[FWD] amortyzatory

Awatar użytkownika
A(u)Di
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2012-01-21, 10:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sokółka

[FWD] amortyzatory

Post autor: A(u)Di »

jakie amortyzatory polecicie na przód do c4 mam sprężyny eibacha i zastanawiam się czy gazówki ( kayaby, sachs) czy gazowo olejowe? też którejś z wymienionych firm.
nie wiem czy na gazowych nie będzie mega twardo.
Ostatnio zmieniony 2013-08-13, 20:21 przez A(u)Di, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

A(u)Di, ja u siebie mam z przodu gaz-olej (Meyle) i przy Weitec'u -60 z przodu potrafi przytrzeć bardzo sporadycznie o nadkola. Jest dość sztywno, ale dla mnie komfort (minimalny, ale zawsze coś) jest zachowany. Ja chciałem twardo i jest.
Także myślę, że przy Eibach'u (domyślam się, że chodzi tutaj o 35/35) egzamin zdadzą gazowo olejowe, jeśli chcesz mieć względny komfort, bo domyślam się, że nie będziesz używał samochodu w warunkach "torowych" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-11-09, 23:24 przez hexman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Miałem bilsteiny i te są wyjątkowo twarde :mrgreen:

Bierz gazowo-olejowe sachsy a będziesz zadowolony :-P
Olejowe miększe ale gorzej trzymają w zakrętach itd. i do niższych sprężyn też się zaleca gazowo-olejowe ;)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
A(u)Di
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2012-01-21, 10:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sokółka

Post autor: A(u)Di »

a Te firmy co wymieniłem mogą być czy coś lepszego dać z gazowo olejowych ?
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Panowie mam takie pytanie. Ostatnio przy zmianie sprężyn zauważyłem, że moje amory sachsa niby to olejowe na których przejechałem nie cale 5 tys po wyciągnięciu tłoczyska na zewnątrz wpycha je do środka. Czy jest to prawidłowe zachowanie? Na tyle mam KYB gazowo-olejowe i jest zupełnie odwrotnie.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Tak ma być.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

dariodario pisze:Tak ma być.
Możesz mi powiedzieć dlaczego ? Myślałem, że amortyzator ma główne zadanie dociskać koło do podłoża a nie odwrotnie. U gavotte, jak się wyciągnie tłoczysko do końca, to je wciąga z powrotem a powinno być raczej odwrotnie, tłoczysko po wciśnięciu powinno być wypychane do góry. W tym przypadku zgłupiałem :-?
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Amortyzator ma tłumić oscylacje ruchu sprężyn zawieszenia. To jest jego zadanie.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Tylnie jak zakladalem nowe to tloczysko wychodzi na zewnątrz,
Przednie jest odwrotnie,tak mialem z sachs-ami.
Olejowe,jak jest z gazowkami nie wiem.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Maszto pisze:Amortyzator ma tłumić oscylacje ruchu sprężyn zawieszenia. To jest jego zadanie.
Nie tylko..
dariodario pisze:Tylnie jak zakladalem nowe to tloczysko wychodzi na zewnątrz,
I tak powinno być raczej w każdym amortyzatorze, chyba, że o czymś nie wiem.
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Zależnie od konstrukcji amortyzatora i czynnika tłumiącego, tłoczysko amortyzatora albo wychodzi na zewnątrz po wciśnięciu albo się chowa po wyciągnięciu. Głównym zadaniem amortyzatora jest wytłumienie nierówności, to tak w skrócie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Najprościej mówiąc to olejowe, przeważnie u większości producentów, będą swobodnie opadać po wyciągnięciu tłoczyska.
Gazowo-olejowe z racji nabitego gazu pod wysokim ciśnieniem, naturalnie będą go samoczynne wypychać do góry za każdym razem po wciśnięciu.
Jeśli ma się z przodu olejowe, z tyłu gaz-olej to z tego tytułu będą się zachowywać różnie i wszystko jest ok.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Panowie niedługo czeka mnie wymiana tylnich amorków.Zawieszenie mam standardowe nieprzerabiane.Jakie amorki polecacie?jakiej firmy?no i żeby były w miare tanie ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Sachsy gazowe jeżeli chcesz dobre amorki, które wytrzymają coś czasu :-P
Z budżetowych to kyb olejowe są tańsze ale bardziej autem będzie bujać niż na gazowych :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

wolfik0 pisze:Z budżetowych to kyb olejowe
Są też gazówki KYB, tak jak są też olejówki Sachs. Gaz/olej cenowo różni się ale nie specjalnie dużo. Monroe bym nie brał. Jeżeli ma to pojeździć, odpuść sobie też taką budżetówkę jak Hart, Toporan, GPD, SRL, itp złom. O ile może się nie wtłuką za szybko, to charakterystyka ich pracy będzie nie wiadomo jaka.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”