[ALL] Polerowany rant felg aluminowych

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

tak :ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

W moim temacie masz część jak polerowałem swoje koła. I ja osobiście używałem Scansolu i rewelka. Mogę z czystym sumieniem polecić i zaletą jego jest to że jest w żelu wiec nie spływa tak ochoczo
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Kurcze popytałem dzisiaj u nas w firmach które sie zajmuja polerowaniem felg.. i aż mnie zatkało ile taka usługa kosztuje :shock: 120 zł od szt.. i to cena jest ruchoma bo zalezy od felgi.. U Was tyle samo kosztuje ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

a no takie są koszta niestety, ja pytałem u mnie o usuwanie lakieru z felg, w sumie to ze samych środków to zaśpiewał 500 zł, wolałem sam wziąć papier i drzeć ręcznie,
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Ogólnie jak zaczniesz robić to sam to zobaczysz dlaczego są takie koszta. Ja gdybym nie był skąpy to bym oddał gdzieś bo napewno było by to lepiej zrobione maszynowo.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

to nie byłem świadom ile takie cos kosztuje.. ale 500 zł nie dam za zrobienie rantów.. Za to miałbym skrzynie do auta :mrgreen: Więc pozostaje tylko malowanie :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Casian, proste rozwiązanie - ściągasz lakier scansolem, też osobiście polecam, jest wydajny i puszka starczy Ci spokojnie, ostatnio zdzierałem zmywaczem do pistoletów w sprayu lepszy efekt ale mało wydajne. Jeśli felgi mają być lakierowane to warto zamaskować resztę felg bo jak zagotuje Ci się farba od scansolu poza rantami to będziesz musiał trzeć farbe do gołego aluminium, środek felgi też warto zamaskować. Ogólnie radził bym przygotować całą felgę pod podkład dopiero później polerować ranty - unikniesz niepotrzebnego stresu jak porysujesz papierem to co już spolerowałeś. Jak przygotujesz felge, idziesz do kogoś kto ma podnośnik dwukolumnowy tak aby podnieść całe auto, wrzucasz felgi na przód auta, wrzucasz 2 bieg i polerujesz po kolei papierami, na koniec autosol. Po polerce maskujesz ranty i jedziesz reszte felgi podkładem epoksydowym, ma świetne właściwości wypełniające, maskuje rysy nawet po papierze 120, możesz malować mokre na mokre (unikniesz dość upierdliwego przecierania podkładu, daje to super przyczepność dla bazy) czyli na delikatnie przeschnięty podkład jedziesz odrazu bazą a później bezbarwnym.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Z podnośnikiem może być problem bo takich znajomych nie posiadam.. Ale dałeś mi do myślenia. I tak sobie wymyśliłem, że mogę zastosować na przód dość stabilne krążki z pnia drzewa, bele, jako kobyłki podpory. Czasem stosuje takie cuda jak grzebie pod autem. Więc tu bym miał rozwiązanie. Ale mam pytanie. Jakie pasty, czy w ogóle, trzeba zastosować gdy będziemy polerować ranty ?
Jak rozumiem zaczynam od zmatowania całych felg. Później malowanie rotorów podkładem epoksydowym. Potem fela na auto i polerka papierami wodnymi od 400 do 2500. Na końcu pasta do polerowania aluminium i filc na wiertarkę, kantówkę.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Casian, w przypadku gdy będziesz polerował felgi na kręcącej się piaście wystarczy normalny papier na metr ja bym zaczął od 240 do 2500 i po prostu przykładasz papier w jednym miejscu, przyciskasz a kręcąca się fela sama robi robotę, zmieniasz stopniowo gradacje papieru aż do 2500 i później bierzesz autosol do metalu - szmatka i tak jak w przypadku papierów. Jak masz ranty podjedzone to obowiązkowo zrzucasz opony i też szlifujesz na kręcącym się kole. Fajny efekt daje tarcza do szlifierki, bierzesz taką w łapy bez maszyny i tylko przykładasz do rantów....
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

widze nieco chałupnicze podejscie -ale tez tak mozna ;] nic juz nie bede sie wypowiadał coby boss nie krzyczał, ale pamietaj, zeby przyłozyc sie do pracy bo inaczej efekty bedo marne i kasa pojdzie w bloto.
Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Po Waszych wypowiedziach wnioskuje że to chyba może mnie przerosnąć. Chyba bezpieczniejszym wyjściem będzie renowacja samych felg a jak dozbieram budżet to poleci rant do profesjonalisty co by nie wyszło źle.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

rant to najmniejszy problem, ino musisz pamietac coby zawsze dokładnie usunac rysy po poprzednim papierze -nie trzeba do tego lewarka ino troche checi i papier w rece. po papirkach pasta nawet na szmacie i masz to co chcesz;]
Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

od 2 dni przeglądam filmiki na temat renowacji felg... I wydaje sie to do zrobienia :)
ranty może pójda jednak do fachowca, chyba że znajdę kogoś kto mi pomoże w wykonaniu maszyny do polerowania. Ale to później. Na ta chwilę pytanie o powłokę lakierniczą.

Czy użycie specyfiku scansol i temu pochodne kończy prace przy przygotowaniu felg do podkładowania ? Czy jednak trzeba coś jeszcze wykonać po tym zabiegu?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

szpachelka alu na dziury i podkład, ktory szlifujesz i nim wyrownujesz. nie odpuszczaj rantów Panie, dasz rade samemu to ogarnac bez zadnej maszyny. ;-)
ps
po scansolopodobnych najlepiej wymyc felgi karczerem i porzadnie to trzeba pozniej odtluscic.
Ostatnio zmieniony 2014-05-03, 06:50 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”