[Q-MAN.] Dziwne dzwięki z wału. Przeguby, podpora, krzyżak
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
[Q-MAN.] Dziwne dzwięki z wału. Przeguby, podpora, krzyżak
Nie uwierzycie jak dziwne dźwięki może wydawać wał napędowy w quattro po dodaniu gazu powyżej 3tyś obr/min...
Jest to objaw "suchych" i zużytych przegubów wału w połączeniu z uszkodzeniem podpory. Smar z czasem w przegubach zamienia się w czarną gumę/smołę i jest prawie sztywny.
Nic nie smarując robi się lekki luz w przegubie i wał wpada w mikro wibracje o dużej częstotliwości przenoszone przez skrzynię z silnika.
Często samo oczyszczenie przegubów i przesmarowanie wystarczy. Najlepiej zamienić je stronami lub kupić nowe LOBRO - 302238
Jest to objaw "suchych" i zużytych przegubów wału w połączeniu z uszkodzeniem podpory. Smar z czasem w przegubach zamienia się w czarną gumę/smołę i jest prawie sztywny.
Nic nie smarując robi się lekki luz w przegubie i wał wpada w mikro wibracje o dużej częstotliwości przenoszone przez skrzynię z silnika.
Często samo oczyszczenie przegubów i przesmarowanie wystarczy. Najlepiej zamienić je stronami lub kupić nowe LOBRO - 302238
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 08:58 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Usłyszysz to prawie tylko na postoju lub czasem przy wysprzęgleniu podczas jazdy. Obroty muszą być wysokie. Dźwięku nie nagram bo już go nie ma ale to brzmiało jak wsypane wiaderko złomu do tłumika lub jakaś osłona na wydechu luźno latająca. Wpierw myślałem że to osłona na pierwszym odcinku wydechu, potem że katy, potem że w tłumiku coś lata już nawet dwumas brałem pod uwagę aż w końcu odkryłem że to wał
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
No to by pod przeguby półosi podchodziło. Na skręconych kołach czy na wprost?
Jeśli na wprost to wał, jak skręcone koła to na półosiach.
Pozostaje ci tylko wyjęcie wału i obadanie go dokładnie. Tam nie masz nic innego prócz przegubów, krzyżaka i podpory. Trzaski wskazywały by na przeguby ew. krzyżak.
Podpora to wibracje, wycie i pierdol...cia w plecy
Jeśli na wprost to wał, jak skręcone koła to na półosiach.
Pozostaje ci tylko wyjęcie wału i obadanie go dokładnie. Tam nie masz nic innego prócz przegubów, krzyżaka i podpory. Trzaski wskazywały by na przeguby ew. krzyżak.
Podpora to wibracje, wycie i pierdol...cia w plecy
Ostatnio zmieniony 2013-01-13, 18:38 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- ziemas
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
- Imię: Ziemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Bydgoszcz
- Płeć:
Odgrzeję kotleta.
U mnie ten metaliczny i denerwujący dźwięk słychać tylko jak auto stoi na wolnych obrotach. Najpierw sądziłem że to wydech ale po oględzinach w kanale okazało się że jest wyczuwalny lekki luz przy kręceniu wałem lewo/prawo. Wydaje mi się, że problem jest w przedniej części wału gdzieś na łączeniu ze skrzynią, ale przenosi się to dzwonienie po całym wale. Podpora wału i krzyżak wydają się być w porządku.
Od czego rozpocząć reanimację? Może ktoś z was już wyeliminował u siebie taki defekt?
U mnie ten metaliczny i denerwujący dźwięk słychać tylko jak auto stoi na wolnych obrotach. Najpierw sądziłem że to wydech ale po oględzinach w kanale okazało się że jest wyczuwalny lekki luz przy kręceniu wałem lewo/prawo. Wydaje mi się, że problem jest w przedniej części wału gdzieś na łączeniu ze skrzynią, ale przenosi się to dzwonienie po całym wale. Podpora wału i krzyżak wydają się być w porządku.
Od czego rozpocząć reanimację? Może ktoś z was już wyeliminował u siebie taki defekt?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żary
ziemas, jeśli chodzi o wał to są tylko 3 elementy. Przeguby, krzyżak i podpora. Jeśli jest to metaliczny dźwięk to mowa o krzyżaku. Podpora to bardziej takie głuche, stłumione uderzenia. Przeguby to mogą mieć luzy ale czy dźwięk jakiś wydają to nie wiem raczej nie. Wymieniałem u siebie przeguby wału bo był luz ale dźwięków nie było żadnych.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
U siebie też niedawno odkryłem dziwny dźwięk lecz nie występuje on podczas ruszania lecz gdy odpalę zimny silnik i auto stoi w bezruchu ok 5 minut, po dodaniu gazu ustępuje. Myślałem, że to tłumik ale gdy podniosłem auto na podnośniku i poruszałem kołem do tyłu i do przodu wtedy zobaczyłem, że dźwięk wydobywa się z okolic wału. Po położeniu się pod autem próbowałem namierzyć skąd dokładnie ale wydawało mi się że z jakiejś części nad wałem, jakby osłona.