[FWD] Słabe hamulce podczas hamowania
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Robię mały odkop bo musimy segregować odpady Do rzeczy nie tyle w osi co quattro, miałem mały problem i zastanawia mnie to bardzo. Ostatnio zmieniałem tarcze z przodu i regenerowałem tył. I przód i tył tarcze mają całe bierznie używane przez klocki zauważyłem że moje auto miało bardzo słabe hamulce pedał wydawał się dziwnie miękki i aby zahamować trzeba było żyć znacznej siły. Stwierdzam też to że ABS zbyt szybko i często ingerował w moje hamowanie I przez ten trop wyłączyłem ABS i hamowałem jakiś czas bez ku mojemu zdziwieniu albo coś się odblokowało albo ułożyło bo hamowanie poprawiło się o jakieś 30 procent. Wszystkie 4 koła blokują się nawet przy hamowaniu z autostradowych prędkości. No właśnie pytanie co to mogło być?? nie mogę zasnąć przez tą zagadkę. Moja teoria była taka że któryś zacisk musiał się blokować czy coś bo z początku ściągało mnie na prawo. Teść gdy jest lepiej ABS reaguje dużo później i samochód jest dużo bardziej przewidywalny
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
Miałem to samo po kupnie auta.
Auto stalo nie uzywane 2 lata.
Pedal hamulca byl taki gumowsty ze niedalo sie zablokować kół podczas hamowania.
Takie uczucie jakby serwo źle pracowało.
Po kilkudniowych wypadach wróciło wszystko do normy.
Tak jak jakby,ale i tak hamulce blado wypadają w porównaniu do mojej byłej(a4 b5 ajm)
Niby te same tarcze,klocki te same opony a jednak trzeba mocno deptać.
Za nidługo swap serwa i pompy z audi a4 b6,zobaczymy jak to będzie
Auto stalo nie uzywane 2 lata.
Pedal hamulca byl taki gumowsty ze niedalo sie zablokować kół podczas hamowania.
Takie uczucie jakby serwo źle pracowało.
Po kilkudniowych wypadach wróciło wszystko do normy.
Tak jak jakby,ale i tak hamulce blado wypadają w porównaniu do mojej byłej(a4 b5 ajm)
Niby te same tarcze,klocki te same opony a jednak trzeba mocno deptać.
Za nidługo swap serwa i pompy z audi a4 b6,zobaczymy jak to będzie
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
mój szwagier jeździ w większości B5 2.8q ma też B6tke i dzisiaj dałem mu się przejechać z nowym serwem i też był pod wrażeniem, ja też się zawsze zastanawiałem skoro A4 ma takie same tarcze i zaciski przód i tył to dlaczego lepiej hamuje, dlatego zmieniłem pompe i serwo a jedyna różnica jaka jest jeszcze między 100/C4 i A4 to średnica przewodów hamulcowych idących od pompy hamulcowej do pompy ABSu, A4 ma trochę grubsze
Ostatnio zmieniony 2013-09-18, 21:37 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Witam
Mam pytanie, pojechałem dzisiaj na "ścieżkę zdrowia" w celu spr auta przed przeglądem, wyszło pare kwiatków, ale jedna rzecz mnie zaskoczyła. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się że tak nie powinno być, mianowicie heble z tyłu nie zblokowały mi się na rolkach. Przód jest elegancki, depnę koła stoją wyjeżdżają z rolek, tak samo z ręcznym, ale tylne heble jak depnę koła sie kręcą. Czy to wina korektora siła hamowania ? Czy czegoś innego ? Dodam że zaciski ładnie chodzą ost je sprawdzałem, płyn wymieniony na nowy.
Mam pytanie, pojechałem dzisiaj na "ścieżkę zdrowia" w celu spr auta przed przeglądem, wyszło pare kwiatków, ale jedna rzecz mnie zaskoczyła. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się że tak nie powinno być, mianowicie heble z tyłu nie zblokowały mi się na rolkach. Przód jest elegancki, depnę koła stoją wyjeżdżają z rolek, tak samo z ręcznym, ale tylne heble jak depnę koła sie kręcą. Czy to wina korektora siła hamowania ? Czy czegoś innego ? Dodam że zaciski ładnie chodzą ost je sprawdzałem, płyn wymieniony na nowy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
spróbuj zablokować korektor na zwiększonym przepływie i zobacz czy będzie różnica, ja dzisiaj zmieniłem tylne tarcze, pojechałem podocierać trochę to przy mocnym gwałtowny hamowaniu pierwszy raz zablokowały mi się na asfalcie tylne hamulce a korektor mam odłączony czyli zdjętą sprężynę więc coś masz jeszcze nie tak, przy okazji dodam, że miałem krzywe tarcze z tyłu i podczas jazdy rozchylały mi za bardzo tłoczki, jeden zacisk jak poruszałem miał lekki luz drugi bardzo mocny, różnica w hamowaniu, wysokości i twardości pedału jest ogromna, hamulec jest czuły, wysoki skuteczny i ma mały skok
Ostatnio zmieniony 2014-11-05, 18:44 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Genralnie jedno i drugie da radę włożyć ale wkładaj takie jak wszyscy, jest ono w b6/B7 i skodzie Superb, czyli
http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 42050.html
to drugie wygląda tak
http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-serwo-p ... 13493.html
Przerabiać za wiele nie trzeba, delikatnie dogiąć jeden przewód hamulcowy jak będzie potrzeba, odkleić tą aluminiową podstawkę przy płaszczyźnie serwa, jest przyklejona na taką chyba piankę, u nas jest niepotrzebna ma być płaska powierzchnia tam gdzie się łączy ze ścianą grodziową, musisz mieć długie ori śruby od serwa i trzecia rzecz to zrobić odpowiednią długość trzpienia, który idzie do pedału z możliwością regulacji, możesz wykorzystać gwint z ori serwa od C4, do tego łącznik (możesz zrobić z tego od serwa z B6) żeby połączyć dwa gwinty i oczywiście tak jak fabrycznie nakrętki żeby to pokontrować, najlepiej przymierzyć sobie na sucho i będziesz wiedział o co chodzi, na koniec oczywiście zmodernizować, zrobić od nowa rurkę podciśnienia
http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 42050.html
to drugie wygląda tak
http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-serwo-p ... 13493.html
Przerabiać za wiele nie trzeba, delikatnie dogiąć jeden przewód hamulcowy jak będzie potrzeba, odkleić tą aluminiową podstawkę przy płaszczyźnie serwa, jest przyklejona na taką chyba piankę, u nas jest niepotrzebna ma być płaska powierzchnia tam gdzie się łączy ze ścianą grodziową, musisz mieć długie ori śruby od serwa i trzecia rzecz to zrobić odpowiednią długość trzpienia, który idzie do pedału z możliwością regulacji, możesz wykorzystać gwint z ori serwa od C4, do tego łącznik (możesz zrobić z tego od serwa z B6) żeby połączyć dwa gwinty i oczywiście tak jak fabrycznie nakrętki żeby to pokontrować, najlepiej przymierzyć sobie na sucho i będziesz wiedział o co chodzi, na koniec oczywiście zmodernizować, zrobić od nowa rurkę podciśnienia
Ostatnio zmieniony 2014-11-06, 14:38 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Brzmi groznie ale chyba do ogarniecia. Ile potrzebuje na to czasu ?
Polaczyc dwa gwinty - masz na musli mam to obspawac ? Czy wystarczy przelozyc jakis element z ori serwa ?
W grudniu bede w PL to chyba to ogarne. Wkurza mnie dosc gumowy hamulec, mimo ze na sprawdzaniu sa bardzo dobre.
Czyli smialo moge zamawiac to z pierwszego linku tak ? Po zakupie musze sprawdzic czy jest w pelni sprawne ? Jezeli tak to jak
Polaczyc dwa gwinty - masz na musli mam to obspawac ? Czy wystarczy przelozyc jakis element z ori serwa ?
W grudniu bede w PL to chyba to ogarne. Wkurza mnie dosc gumowy hamulec, mimo ze na sprawdzaniu sa bardzo dobre.
Czyli smialo moge zamawiac to z pierwszego linku tak ? Po zakupie musze sprawdzic czy jest w pelni sprawne ? Jezeli tak to jak
Ostatnio zmieniony 2014-11-06, 22:15 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Pierwsza sprawa, że nie kupuj pompy, która leży bez płynu jakiś czas bo jest szrotem, albo znajdź gdzieś całe auto na części albo kup samo serwo, można kupić takie za śmieszne pieniądze a pompę kup nową, nawet włoską LPRa, koszt jakieś 240zł ale masz 100% pewności, że sprawna. Co do gwintów to są łączniki specjalne albo można zrobić z tego łącznika z kulką co jest przy serwie z B6tki. Tutaj masz np. łącznik do przewodów hamulcowych ale są też inne
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT