[Q-MAN.] Torsen w tylnym moście

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

dr.lolek pisze: jak wyglada sprawa zuzywalnosci napedu przy braku roznicowki z tylu?
Napęd jakoś mocno nie oberwie, natomiast ogumienie tak. Lepiej pamiętać o wyłączeniu blokady tylnego mostu po zakończonej "zabawie", inaczej pierwszy ciaśniejszy zakręt Ci o tym przypomni.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, napędy dość mocno obrywają, tylko to później da się odczuć. Widziałem jak gościowi co zespawał dyfer w RWD ośka na ciasnym łuku się złamała. Oczywiście miał dość szerokie kapcie i było sucho. Wszystko zależy po czym będzie użytkowany zablokowany dyfer i co jest najsłabszym ogniwem.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Na bazie doświadczeń nadal podtrzymuje, że napęd Q w C4 jest pancerny i jestem w stanie podać przynajmniej 3 przykłady z rodzimego podwórka BARDZO mocnych C4 na seryjnym układzie przeniesienia napędu i właśnie moście z blokadą (oznaczenie AAT).

Normalną sprawą jest, że wiek i przebieg robi swoje ale w Q siedzi 11 przegubów :-?

Powiem tak, skoro ja nie byłem w szczycie KM/Nm [1] w S6 zmielić dyfra tylnego na zapiętej blokadzie przez 35km (trasa Grodzisk Maz. - Warszawa, spalona żaróweczka kontroli spięcia dyfra i instalacja w wersji beta).

Więc uważam, że nie ma co się bać o ten dyfer. Przed montażem umyć, uszczelnić, zalać świeżym olejem i się cieszyć. Najważniejsza jest swobodna i bez przycieć praca ramienia przesuwnego koronki blokady.

Poza tym lecąc dalej. Flansze 108mm stosowane w napędach Q w S4 i S6 są najmocniejszymi jakie były w produkcji i nie na darmo na innych forach takowe są poszukiwane dość żywiołowo.

[1] - 420/500
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, mi nie chodzi o dyfer tylko półoś którą można przy szerokim kapciu ukręcić
Ostatnio zmieniony 2015-10-05, 21:44 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n,
mas0n pisze:półoś którą można przy szerokim kapciu ukręcić
Przy 245 nie udało mi się ta sztuka ...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, może napęd na 4 łapy kompensuje naprężenia przez co są mniejsze niż w RWD
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”