[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Rumcajs
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2018-06-19, 19:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: Rumcajs »

Nie znalazłem powitalni, więc jako że to mój pierwszy wpis - witam wszystkich bardzo serdecznie ;-)

Właśnie stoję przed podobnym dylematem - mam dwa rodzaje zacisków:
fi34 z ośką po boku
fi38 z ośką z tyłu

Bardziej mi pasuje zacisk z tłoczkiem 34 gdyż mniej obciąży mi pompę hamulcową, jednak jego ośka jest w podobnym stanie jak na wcześniejszych fotkach (wżery pod uszczelką). Dorobienie nowego odpada (nie mam możliwości), jednak sam trzpień można nabyć za ok 50-80 zetek wpisując w google "zestaw naprawczy BUDWEG CALIPER 209917" oraz "zestaw naprawczy BUDWEG CALIPER 209918" (teraz nie pamiętam który to prawy a który lewy). Ja jednak chyba pójdę inną drogą - albo zaleję wżery mosiądzem, przetoczę i wypoleruję, albo przetoczę trzpień do jakichś 14mm i na gorąco nabiję mosiężną tulejkę. W tej drugiej opcji trzeba będzie pilniczkiem przeszlifować gniazdo pod bolczyk, jednak to już kosmetyka - w zamian mam nadzieję dostać coś co nie będzie się bało żadnej rdzy.
Zacisk z tłoczkiem 38 będę trzymał jako rezerwę - boję się że pompa hamulcowa może być za słaba, ale za to sprężyna odbijająca ręczny jest ukryta wewnątrz zacisku, więc ma ten plus że jeden element do rdzewienia mniej..
Jako że nie mam bezpośredniego parcia na najszybsze skończenie przeróbki (obecnie jeżdżę na oryginalnych bębnach, a tarcze założę jak ogarnę całość zacisków i linek) więc bardzo prawdopodobne że na fotki trzeba będzie poczekać łaaaaaaaaadnych kilka dni:D:D

EDIT
Jest lepiej niż mogłem sądzić - dziś odwiedziłem sklep z uszczelkami, i w swojej ofercie mają simeringi o średnicy zewnętrznej 24, wysokości 7, i o różnych średnicach wewnętrznych - 14, 15 i 16. 16 to to co powinno być w oryginale, jednak jako że mają również mniejsze stanęło na tym że po prostu przetoczę ten odcinek trzpienia gdzie ma być uszczelka, zaś pozostała część zostanie jak jest - ew wżery nie będą w niczym przeszkadzać bo i tak jest tam smar, zaś część pod uszczelką będzie przetoczona - czyli gładka powierzchnia pod uszczelką :)

W takim razie pozostało mi tylko wypiaskować zaciski i jarzma, prasnąć czymś by na przyszłość nie rdzewiało, przetoczyć trzpienie, pozakładać nowe uszczelki - i może w przyszłym tygodniu pokażę jak wyszło ;)
Ostatnio zmieniony 2018-06-20, 15:40 przez Rumcajs, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
skoti
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-11-16, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: skoti »

No i jak Panowie poratuje ktoś tymi ośkami? widzę ,że nie jedna osoba ma z nimi problem
Audi coupe gt
Audi A6 c4 - quattro ABC
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Takie cuś znalazłem,
https://www.autodoc.pl/budweg-caliper/1937556

za granicą po 20euro można dostać taki komplecik.

w PL podobno do dostania są takie gdzieś taniej, ale jest to owiane tajemnicą, bo kilka osób regeneruje zaciski i żal im zdradzić ten wielki sekret :lol:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
skoti
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-11-16, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: skoti »

2 ośki to 350zł + 2x zestaw naprawczy z tłoczkiem to da około 450zł , to lepiej chyba kupić nowe zaciski albo oddać stare do regeneracji
Audi coupe gt
Audi A6 c4 - quattro ABC
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

no właśnie, gdyby zamawiać zza granicy to 40euro za kpl ale to i tak dużo.
Są gdzieś taniej, dowiem się gdzie to powiem - nie będę jak grabie - że grabię (wiedzę) tylko do siebie :D
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

kornikbp pisze:Takie cuś znalazłem,
https://www.autodoc.pl/budweg-caliper/1937556

za granicą po 20euro można dostać taki komplecik.

w PL podobno do dostania są takie gdzieś taniej, ale jest to owiane tajemnicą, bo kilka osób regeneruje zaciski i żal im zdradzić ten wielki sekret :lol:
Jaka tajemnica? :shock: Jest mój temat o regeneracji tylnych zacisków i dawałem kontakt mailowy. Ta firma w PL to spółka córka Inter Carsu - nie chwalą się ofertą, bo lepiej dla IC sprzedaż zacisk za kilka stówek niż komplet naprawczy za kilkadziesiąt złotych. Ja jak pisałem w temacie http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=100106#100106 kupowałem w PL i pomogło. Swoją drogą zaciski z tematu mam nadal na sprzedaż.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Panowie jak renenerujecie tylne zaciski zamawiajscie kpl uszczelek z TRW bo te z Frenkit to kupa niesamowita. Minus jest taki ze na TRW trzeba chwile poczekać ale warto bo jakość jest klasę wyższa.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Kolega kupował tu:

Dane do firmy w PL:
Lauber Sp. z o.o.
rkrupinski@lauber.pl
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”