[FWD] Słabe hamulce podczas hamowania

Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

[FWD] Słabe hamulce podczas hamowania

Post autor: kasiarka »

Witam

W moim c4 są trochę słabe hamulce. Układ odpowietrzony jest, ponieważ podczas deptania pedału hamulca on nie rośnie. ABS dobrze chodzi.

Auto hamuje, ale trochę słabo. i mam tak od kiedy kupiłem te audi. Podług setki c3 to trochę słabiej hamuje. Co może być przyczyna tych słabych hamulców. Dodam, iż klocki są dobre.

Nawet staremu kierowcy mojemu tacie się zbytnio nie podoba takie hamowanie

Za odpowiedzi podziękuję bardzo

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

pedał twardnie np w jeździe w korku ?
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Maszto pisze:pedał twardnie np w jeździe w korku ?
Pedał ciągle jest taki sam. Tzw normalny, tylko przy hamowaniu jest słaby hamulec
Ostatnio zmieniony 2012-06-23, 23:55 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Marecki_tcv
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-03-13, 15:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Marecki_tcv »

moze serwo ci juz pada ale nie dam sobie głowy uciąć
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Marecki_tcv pisze:moze serwo ci juz pada
Na moją logikę gdyby tak było to z upływem czasu pedał hamulca by twardniał coraz bardziej. Hamulce to nie przelewki, od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. A jest cień możliwości, że podczas wymiany bądź jakieś pracy w "okolicy" kół zabrudzono tarcze ?. Ewentualnie możesz mieć przytkane przewody, przytarte tłoczki w zaciskach .... ?
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

kasiarka, odpal auto, niech chwile pochodzi, zgaś i pompuj pedałem. jeśli po mniej niż ok 10 wcisniec zrobi sie twardy to serwo umiera..
ale nei wiem czy to mialoby az taki wplyw na hamowanie..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Nie masz czasem zardzewiałych tarczy z tyłu ?
()()()() Jedna rodzinka VW
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

pablo90 pisze:kasiarka, odpal auto, niech chwile pochodzi, zgaś i pompuj pedałem. jeśli po mniej niż ok 10 wcisniec zrobi sie twardy to serwo umiera..
jest tez mozliwośc ze gumowy wezyk idący z serwa do vacum sparciał i przepuszcza-,
ostanio to doswiadczylem.

1 wez jakis vacuometr i posprawdzaj czy gdzies nie ucieka.
spr nim vacum jakie podcisnienie wytważa podczas pracy.
jak nie ucieka to rozbieraj i przeczyśc wszyskie zaciski - wymienieniając w każdym wszyskie gumy i nasmaruj wszstko miedziowym.
W kancie były podobne problemy i jak sie czyscilo i smarował zaciski reglarnie hamlpe były jak brzytwa
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Sorka, że nie odpisywałem, ale robota robota i jeszcze raz robota.
Jeżeli chodzi o tarcze, to ostatnio sprawdzane wszystko było, bo przy okazji malowałem zaciski w audi.
Postaram się sprawdzić wasze wskazówki i zobaczymy co jest :)
Ostatnio zmieniony 2012-06-25, 21:38 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

sprawdz elastyczne przewody czy nie puchną i są drożne
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

A ja powiem tak, miałem w swojej tez takie sobie hable, tarcze były spoko, kloski tak z 8mm grubości TRW wiec do jazdy, hamowały lecz nie jak brzytwa, ostatnio lekko skrzywiło mi tarcze(rozgrzane dobrze i kałuża), wiec odrazu decyzja zmiana wszystkich 4(tył zmieniany 3lata temu ale mi sie nie podobał) i po zmianie róznica w hamowaniu duża, reaguje na habel bardzo dobrze, i to na 3 kołach lepiej habli niż wcześniej na 4(pekł przewód elastyczny z tyłu, idzie na wyymiane wszystkich) Jednak wiek robi swoje. Sąsiad mechanik mowi ze ten przewód elastyczny potrafi sie w środku rozwarstwic i blokować ciśnienie habli przez co słabiej hamuje ;-)
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Kurczę. Jednak trochę pedał robi się twardy po zgaszeniu auta

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

szukaj jakiejs przerwy w przewodach do serwa pompy vacum ;p
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak przewody nie puchną to płyn wymień jeżeli dawno tego nie robiłeś. Skoro po zgaszeniu robi się twardy to serwo nieszczelne ew. zaworek zwrotny.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam
Podepnę się pod temat. Dziś rano miałem nie miła sytuację. Rano odpaliłem autko normalnie, wszystko gra. Wsiadam jadę prędkość 10-15 km/h dojeżdżałem do pierwszego skrzyżowania naciskam hamulec a tu brak reakcji. Szybko pompowanie 2- 3 razy i autko zaczęło hamować. Słychać było takie szuranie jakby metal o metal, ale tu uprzedzę wypowiedzi później spr czy mam klocki ale wszystkie są OK. Lekko zdębiałem. Przez cały dzień autko spisywało się normalnie hamulec był taki jak zawsze, nic już nie szurało. Wyglądało wszystko jakby było w normie. Był to tylko jeden raz. Popołudniu pojechałem jeszcze odkurzyć auto, odkurzyłem wszystko pod nogami kierowcy. Auto odpalam wsteczny koło lekko skręcone do skrętu ruszam, ciskam delikatnie hamulec a czuje jakby znów cos szurało i pedał hamulca zachowywał się jakby się włączył ABS, czuć było takie terkotanie na pedale. Tu zaznaczę nie mam ABS-u bo jeden czujnik w przednim kole jest wycięty. Lampka ABS sie ciągle pali. Spr poziom płynu hamulcowego jest OK. Jednie mogę mieć zastrzeżenia że płyn wymieniałem ze 3-4 lata temu.
Historia długa, ale dla mnie bardzo dziwna :( Co mogę mieć uszkodzone? Albo co mam spr bo na dzień dzisiejszy nie mam zaufania do moich hebli :(
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”