[FWD] Słabe hamulce podczas hamowania

Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

do przodu szukaj zacisków z A4/B6/B7 będą zawsze świeższe, do tego jarzma pod wentylowane tarcze, z A4/B5 A6/C5 A6/C4, tylne podchodzą też z A4/B6 tylko linki od ręcznego trzeba mieć dłuższe, możliwe, że te z Golfa IV mają inaczej dźwigienki i podejdą pod linki z C4
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

hubos21, ja szukam już nówek, nie używanych bo nie zamierzam ich regenerować. Dzięki za wskazówki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Robię mały odkop bo musimy segregować odpady ;) Do rzeczy nie tyle w osi co quattro, miałem mały problem i zastanawia mnie to bardzo. Ostatnio zmieniałem tarcze z przodu i regenerowałem tył. I przód i tył tarcze mają całe bierznie używane przez klocki zauważyłem że moje auto miało bardzo słabe hamulce pedał wydawał się dziwnie miękki i aby zahamować trzeba było żyć znacznej siły. Stwierdzam też to że ABS zbyt szybko i często ingerował w moje hamowanie :-( I przez ten trop wyłączyłem ABS i hamowałem jakiś czas bez ku mojemu zdziwieniu albo coś się odblokowało albo ułożyło bo hamowanie poprawiło się o jakieś 30 procent. Wszystkie 4 koła blokują się nawet przy hamowaniu z autostradowych prędkości. No właśnie pytanie co to mogło być?? ;) nie mogę zasnąć przez tą zagadkę. Moja teoria była taka że któryś zacisk musiał się blokować czy coś bo z początku ściągało mnie na prawo. Teść gdy jest lepiej ABS reaguje dużo później i samochód jest dużo bardziej przewidywalny ;)
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Miałem to samo po kupnie auta.
Auto stalo nie uzywane 2 lata.
Pedal hamulca byl taki gumowsty ze niedalo sie zablokować kół podczas hamowania.
Takie uczucie jakby serwo źle pracowało.
Po kilkudniowych wypadach wróciło wszystko do normy.
Tak jak jakby,ale i tak hamulce blado wypadają w porównaniu do mojej byłej(a4 b5 ajm)
Niby te same tarcze,klocki te same opony a jednak trzeba mocno deptać.
Za nidługo swap serwa i pompy z audi a4 b6,zobaczymy jak to będzie
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

jak założysz serwo i pompe z B6 to będziesz miał lepszy hamulec niż w B5, ja na wiosnę będę zakładał na przód 312 albo 320 i na tył wentylowane 269mm, taka mała przymiarka do mocniejszego C4
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

hubos21 pisze:jak założysz serwo i pompe z B6 to będziesz miał lepszy hamulec niż w B5, ja na wiosnę będę zakładał na przód 312 albo 320 i na tył wentylowane 269mm, taka mała przymiarka do mocniejszego C4
Szczerze to dzięki tobie mnie naszło na ten swap.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

mój szwagier jeździ w większości B5 2.8q ma też B6tke i dzisiaj dałem mu się przejechać z nowym serwem i też był pod wrażeniem, ja też się zawsze zastanawiałem skoro A4 ma takie same tarcze i zaciski przód i tył to dlaczego lepiej hamuje, dlatego zmieniłem pompe i serwo a jedyna różnica jaka jest jeszcze między 100/C4 i A4 to średnica przewodów hamulcowych idących od pompy hamulcowej do pompy ABSu, A4 ma trochę grubsze
Ostatnio zmieniony 2013-09-18, 21:37 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kurde :-( coś mi się nie podoba :-( dzisiaj jeżdżę cały dzień z ABSem i........ Dupa pedał znowu trzeba bardzo mocno wcisnąć żeby się zatrzymać:-( Kurde wyłącze go i pojeżdże może coś tam się zapowietrzyło :?:
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam
Mam pytanie, pojechałem dzisiaj na "ścieżkę zdrowia" w celu spr auta przed przeglądem, wyszło pare kwiatków, ale jedna rzecz mnie zaskoczyła. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się że tak nie powinno być, mianowicie heble z tyłu nie zblokowały mi się na rolkach. :-/ Przód jest elegancki, depnę koła stoją wyjeżdżają z rolek, tak samo z ręcznym, ale tylne heble jak depnę koła sie kręcą. Czy to wina korektora siła hamowania ? Czy czegoś innego ? Dodam że zaciski ładnie chodzą ost je sprawdzałem, płyn wymieniony na nowy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

spróbuj zablokować korektor na zwiększonym przepływie i zobacz czy będzie różnica, ja dzisiaj zmieniłem tylne tarcze, pojechałem podocierać trochę to przy mocnym gwałtowny hamowaniu pierwszy raz zablokowały mi się na asfalcie tylne hamulce a korektor mam odłączony czyli zdjętą sprężynę więc coś masz jeszcze nie tak, przy okazji dodam, że miałem krzywe tarcze z tyłu i podczas jazdy rozchylały mi za bardzo tłoczki, jeden zacisk jak poruszałem miał lekki luz drugi bardzo mocny, różnica w hamowaniu, wysokości i twardości pedału jest ogromna, hamulec jest czuły, wysoki skuteczny i ma mały skok
Ostatnio zmieniony 2014-11-05, 18:44 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

To podlacze sie jeszcze do pytania:
Do swapu serwa i pompy z b6 potrzeba cos przerabiac ? Czy wystarczy p&p ? Oraz o jakim numerze czesc wybrac, bo gdzies tu wyczytalem ze byly dwa rodzaje.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Genralnie jedno i drugie da radę włożyć ale wkładaj takie jak wszyscy, jest ono w b6/B7 i skodzie Superb, czyli

http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 42050.html

to drugie wygląda tak

http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-serwo-p ... 13493.html

Przerabiać za wiele nie trzeba, delikatnie dogiąć jeden przewód hamulcowy jak będzie potrzeba, odkleić tą aluminiową podstawkę przy płaszczyźnie serwa, jest przyklejona na taką chyba piankę, u nas jest niepotrzebna ma być płaska powierzchnia tam gdzie się łączy ze ścianą grodziową, musisz mieć długie ori śruby od serwa i trzecia rzecz to zrobić odpowiednią długość trzpienia, który idzie do pedału z możliwością regulacji, możesz wykorzystać gwint z ori serwa od C4, do tego łącznik (możesz zrobić z tego od serwa z B6) żeby połączyć dwa gwinty i oczywiście tak jak fabrycznie nakrętki żeby to pokontrować, najlepiej przymierzyć sobie na sucho i będziesz wiedział o co chodzi, na koniec oczywiście zmodernizować, zrobić od nowa rurkę podciśnienia
Ostatnio zmieniony 2014-11-06, 14:38 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Brzmi groznie ale chyba do ogarniecia. Ile potrzebuje na to czasu ?
Polaczyc dwa gwinty - masz na musli mam to obspawac ? Czy wystarczy przelozyc jakis element z ori serwa ?

W grudniu bede w PL to chyba to ogarne. Wkurza mnie dosc gumowy hamulec, mimo ze na sprawdzaniu sa bardzo dobre.

Czyli smialo moge zamawiac to z pierwszego linku tak ? :) Po zakupie musze sprawdzic czy jest w pelni sprawne ? Jezeli tak to jak
Ostatnio zmieniony 2014-11-06, 22:15 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Pierwsza sprawa, że nie kupuj pompy, która leży bez płynu jakiś czas bo jest szrotem, albo znajdź gdzieś całe auto na części albo kup samo serwo, można kupić takie za śmieszne pieniądze a pompę kup nową, nawet włoską LPRa, koszt jakieś 240zł ale masz 100% pewności, że sprawna. Co do gwintów to są łączniki specjalne albo można zrobić z tego łącznika z kulką co jest przy serwie z B6tki. Tutaj masz np. łącznik do przewodów hamulcowych ale są też inne

Obrazek
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Okey wiec bedzie dzialal w grudniu, mimo wszystko nie widze poza ksztaltem wiekszej roznicy w tych serwach. O jakim numerze konkretnie powinienem kupic serwo z pompa ? Jezeli moglbym prosic :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”