[FWD] 2.6 ABC ośka 1ba przód za wysoko, jak obniżyć?

Awatar użytkownika
pav9
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: skierniewice

[FWD] 2.6 ABC ośka 1ba przód za wysoko, jak obniżyć?

Post autor: pav9 »

Mam u siebie zawias komfortowy 1ba.
Z przodu na sprężynach kropki to 1 żółta / 1 fiolet

Obrazek


Manual z klimatyzacją, V6 2,6 ABC FWD, + butla LPG + hak

Czyli przednie springi takie jakie powinny być.

Jakie przednie sprężyny podpasować, aby obniżyć przód?

Co się stanie jakby założyć springi od wersji 4cylindrowych np( 1 żółta / 3 różowe)??

Co się stanie jakby założyć springi od diesla np(1 żółta / 1 zielona)??

Siądzie w dół czy samochód będzie się nieprzywidywalnie zachowywał?

Sprężyny od wersji 1be są nie do dostania na rynku wtórnym.

A i jeszcze jedno pytanie:

Czy jest różnica w wysokości zawieszenia w zależności od rodzaju amortyzatorów, gazówki są "niższe"???
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 17:28 przez pav9, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Sprężyny Eibach i amorki olejowe SAHS załatwią całą robotę kolego. Zawieszenie C4 zwłaszcza przód powinien być pilnowany chodzi o wahacze. Im twardsze obniżone zawieszenie tym krócej one służą. Na sprężynach eibach skutecznie osadzisz samochód niżej>patrz allegro a amorki zostawiłbym olejowe. W poprzedniej C4 wymieniłem na sahs skuteczność amorków rewelka komfort jazdy na wysokim poziome auto świetnie się prowadzi nie jest za twarde ani za mięke. Pozdrawiam.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

pav9, ja mam 1BE u siebie w avancie i przód stoi moim zdaniem ok, ale tył to koza że szkoda słów. Poprzedni właściciel wymieniał podobno springi na jakieś od v6 (?) ale nie wiem ile w tym prawdy

EDIT: A wygląda to tak : koza
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 21:57 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Zobacz czy czasem tył nie jest podwyższony na tulejach.....niektórzy stosują taki patent....najlepszy wybór zmienić wszystkie springi dedykowane do samochodu i jednym z takich firm jest Eibach, wtedy ustawisz według nadwozia. Żle wstawiłeś zdjęcie....Pozdrawiam.

[ Dodano: |16 Sty 2016|, o 22:04 ]
Faktycznie nie estetycznie to wygląda za to praktycznie zależy, może tył wyższy służył w celu przewozenia bądź ciągneła za sobą przyczepkę by zbytnio jej nie ciągnąć w dół..kolega z Brodnicy? tej kuj-pom?
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Grzesiek_Cichy, no auto podobno miało być używane przez hydraulików w firmie zajmującej się montażem pieców CO. Źle to wygląda, wiem. A springi obniżające w moim przypadku nie zdadzą egzaminu, bo widziałem tylko takie na -35/-30 a to dla mnie za nisko. Chciałbym po prostu tył postawić tak jak powinno stać w serii, bo bujam się dużo po drogach nieutwardzonych. W planach są 17stki na lato i z serią nie powinno to się źle prezentować.

Tak, z tej w kuj-pom :) Dokładniej mówiąc z okolic Górzna, ale wpisałem B-ca bo to większa "aglomeracja" w okolicy :mrgreen:
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

To teraz wiadomo czemu tył podniesiony. Zrób fotkę tylnych springów? Nie chodzi żeby auto obniżać, sprężyny standardowe dobrać a z obniżeniem odnosiłem się do kolegi na początku tematu. Kurde jest już trochę ludzi z brodnicy....może warto by się zgrać? Co prawda nie mam już C4 ale chyba nikt nie będzie miał żalu jak wpadnę nowszym modelem:) Marka wkońcu łączy pasjonatów. Zrób zdjęcie to zobaczymy co tam siedzi bo żadnych gum miedzy springami itd rozumiem nie masz? Czy dystanse badź sprężyny są ale od czego innego wsadzone by tył podnieść? Pozdrawiam! Górzno znam:)
Awatar użytkownika
pav9
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: skierniewice

Post autor: pav9 »

Tak, tak, Eibach.

Prawie 800zł komplet.

Zmienił bym tylko przód, najlepiej jakieś używki od 1be (koszt ok. 200zł za przód).
Moim zdaniem przód by się wyrównał z tyłem co do wysokości.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Grzesiek_Cichy, z przodu na springu są kolejno: żółta i 3 pomarańczowe kropki a z tyłu biała i dwie niebieskie. Próbowałem coś znaleźć na ten temat ale mało czasu miałem i marne skutki moich poszukiwań ...
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Rafał_93, tutaj masz do kompletu tył:
http://allegro.pl/amortyzatory-sprezyny ... 41030.html

pav9, nie mówiłeś w zapytaniu czy nowe czy używane. Nie poleciłbym Ci czegoś nie wiadomego pochodzenia tak. Zawias w C4 nie jest taki tani zależy jakie elementy danych firm wybierasz przy "modzeniu" samochodu. Wahacze LMO kosztują 700zł to nie są małe pieniądze. Masz używki na allegro i olx wystarczy chwila czasu i jest w czym wybierać a druga sprawa, zapytanie o używki musisz złożyć w innym miejscu: http://audi-c4.pl/viewforum.php?f=9

Moja C5 jest obniżona i nie wiem jak Wy ja będe chciał po podnieść na ori spreżynach i amorach taka jazda w zime to nie jazda a haczysz osłoną itp. Efekt wyglądu auta jest przyjemny dla oka ale komfort jest sprawą kompromisu coś za coś. Pozdrawiam.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Grzesiek_Cichy, Dzięki wielkie :) Za taką kasę to mogę zaryzykować :) Kliknąłbym "Pomógł" ale nie mam możliwości ...
Ostatnio zmieniony 2016-01-19, 16:05 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Rafał_93, W dziale technicznym można kliknąć że pomogłem i szczerze to doceniam. Puki mam urlop to z chęcią pomagam. Mam nadzieję będziesz zadowolony jak zakupisz i wrzucisz koniecznie daj znać jak to wyszło. Cieszę się, że mogłem pomóc:)
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Grzesiek_Cichy, tylko osoba zakładająca temat w phpBB może dodawać punkty za pomoc, a szkoda. Zestaw zakupię, ale nie wiem czy w tym miesiącu. W bagażniku czeka już rozrząd i płyny, jutro oddaje wtryski do regeneracji. Jeśli magik da rade je po prostu ustawić to po portfelu tak nie dostane, jak do wymiany będą tylko końcówki to wleci korzystając z okazji 0,210 a jak będę musiał zakupić zestawy naprawcze Boscha to się chyba pochlastam. Więc wydatków trochę jest. Jak zamontuje to na pewno się pochwale jak to wygląda po wymianie.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
pav9
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2014-05-23, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: skierniewice

Post autor: pav9 »

Rafał_93 pisze:Grzesiek_Cichy, Kliknąłbym "Pomógł" ale nie mam możliwości ...
A ja mam. Pomógł dla Grzesiek_Cichy kliknięte.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dzięki serdeczne mam nadzieję, że udało mi się pomóc Wam obydwu. Rafał_93, nie mam diesla wiec za bardzo się tu nie wypowiem bo nie ten temat ale końcówki chłopaki wkładają 216? może warto zapytać? Koszta niestety nie zawsze są małe tak. Warto pomagać i cieszę się że problem można rozwiązać wspólnie. pav9, mam nadzieję że i koledze uda się coś dostać z tych że aukcji może warto zaryzykować? Pozdrawiam Kolegów.pav9, możesz szukać czegoś tańszego jak Eibach wiem że cena jest zaporowa bo to tylko springi tak ale są i tańsze zamienniki wtedy komplet wyjdzie po całości lepiej. Jeśli chodzi o springi i amory to przede wszystkim bezpieczeństwo które należy traktować poważnie i tutaj nie zawsze tańsze jest lepsze. Nie każdy ma mult kasy i ja to rozumiem w razie dalszych problemów będziemy szukać dalej rozwiązania. Pozdrawiam raz jeszcze! -CICHY-
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”