Strona 1 z 8

[ALL] Heble z A8

: 2013-01-26, 21:09
autor: marcino8
Witam Wszystkich...
Zostało mi parę rzeczy po sprzedanym d11....
a wśród gratów kolumny hamulcowe przerobione pod zwykłe tarcze...
Wiadomo że w V8 a także w S4 c4 z lat 91-92 auta występowały z tarczami typu ufo..
Tarcze bardzo dobrej jakości ale bardzo drogie...dostepne tylko w aso 1,5 t pln :shock:
Także skompletowałem to i owo...
tarcze z A8 323mm i zaciski polift :!:
Obrazek
Obrazek
Dodatkowo kolumny mc phersona(nie chciałem uziemiać auta i zrobiłem dystans pod tarczę ,który automatycznie centruje felgę. Stosując ten patent sprawdzony przez innych uzytkowników CCC0 montaż kompletnych hamulców od A8 przebiega praktycznie p&p i można zastosować go w S4 c4 :!:
Zaciski hamulcowe w V8 przykręcone są trzema k 17 do kolumny a od A8 mocowane są dwiema śrubami a żeby zamocować to w V8 trzeba odciąć górne ucho w kolumnie od V8 i rozwiercić dwa pozostałe na klucz19...
Konieczne jest przetoczenie piast V8 oraz usunięcie kołnierza, na którym siedziała tarcza UFO. Jak ktoś nie chce wybijać piasty z kolumny i zakładać nowego łożyska, może potraktować piastę szlifierką:ja wprasowałem nowe łożyska a piastę pojechałem szlifierą... :lol:

Najważniejsze w tym rezanku jest dystans pomiędzy piastę, a tarczę hamulcową:dystans ten ustawia tarczę hamulcową w odpowiednim położeniu między klockami, centruje tarczę oraz felgę :!:
Gotowy zestaw wymagający świeżego lakieru...
Obrazek
I tutaj moje pytanie czy dużo będzie trzeba rzeźbić żeby zapodać je w moim A6?
pozdro

: 2013-01-26, 22:51
autor: Mlody
Marcin niestety nie założysz tego do c4 normalnej. jeśli chcesz lepsze hamulce to ratuje cię albo 312mm z c5 przedliftu i na żeliwnej zwrotnicy albo girling 60 dwu tłoczkowy z audi 200 hamuje dużo lepiej niż oryginalne 288mm.

: 2013-01-27, 01:01
autor: Butterbean
czyms ie rozni golen od v8 od golenia c4?

: 2013-01-27, 09:52
autor: Mlody
z v8 jest piasta bardziej wysunięta. i zacisk od ufo mocowany jest na 3 sruby. Żeby te hamulce założyć potrzebne kolumny od ufo. Na zwykłe nie wlezą.

: 2013-01-27, 11:14
autor: Pawel27
Marcin - pomyśl na spokojnie czy i za ile chciałbyś sprzedać ten stuff. Ja rozważam w przyszłości konwersje jeśli nie zrobię zapasu z ufolami. Choć chyba mniej problemowo byłoby założyć kolumny od S6.

: 2013-01-27, 11:20
autor: Mlody
napewno łatwiej całe kolumny z HP-2kami

: 2013-01-27, 16:27
autor: GTR34
Szkoda tylko, że kompletne kolumny z S6 to koszt +- 1000zł, bo też bym założył :-? Nie da rady dorobić jakichś adapterów aby do zwykłych kolumn założyć zaciski z S6 dwu-tłokowe ?

: 2013-01-27, 16:29
autor: marcino8
Mlody pisze:z v8 jest piasta bardziej wysunięta. i zacisk od ufo mocowany jest na 3 sruby. Żeby te hamulce założyć potrzebne kolumny od ufo. Na zwykłe nie wlezą.
Kubuś no co ty..czytasz nie uważnie...
To są zaciski na kolumnach od V8 d11 ..gotowe
Więc wszystko jest p&p...lakierujesz i masz taki widok...

Obrazek
To są Hp2-z s4
Obrazek
A to A8 polift :!:

A według tych co przerabiali HP2 są gorsze od tych A8-kowych :-)

: 2013-01-27, 22:13
autor: Mlody
no fakt masz rację. Ale tam potrzeba pierscień na piastę zeby wycentrować tarczę.

: 2013-01-28, 08:02
autor: marcino8
A ty dalej swoje....
Najważniejsze w tym rezanku jest dystans pomiędzy piastę, a tarczę hamulcową:dystans ten ustawia tarczę hamulcową w odpowiednim położeniu między klockami, centruje tarczę oraz felgę
Wszystko jest panie tak jak fabryka przykazała ino ładniej...
A może by taki Porsche design zrobił..
Obrazek

: 2013-01-28, 09:08
autor: Mlody
w każdym bądz razie do zwykłych kolumn tego nie przymocujesz. Nie pomalujesz tego :D to ameliniowe :lol:

: 2013-01-28, 13:05
autor: Butterbean
ten temat zaczyna mi przypominac ogloszenie o sprzedazy...marcin doskonale wiesz ile zachodu potrzeba zaeby to zalozyc.tyle co w normalnej goleni.wg mnie zakladaj i tyle.
bedziesz mial z przodu inny rozstaw kol niz z tylu bylo o tym wlasnie gdzies pisane.ze przez to ze piasta jest odsadzona dalej to masz inny szerszy rozstaw kół.

: 2013-01-28, 21:27
autor: marcino8
Butterbean pisze:ten temat zaczyna mi przypominac ogloszenie o sprzedazy...marcin doskonale wiesz ile zachodu potrzeba zaeby to zalozyc.tyle co w normalnej goleni.wg mnie zakladaj i tyle.
bedziesz mial z przodu inny rozstaw kol niz z tylu bylo o tym wlasnie gdzies pisane.ze przez to ze piasta jest odsadzona dalej to masz inny szerszy rozstaw kół.
Masz rację Butter..nie ma co bić piany :-o
Zobaczymy jak to wyjdzie bo i fela do takich hebli musi być większa ;)
pozdro

: 2013-02-14, 13:54
autor: marcino8
GTR34 pisze:Szkoda tylko, że kompletne kolumny z S6 to koszt +- 1000zł, bo też bym założył :-? Nie da rady dorobić jakichś adapterów aby do zwykłych kolumn założyć zaciski z S6 dwu-tłokowe ?
Widać że da radę...choc na pewno tanie to nie jest....
http://moto.allegro.pl/adaptery-hamulco ... 51100.html

: 2013-08-18, 02:01
autor: bolec
panowie czy napewno dobrą opcją jest przegwintowanie?
myślałem nad wstawieniem tulejki w jarzmo i użycu starej śruby.
do wyboru mam takie tulejki:
http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-braz ... 84904.html
http://allegro.pl/tulejka-slizgowa-pap- ... 77959.html

która lepsza? czy moze polecie przegwintować?
o co kaman z tym dystansem?