[ALL] Polerowany rant felg aluminowych
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Kurcze popytałem dzisiaj u nas w firmach które sie zajmuja polerowaniem felg.. i aż mnie zatkało ile taka usługa kosztuje 120 zł od szt.. i to cena jest ruchoma bo zalezy od felgi.. U Was tyle samo kosztuje ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
Casian, proste rozwiązanie - ściągasz lakier scansolem, też osobiście polecam, jest wydajny i puszka starczy Ci spokojnie, ostatnio zdzierałem zmywaczem do pistoletów w sprayu lepszy efekt ale mało wydajne. Jeśli felgi mają być lakierowane to warto zamaskować resztę felg bo jak zagotuje Ci się farba od scansolu poza rantami to będziesz musiał trzeć farbe do gołego aluminium, środek felgi też warto zamaskować. Ogólnie radził bym przygotować całą felgę pod podkład dopiero później polerować ranty - unikniesz niepotrzebnego stresu jak porysujesz papierem to co już spolerowałeś. Jak przygotujesz felge, idziesz do kogoś kto ma podnośnik dwukolumnowy tak aby podnieść całe auto, wrzucasz felgi na przód auta, wrzucasz 2 bieg i polerujesz po kolei papierami, na koniec autosol. Po polerce maskujesz ranty i jedziesz reszte felgi podkładem epoksydowym, ma świetne właściwości wypełniające, maskuje rysy nawet po papierze 120, możesz malować mokre na mokre (unikniesz dość upierdliwego przecierania podkładu, daje to super przyczepność dla bazy) czyli na delikatnie przeschnięty podkład jedziesz odrazu bazą a później bezbarwnym.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Z podnośnikiem może być problem bo takich znajomych nie posiadam.. Ale dałeś mi do myślenia. I tak sobie wymyśliłem, że mogę zastosować na przód dość stabilne krążki z pnia drzewa, bele, jako kobyłki podpory. Czasem stosuje takie cuda jak grzebie pod autem. Więc tu bym miał rozwiązanie. Ale mam pytanie. Jakie pasty, czy w ogóle, trzeba zastosować gdy będziemy polerować ranty ?
Jak rozumiem zaczynam od zmatowania całych felg. Później malowanie rotorów podkładem epoksydowym. Potem fela na auto i polerka papierami wodnymi od 400 do 2500. Na końcu pasta do polerowania aluminium i filc na wiertarkę, kantówkę.
Jak rozumiem zaczynam od zmatowania całych felg. Później malowanie rotorów podkładem epoksydowym. Potem fela na auto i polerka papierami wodnymi od 400 do 2500. Na końcu pasta do polerowania aluminium i filc na wiertarkę, kantówkę.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
Casian, w przypadku gdy będziesz polerował felgi na kręcącej się piaście wystarczy normalny papier na metr ja bym zaczął od 240 do 2500 i po prostu przykładasz papier w jednym miejscu, przyciskasz a kręcąca się fela sama robi robotę, zmieniasz stopniowo gradacje papieru aż do 2500 i później bierzesz autosol do metalu - szmatka i tak jak w przypadku papierów. Jak masz ranty podjedzone to obowiązkowo zrzucasz opony i też szlifujesz na kręcącym się kole. Fajny efekt daje tarcza do szlifierki, bierzesz taką w łapy bez maszyny i tylko przykładasz do rantów....
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Po Waszych wypowiedziach wnioskuje że to chyba może mnie przerosnąć. Chyba bezpieczniejszym wyjściem będzie renowacja samych felg a jak dozbieram budżet to poleci rant do profesjonalisty co by nie wyszło źle.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
od 2 dni przeglądam filmiki na temat renowacji felg... I wydaje sie to do zrobienia
ranty może pójda jednak do fachowca, chyba że znajdę kogoś kto mi pomoże w wykonaniu maszyny do polerowania. Ale to później. Na ta chwilę pytanie o powłokę lakierniczą.
Czy użycie specyfiku scansol i temu pochodne kończy prace przy przygotowaniu felg do podkładowania ? Czy jednak trzeba coś jeszcze wykonać po tym zabiegu?
ranty może pójda jednak do fachowca, chyba że znajdę kogoś kto mi pomoże w wykonaniu maszyny do polerowania. Ale to później. Na ta chwilę pytanie o powłokę lakierniczą.
Czy użycie specyfiku scansol i temu pochodne kończy prace przy przygotowaniu felg do podkładowania ? Czy jednak trzeba coś jeszcze wykonać po tym zabiegu?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Mongolski
- Mechanik
- Posty: 171
- Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Legnica
szpachelka alu na dziury i podkład, ktory szlifujesz i nim wyrownujesz. nie odpuszczaj rantów Panie, dasz rade samemu to ogarnac bez zadnej maszyny.
ps
po scansolopodobnych najlepiej wymyc felgi karczerem i porzadnie to trzeba pozniej odtluscic.
ps
po scansolopodobnych najlepiej wymyc felgi karczerem i porzadnie to trzeba pozniej odtluscic.
Ostatnio zmieniony 2014-05-03, 06:50 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.