałem z firmy Auto Grotek w Markach. Hamulce jak nowe. Na OLX się ogłaszają.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami :)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Polecam - opis od a do z jak naprawic zaciski.

Co do skorodowanej dźwigienki nazywa sie to Sworzeń mechanizmu ręcznego hamulca tarczowego.

Bart86, co do tej firmy regenerującej zaciski - 400zł + 300 kaucji to prawie rozbój - kiedy zestaw nowych uszczelek + nowy tloczek na 1 zacisk kosztuje 32zł.
Ostatnio zmieniony 2015-11-29, 19:25 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Bart86
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Bart86 »

Dodek, moje były tak zajechane, że sama wymiana uszczelek i tłoczków niewiele by nie dała bo musiałem zmienić też jarzma. Cena pewnie nie jest okazyjna, ale z racji deficytu wolnego czasu wolałem kupić gotowce p&p. :mrgreen: No i mam praktycznie całe bebechy nowe, poza samymi odlewami.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami :)
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

również jestem po wymianie zacisków, również brałem regenerowane ze wspomnianej firmy bo nowych nie ma, pytałem w kilku sklepach moto i tylko po regeneracji mieli dostępne, ja płaciłem 150 za same zaciski, bez jarzm
moje zaciski lały od strony ręcznego i sworzeń był tak skorodowany, że nie dało się dobrać do środka, z resztą po rozmowie tel. z panami od regeneracji wolałem zaniechać dalszych moich działań z zaciskiem:
na moje pytanie:
"a co jeśli odeślę wam swoje zaciski i okaże się, że nie nadają się do regeneracji i nie zwrócicie mi kaucji?
usłyszałem odpowiedź:
"Wszystkie się nadają do regeneracji, chyba że jakiś domorosły mechanik nie uj....ał czegoś przy próbie ich demontażu i naprawy."

dodam jeszcze, że panowie mogą zregenerować nasz zaciski i obywa się bez żadnych kaucji, koszty są takie same jak wspomnieliśmy z Bart86, tylko czas oczekiwania się wydłuża
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Bart86, Co jest w tym zestawie za 200 zł od tych z Marek? Prowadnice są? Wszystko z nimi w porządku generalnie? Dobrze ten zacisk zrobiony?
Już zamówiłem więc nie musicie odpowiadać, sam sprawdzę :D
Nie ma sprężyn od ręcznego, powinny być?
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 12:52 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Jaki numer mają zaciski z ręcznym z linką idącą do środka auta?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

mas0n pisze:Jaki numer mają zaciski z ręcznym z linką idącą do środka auta?
prawy 853615423AX
lewy 853615424AX
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

Dokładam się do tematu, u mnie z kolei zaczeło się niewinnie z ręcznym a teraz mam dramat bo fura stoi tak samo jak robota. Rozebrałem zacisk calutki co do najmniejszej cześci kupilem zestaw naprawczy i tu schodu bo kazdy zestaw na inna srednice tłoczka ale to nie był najwiekszy problem, jakoś ogarnąłem. niestety po złożeniu wszystkego do kupy i zamontowaiu na auto cieknie z dzwigienki ręcznego, mówimy i prawym tylnym zacisku. Dzwigienka jest dosc mocno skorodowana
Obrazek

Obrazek
Też chciałbym go wymienić te dzwigienke na nowa ale dostac ja to druga strona medalu.Wiec pytanie jakie mi się nasuwa to czy jest sens spróbowac to napawac i przetoczyc na odpowiedni wymiar? Jaka ma byc jego srednica? I czy poza uszczelką te ze sprężynka w środku co wchodzi w zacisk jest jeszcze jakies uszczelnienie na te dzwigienka?
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”