[ALL] Ma ktoś opony bieżnikowane - nalewki ? Ja mam i żyje.

Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Ja miałem 2 sezony bieżnikowane i odechciało mi się ich
1) problem z wyważeniem miałem tyle ciężarków nawalonych że ojoj...
2) przy 190 zrobił się dziwny efekt szurania - jak się okazało druty wyszły z 1 opony i powodowały takie efekty do tego w innej oponie zrobiła się "bulka" czy jak to nazwać pomiędzy bieżnik a kord dostało się powietrze
3) po 2 sezonach bieżnik zaczął pękać...
Ja miałem takie przypadki i stwierdziłem że nigdy więcej pomimo tego że na przyczepność nie mogłem narzekać. Na wyważanie i nerwy straciłem więcej pieniędzy niżeli kupiłbym nowe opony :-/
Ostatnio zmieniony 2013-11-30, 18:02 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Tak się składa że wziąłem komplet bieżnikowanych 185/65/16. Po tym jak ojciec kupił komplet do taksówki stwierdziłem że są nawet nieźle wykonane i zamówiłem sam.

Narazie jak na zimówiki są ciche , cichsze niż poprzednie używki zimówki. Nie biją. Jeżeli wytrzymają tą zime to znaczy że zdzadzą mój torture test :mrgreen:

Na lato i tak biore używki w jak najlepszym stanie.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Dlaczego 185 szerokości tylko ?
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

jasne, ze komus moga sie trafic chusteczkowe nowe micheliny, pirelli czy dunlop a idealne nalewki. ja opisalem tylko przypadek mojego kolegi. sam sie nie zdecydowalem :)
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

wolfik0 pisze:Dlaczego 185 szerokości tylko ?
Lepiej czeszą na śniegu :ok:
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Miałem kiedyś bieżnikowane/regenerowane i morał dla mnie z nich był taki że na bieżnikowanych jeżdżą bogaci ludzie...
Czasy się zmieniają, technologia i materiały, więc na pewno jest tak jak Tomek pisał. Dobre i znane zakłady zapewne robią je lepiej, inne gorzej.
Ja trafiłem pewnie na te gorsze. Zawsze wyskakiwały guzy, niby wymieniali mi je na nowe ale to wracało, nigdy nie dało się ich dobrze wyważyć, ołowiu masa na jedno koło, na wyważanie kasy tyle poszło że faktycznie taniej by wyszły nowe nieregenerowane. Bieżnik też wyjątkowo szybko znikał i nie był to pojazd zdatny do ostrej jazdy...
Na pewno nie warto brać używanych 8 czy więcej letnich opon, bo guma w nich, mimo sporego nawet bieżnika, jest twarda jak kamień i przyczepność na śniegu w takim wypadku będzie dużo gorsza niż prawie łysa "świeża" bieżnikowana.
Na pewno też nie warto brać nowych i bardzo tanich, też to przerabiałem, problem z wyważeniem i szybko znikający bieżnik.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Też myślałem nad takimi oponami, ale, że opinie są podzielone, to zdecydowałem się na nowe, wolałem nie ryzykować, co z tego, że jest gwarancja, że w razie czego wymienią, ale nie chciałbym, żeby mi taka opona strzeliła przy np. 120-140km/h :-|

Nie kupowałem nowych najtańszych m.in. z tego powodu, co pisał J.A.G.
Kupiłem Dunlop 4D 195/65/15. Cena jest dwa razy wyższa niż za nalewki, ale jest 5lat gwarancji i mam nadzieję święty spokój.
Do tej pory miałem Dunlop 2D , potem 3D i teraz przyszedł czas na te...
Poprzednie mnie nie zawiodły nigdy, więc myślę, że z tymi też tak będzie...

Poza tym jest jeszcze jeden szczegół, dotyczący nalewek. Opona na nie przeznaczona, pokonała zwykle już dystans, na jaki była przewidziana przez producenta, więc zakup takiej zawsze będzie loterią, mimo iż jest sprawdzana przed bieżnikowaniem.
Dla ludzi, którzy jeżdżą spokojnie nie ma problemu, ja lubię przydusić, więc ryzyko wolę ograniczyć do minimum :ok:

Zimówka starsza niż 4 lata, to już nie zimówka, dlatego przy zakupie używek, trzeba tego pilnować 8-)
Ostatnio zmieniony 2013-12-01, 13:22 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
MarianV8
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmia

Post autor: MarianV8 »

Zawsze kupuję nowe opony. Jak mam wydać 500zł za bieżnikowane, to wolę dołożyć 300 i kupić nowe. Przed zakupem sprawdzam dodatkowo geometrię kół, żeby nie ścięło przypadkiem nowych opon i mam spokój na kilka lat :)
Audi V8 4.2 quattro
Audi Coupe 2.8 quattro
Audi A4 B5 Avant 1.8 Turbo quattro
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

Post autor: platnerz »

Ja na swoich w ten weekend w deszcz złapałem 170 na ekspresówce S7. Poza tym to gdyby dużo tych opon było złej jakości i ludzie by notorycznie mieli z nimi problemy to przecież te zakłady by zamykali. Zakład z którego ja kupiłem jest prawie 30 lat na rynku. Co do hamowania to lepiej dystans trzymać z przodu :D
Mój szerszeń.
MarianV8
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmia

Post autor: MarianV8 »

OT
Nowe letnie Firestone 225/45 ZR17 Audi V8 4.2 - licznikowe 260km/h "bez stracha" ;-)
Audi V8 4.2 quattro
Audi Coupe 2.8 quattro
Audi A4 B5 Avant 1.8 Turbo quattro
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

Post autor: platnerz »

MarianV8, moje to by się przy takiej prędkości rozpadły :D. Pierwszy śnieg przyszedł i opony moim zdaniem spisują się pewnie. Wiadomo że FWD w zimę to żadna frajda.
Mój szerszeń.
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

Ja juz 4 zime bede smigal na nalewkach do esy tez zamowilem komplet caly czas od jednego dostawcy. kiedys kupilem nowki verdstein bodajze po 190zl/szt 2 sezony tylko zimowe i do wywalenia. co do nalewek to z mojej strony polecam biore z Markgum i najlepiej bieznik jak w Hakapellitia nokian
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Mialem kiedys nalewki w starze :super: Kupilem je 4 lata temu, dalem wtedy 1600 czy 1700 zł za komplet, czyli tyle ile bym musial dac za jedna nową renomowanej marki :P Stara w tym roku sprzedałem, ale nalewki służyły dzielnie przez te 4 lata, zima i lato, a star dostawał w p..dę aż się mało nie rozleciał :mrgreen: Przyczepność faktycznie może była trochę gorsza niż w jakichś chociażby matadorach, ale cena jak już mówiłem, robiła różnicę. Nikt ich nie wywarzał, nikt ich nie słyszał (bo kto słyszy opony w kabinie stara :acdc: ), a wyglądały jak opony w kamazie na syberii. Tak więc jak będziecie kupować opony do stara to polecam nalewki :rotfl:
Do osobówek kupuję przeważnie używane renomowanych marek, ale nie będę się tu rozwodził czy to dobrze czy to źle bo nie wiem.
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Grzesiek pisze:Mialem kiedys nalewki w starze...
Kolego, w mojej poprzedniej firmie, gdzie ciężarówek było od groma (budowlanka), zakładaliśmy tylko nalewki z jednym wyjątkiem...
Na przednią oś zawsze szły nowe, firmowe gumy. Niejednokrotnie nalewki pękały, jednak na dalszych osiach nic się nie działo, zwłaszcza na bliźniaku, ale wyobraź sobie, co by się stało, gdyby założyć nalewkę na przednią oś, a ta przy np. 70km/h strzeli w aucie ważącym 40T - nie do wyprowadzenia :-?
Nie było też problemów z reklamacją opony, która strzeliła - zawsze wymieniali...

A że osobówką nie jeździ się zwykle 70, tylko nieco więcej, nalewkom mówię - nie 8-)

Pozdrawiam :ok:
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

No tragedia jak strzeli na przodzie. Tez mialem tylko na tylnej. Jasne, ze w ciezarowkach nalewki sa bardzo powszechne, kupienie nowych by czasami przewyzszylo wartosc samochodu. Czasami sie widuje takie opony, ze nalewki przy nich to istny rarytas, ponacinane az do drutów itp., sam pewnie widziales.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”