[Q] S6 Brak ABS, drganie pedału hamulca

gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

kk84 pisze:Przewód pompa - akumulator masz ori sprawny i nie spocony ?.
raczej ori (mokry był ale przetarcia czy uszkodzenia nie zauważyłem, wytarłem i zobacze jutro co z nim się dzieje)
J.A.G, ile chcesz za gruszkę? :-D
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

zarobiłem dzisiaj nowy przewód, rozebrałem stary, wyciągnąłem tą redukcję ze środka przewodu i zakuty jest prawie jak oryginalny.
niestety nic to nie dało, kolejnym krokiem jest wymiana wspomnianej "gruszki"...
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby, Ale nikt nic nie mówił o zakuwaniu nowego przewodu wysokiego ciśnienia. Tak z ciekawości, ile policzył "szpec" ?.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

kk84, wiem ale dla świętego spokoju to zrobiłem :-)
sam wąż + 2 nakręcane końcówki do przyspawania na metalowym przewodzie ok 50zł, palnik w rękę i zarobienie tych właśnie metalowych wężyków
tyle :-)

[ Dodano: 2013-01-04, 18:28 ]
zaznaczę jeszcze, że dowiadywałem się w serwisie ile nowy przewód i aż usiadłem... 1702zł :-)
wąż zakuła mi firma HANSA-FLEKS
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Rozumiem. W DPRS.pl na Grochowskiej za zarobienie takie przewodu i przekładkę dławika krzyczą 250zł i odbiór dopiero na następny dzień. Moto-rol w Grodzisku Maz. robią od ręki w kwadrans za 65zl :mrgreen:
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

"szukajcie, a znajdziecie" jak mówi Pismo hehe :-D
ja te metalowe końcówki mam teraz na małym patencie, są dokręcane do węża
zrobie jakieś foto i wrzucę

czyli co, teraz pozostaje mi wymienić tą bąbkę? dodam tylko, że ABS jednak działa, wczoraj zrobiłem test na piachu i okazało się, że jest si
byłem też na diagnostyce i sprawdziłem siłe hamowania, okazało się że jest zaje...
tyle tylko, że trzeba mieć dobrze umięśnione uda żeby tak zahamować :-P

[ Dodano: 2013-01-05, 15:28 ]
Obrazek Obrazek

tuning przewodu hydraulicznego do wspomagania hamulca

[ Dodano: 2013-01-05, 15:35 ]
na chwilę obecną hamulce działają jak należy,
po długim rozmyślaniu i analizowaniu wszystkich możliwych przyczyn wpadłem na pomysł żeby zrobić większy luz na połączeniu pedał hamulca - wzmacniacz hamowania
wkręciłem półtora obrotu trzpień (uchwyt) łączący pedał hamulca ze wzmacniaczem (miałem podejrzenia podparcia pedału i niepełnego otwarcia sekcji na pompie hamulcowej) i się zdziwiłem :shock: po tej operacji ubyło mi płynu w zbiorniczku wspomagania (jakieś 5cm) i hamulec zaczął się zachowywać tak jak powinien,
powiem więcej, jest lepiej niż było
zostawiam to do obserwacji bo zrobiłem narazie jakieś 20km i wszystko gra
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie widzę związku wydłużenia widełek hamulca z poprawą ale skoro ci to pomogło to ok. Może wspomagacz czy zawór w akumulatorze się przywiesił jakimś syfem i pompując pedałem w końcu odblokował się, z resztą w taki sam sposób jak go zepsułeś :mrgreen: ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

J.A.G pisze: Może wspomagacz czy zawór w akumulatorze się przywiesił jakimś syfem
no właśnie to miałem na myśli robiąc ten myk ;-)
przy okazji wiele dowiedziałem się o hamulcach w eSce :-P
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gruby, patent z przewodem niezły :mrgreen: . Co do hebli, zaleczyć nie znaczy pozbyć się problemu :-P.

Tera to "muzk" jesteś z tymi hamulcami hehe.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

kk84, no wiadomo dla tego będą prowadzone dokładne obserwacje, notatki, spostrzeżenia :-P

po raz kolejny dzięki a pomoc, może na jakimś zlocie będę mógł browara postawić :-)
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

siema
dzięki uprzejmości J.A.Ga mogłem założyć inny akumulator ciśnienia (sprzedał mi swój)
jeżdżę już ponad tydzień czasu i widzę znaczną poprawę, ciśnienie jest ok, pedał nie skacze
okazało się,że to akumulator był przyczyną
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

gruby, no to teraz pora na piwo na zlocie.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

hehe podstępnie :-D
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

witam ponownie po długiej przerwie w "niepisaniu"
wymiana akumulatora ciśnienia (gruszki) pomogła ale okazało się, że to było tylko przypadek...
Wczoraj w nocy po wielkich trudach założyłem używany (ale w nienagannym stanie) wzmacniacz siły hamowania, który ponad pół roku temu zakupiłem od J.A.G.a (sprzęt musiał swoje odleżeć :-P )
Teraz wiem, że mam hamulec :mrgreen:

Podsumowując:
Drgający pedał hamulca w S6 może mieć dwie przyczyny zakładając, że instalacja hydrauliczna nie ma żadnego wycieku zewnetrznego:
1 - uszkodzony akumulator ciśnienia (element prosty do wymiany, wystarczy kanał)
2 - uszkodzony wzmacniacz siły hamowania (element kłopotliwy bo wymagający duuuuużo cierpliwości i zdolności akrobatycznych związanych z lokalizacją tego urządzenia)

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc :ok:
mis_iek
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2016-01-23, 16:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: mis_iek »

Witam Wszystkich serdecznie ;-)
Jestem nowy na forum, lecz z modelami c4 mam do czynienia od wielu lat.
Niestety to co się stało dzisiaj to dla mnie nowość, ale nie dla Was czytając tematy z forum.
Mam ten sam/podobny problem co gruby.
Dzisiaj zmieniłem klocki hamulcowe przód w mojej eSce, którą niedawno zakupiłem i ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu tylko to jej zaszkodziło :-P
Prowadnice ładnie przesmarowałem, wszystko jak trzeba, zapompowałem pedałem na zgaszonym aucie po wymianie klocków, aby tłoczki się wysunęły i odpaliłem auto a tu... pedał cały czas wibruje.. hamulce są ale tylko przy powolnym wciskaniu pedału - gdy wcisnę go szybko jest twardy jak skała i łapie po chwili...
Zeby odkręcić śruby od zacisku poczęstowałem je młotkiem, zeby wzruszyć gwinty.
Po wciśnięciu tłoczków wylał mi się nadmiar płynu ze zbiorniczka (jest maksymalny stan). I tyle.
Czy przyszedł czas na wzmacniacz siły hamowania? Czy jak gdzieś wyczytałem poluzowały się czujniki ABS-u po młotku?
Kicha, bo nie da się jeździć z takimi hamulcami, a śnieg pada...
Pomóżcie w lokalizacji usterki ;) w razie czego mam drugi wzmacniacz (dostałem razem z autem) ale jakoś brak chęci do wymiany bez 100% pewności, że to on zawiódł.
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”