[Q-AUT.] Blokada tylnego mostu nie działa.
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
[Q-AUT.] Blokada tylnego mostu nie działa.
Witam
Nie działa mi blokada. Po naciśnięciu klika skrzyneczka pod kanapą. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego nie ma żadnego syku.
I teraz pytanie:
Od skrzyneczki pod kanapą odchodzi taki rózowawy przewód podciśnieniowy i niknie pod wykładziną. Gdzie mam go szukać pod maską ? Bo pod maską różowawego nie ma .
Nie działa mi blokada. Po naciśnięciu klika skrzyneczka pod kanapą. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego nie ma żadnego syku.
I teraz pytanie:
Od skrzyneczki pod kanapą odchodzi taki rózowawy przewód podciśnieniowy i niknie pod wykładziną. Gdzie mam go szukać pod maską ? Bo pod maską różowawego nie ma .
Ostatnio zmieniony 2016-06-30, 17:23 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Larix,blokada dyferencjału działa tak:
Po wciśnięciu guzika "Dyfer" umieszczonego pod podświetlonym rysunkiem układu napędowego w okolicy hamulce ręcznego zapala się żółta strzałka/trójkącik oznaczający wolę załączenia blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Ten sygnał elektryczny przekazywany jest do układu sterującego blokadą, który zabudowany jest pod siedzeniem pasażera z tyłu. Do układu sterującego dochodzą 3 rurki pneumatyczne. 1 rurka pneumatyczna z podciśnieniem/nadciśnieniem ( niepotrzebne skreślić) z silnika zasila układ sterowania. Z wkładu sterowania wychodzą 2 węże gumowe poruszające siłownikiem pneumatycznym, który przestawia jakieś trybiki w tylnym moście blokując dyfer. Jeśli dyferencjał rzeczywiście zostanie zablokowany, to sygnał o tym fakcie wraca do układu sterującego i zapala zieloną lampkę na rysunku wkładu napędowego koło hamulca ręcznego (tam gdzie guzik blokady) oraz blokuje ABS i zapala kontrolkę ABS-u na desce rozdzielczej.
"Cisnienie" jest brane z kolektora ssącego ciekną rurką.Wystarczy że gdzieś ta rurka jest przecienta lub załanana i blokada nie działa (i lampka nie powinna sie zapalać) przynajmniej było tak u mnie. Prosta metoda na znalezienie uszkodzenia znajdz rurke i dmuchaj w nią jak jest szczelna to jest wszystko ok
Zaworek zwrotny znalazłem. Jest umieszczony w progu przy lewych tylnych drzwaiach pasażera.Widać go po zdjęciu plastikowej osłony. Za nim od strony automatu jest jeszcze trójnik, z niego rurka idzie gdzieś jakby do bagażnika .
Zasilanie modulu brane jest z silnika. Przewód pneumatyczny wchodzi do komory silnika mniej więcej w środku ściany grodziowej, tuż koło przewodów do nagrzewnicy i podłączony powinien być do rurek podciśnienia.
Po wciśnięciu guzika "Dyfer" umieszczonego pod podświetlonym rysunkiem układu napędowego w okolicy hamulce ręcznego zapala się żółta strzałka/trójkącik oznaczający wolę załączenia blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Ten sygnał elektryczny przekazywany jest do układu sterującego blokadą, który zabudowany jest pod siedzeniem pasażera z tyłu. Do układu sterującego dochodzą 3 rurki pneumatyczne. 1 rurka pneumatyczna z podciśnieniem/nadciśnieniem ( niepotrzebne skreślić) z silnika zasila układ sterowania. Z wkładu sterowania wychodzą 2 węże gumowe poruszające siłownikiem pneumatycznym, który przestawia jakieś trybiki w tylnym moście blokując dyfer. Jeśli dyferencjał rzeczywiście zostanie zablokowany, to sygnał o tym fakcie wraca do układu sterującego i zapala zieloną lampkę na rysunku wkładu napędowego koło hamulca ręcznego (tam gdzie guzik blokady) oraz blokuje ABS i zapala kontrolkę ABS-u na desce rozdzielczej.
"Cisnienie" jest brane z kolektora ssącego ciekną rurką.Wystarczy że gdzieś ta rurka jest przecienta lub załanana i blokada nie działa (i lampka nie powinna sie zapalać) przynajmniej było tak u mnie. Prosta metoda na znalezienie uszkodzenia znajdz rurke i dmuchaj w nią jak jest szczelna to jest wszystko ok
Zaworek zwrotny znalazłem. Jest umieszczony w progu przy lewych tylnych drzwaiach pasażera.Widać go po zdjęciu plastikowej osłony. Za nim od strony automatu jest jeszcze trójnik, z niego rurka idzie gdzieś jakby do bagażnika .
Zasilanie modulu brane jest z silnika. Przewód pneumatyczny wchodzi do komory silnika mniej więcej w środku ściany grodziowej, tuż koło przewodów do nagrzewnicy i podłączony powinien być do rurek podciśnienia.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Larix, Mógłbyś mi podać numer Twojego dyfra/oznaczenie? Mam a6 z automatem ale w a6 już nie ma ręcznych blokad, a zawsze mi się jedna marzyła więc jeśli przełożenie torsena by mi się zgadzało to poszukałbym wszystkiego i zamontował u siebie.
Co do Twojego problemu, popatrz przejście w ścianie grodziowej, wężyk powinien iść koło nóg kierowcy, aż pod nagrzewnice tak mi się wydaje, i być podłączony gdzieś za kolektorem, ewentualnie jest podłączony do podciśnień klimy, nie koniecznie musi być różowy.
Popatrze do etki jak będe mieć dostęp i postaram się podrzucić ewentualne rysunki.
Co do Twojego problemu, popatrz przejście w ścianie grodziowej, wężyk powinien iść koło nóg kierowcy, aż pod nagrzewnice tak mi się wydaje, i być podłączony gdzieś za kolektorem, ewentualnie jest podłączony do podciśnień klimy, nie koniecznie musi być różowy.
Popatrze do etki jak będe mieć dostęp i postaram się podrzucić ewentualne rysunki.
Ostatnio zmieniony 2016-07-02, 23:27 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
zrobiłem sam. potrzeba ci: dyfer,przycisk,kable idące od przycisku do sterowania pod tylną kanapę,sterownik,zbiornik na powietrze no i przewodzik który poprowadzisz z serwa do sterownika pod kanapę. podłączenie elektryki jest proste. brązowe kabelki to -, i do tego był jeden +po zapłonie i + od podświetlania. zapomniałem kolory.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
marcin łuków, Dyfer w automacie ma inne przełożenie niż manual? Z elektryki to tylko podłączyć kable do dyfra + podciśnienia i puścić 12 po stacyjce i sygnał prędkości i chyba do wyłączenia absu. Dużo roboty żeby podmienić dyfer? Sterownik itd to nie problem tylko gorzej z dyfrem ;d
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
nie wiem jaki jest w automacie. do mojego pasował aat ale i tak dodatkowo liczyłem przełożenia od a6 i 100 tak dla pewności. tego kabelka co powinien rozpinać blokadę powyżej 40km\h nie zakładałem bo niby po co?tak jest większa frajda w zimę. do abs nie wpinałem. jak masz podnośnik albo kanał to w 2h przełożysz.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków