[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
ja nie narzekam na quattro ogólnie to nie jest mi do niczego potrzebne ale takie było auto to się kupiło ogólnie przy quattro może być więcej niespodzianek przy naprawach i defektach zawieszenia zbiornika paliwa itd. właściwie to za 2 lata jazdy quattro przydało mi się tak naprawdę ze 2 razy raz w sytuacji na drodze i raz wyciągając z zaspy scenica... no ale nie powiem że w zimie jak jade rano po zaśnieżonej drodze przed pługami że nie ma frajdy i uciechy z tego że fajnie ciągnie
ale reasumując gdybym miał do wyboru to chyba wybrał bym ośkę oczywiście mówię o przykładzie mojej motorowni 2.5
ale reasumując gdybym miał do wyboru to chyba wybrał bym ośkę oczywiście mówię o przykładzie mojej motorowni 2.5
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
to prawda co pisze lipton, ja pociągnę wątek napraw. Regeneracja zawieszenia tylnego w porównaniu do ośki jest dużo droższa co przy aucie 22 letnim jak moje ma znaczenie i wynosi procentową wartość auta, w moim przypadku było to ok 1800 za sam tył z regeneracją hebli na profi gratach. Można więc powiedzieć że jest to pi razy oko ok 20% wartości auta. Kwestia tego kto jak takie auto traktuje - pasjonatowi wydać ileś tam złotych na ukochane auto- żaden problem, ale jeśli mamy dziecko, żonę, auto to dwa razy się trzeba zastanowić. No chyba że ktoś ma kasy jak lodu. Myślę, że to jest jednak minus, przy czym taki koszt ponosi się raz na jakiś czas...ale jeśli czyta nas jakiś użytkownik Legacy - to mój minus dla niego będzie plusem przy cenach części do Subaryny.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
mi tam czasem pupcia idzie w bok gdy gubi trakcje podczas ruszania tak to bez prblemu ciagłem po sniegu kIa Carnival z zacignietym recznym a quattro nawet nie poczulo ze cos ciagnie ogolnie tam gdzie przednia osia nie podjechalem zima eSa wjezdza bez problemu a nawet dla testu zgubiłem trakcje i odpusciłem gaz samoczynnie znow była trakcja i swobodnie wjechałem na szczyt moze c4 jest troche wielkim autkiem wagowo ale napewno w czyms typu S2 roznica bedzie
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mazowieckie
Quattro wjedzie praktycznie wszędzie o ile prześwit nadwozia na to pozwoli.
Ja dwa tygodnie temu zakopałem swoją A6 w śniegu tak się zawiesiła że nie mogłem wsadzić ręki pod karoserię śnieg był tak zbity, bez Ursusa C-360 się nie obyło hehe
Ja dwa tygodnie temu zakopałem swoją A6 w śniegu tak się zawiesiła że nie mogłem wsadzić ręki pod karoserię śnieg był tak zbity, bez Ursusa C-360 się nie obyło hehe
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
coz tymi zbiornikami paliwa jest nie tak?? w oście problemu praktycznie nie ma - bynajmniej ja nie zaobserwowałem... w quattro ciekna czy jak??lipton pisze:zbiornika paliwa
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
mati_A6, taaa, jak będę leciał na Niemcy za miesiąc przez Cottbus to wstąpię do Ciebie i zrobimy to na biegu o ile się przedziurawi a przez 600km będę dotankowywał po 10 litrów żeby nic się nie ulało skoro mówisz, że coś zaradzimy to skorzystam z pomocy he he
Ostatnio zmieniony 2012-02-25, 18:54 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
Pytanie do osób mających porównanie jazdy w AEL'u z FWD i Quattro ...
Odczuwacie duuużo mocniejsze hamowanie silnikiem?
Przy jeździe z FWD zawsze do krzyżówek dojeżdżałem na biegu, nie było prawie czuć różnicy bieg/luz przy niższych obrotach ... przy quattro jest mega różnica między jazdą na luzie i na biegu, to normalne?
Odczuwacie duuużo mocniejsze hamowanie silnikiem?
Przy jeździe z FWD zawsze do krzyżówek dojeżdżałem na biegu, nie było prawie czuć różnicy bieg/luz przy niższych obrotach ... przy quattro jest mega różnica między jazdą na luzie i na biegu, to normalne?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 293
- Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
tak jak ktoś mówił wymiana zbiornika jest problematyczna a po szwie zawsze spływa woda i to jest newralgiczny pkt tych zbiorników w ośkach były chyba od jakiegoś roku plastikowe zbiorniki a co do hamowania silnikiem to nie wiem o co chodzi jak dla mnie to nie ma większej różnicy między ośką a quattro...