[FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
[FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?
A więc przy mocniejszym przyśpieszaniu na chwile pojawiają się wibracje w okolicach 3000 obrotów.
Opony na 100% okey, bo dzieje się to tylko podczas przyśpieszania i dwumas też ok.
Wygoglowałem, że jest to sprawka najprawdopodobniej przegubu wewnętrznego.
I teraz pytanie czy w 140km i skrzynia 6b jest ten sam przegub z półośką co w 115 i 5b ?
I jak to jest z tym luzem na przegubach, czy dobry przegub wewnętrzny może mieć minimalny luz góra-dół ?? czy to już świadczy, że kwalifikuje się na szrot
Opony na 100% okey, bo dzieje się to tylko podczas przyśpieszania i dwumas też ok.
Wygoglowałem, że jest to sprawka najprawdopodobniej przegubu wewnętrznego.
I teraz pytanie czy w 140km i skrzynia 6b jest ten sam przegub z półośką co w 115 i 5b ?
I jak to jest z tym luzem na przegubach, czy dobry przegub wewnętrzny może mieć minimalny luz góra-dół ?? czy to już świadczy, że kwalifikuje się na szrot
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Zapomniałem dopisać, że też czasem czuć te wibracje jak jest na luzie... tzn. jadę, wrzucę luz i sekundę-dwie czuć lekkie drżenie Więc od silnika raczej to nie powinno być.
A chyba jakby dwumas był rąbnięty to na niższych obrotach powinno szarpać ?
Na półośce lewej jest wyczuwalny luz góra-dół i dlatego właśnie wskazuje, że to ten przegub.
Co do układu wtryskowego to nie ma błędów i niedawno był wymieniany wtrysk sterujący, ogólnie mówiąc auto przyspiesza ok, nie widać po silniku, żeby to z niego brały się te wibracje.
A chyba jakby dwumas był rąbnięty to na niższych obrotach powinno szarpać ?
Na półośce lewej jest wyczuwalny luz góra-dół i dlatego właśnie wskazuje, że to ten przegub.
Co do układu wtryskowego to nie ma błędów i niedawno był wymieniany wtrysk sterujący, ogólnie mówiąc auto przyspiesza ok, nie widać po silniku, żeby to z niego brały się te wibracje.
- Suchy1987
- C4 Autorytet
- Posty: 425
- Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Stargard Szczecinski
- Płeć:
półośki są takie same na 100% a takie wibracje właśnie powinieneś czuć przy niskich prędkościach skręć kołami w prawo wciśnij hamulec i w miejscu na maxa w lewo i na skręconych kołach spróbuj ruszyć na samym sprzęgle jak poczujesz chrobotanie to znaczy że półośka i sparawdź w dwie strony
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 09:42 przez Suchy1987, łącznie zmieniany 1 raz.
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Zewnętrzne były niedawno wymieniane i to był inny efekt (przy skręconych kołach i dodaniu gazu było słychać "przeskakiwanie" ) Tych wewnętrznych to za bardzo nie ma jak sprawdzić chyba tylko tym ruszaniem góra-dół ?
Wiecie jak to z tym luzem ma być ? czy jest dopuszczalny jakiś minimalny ? czy to już jest oznaką jego zużycia
Wiecie jak to z tym luzem ma być ? czy jest dopuszczalny jakiś minimalny ? czy to już jest oznaką jego zużycia
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Ja jak kupiłem samochód to miał walnięty przegub wewnętrzny. Objawiało się to tym, że jak samochód przyspieszał to bujało go na boki, dziwne uczucie. Było to najbardziej czuć na 4 biegu przyspieszając od 50km/h, samochód jechał prosto a w środku bujało na boki.
Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią, nie da rady go zakupić samego. O cenach nie wspomnę, ja kupiłem używaną półoś za 150zł chyba. I do tej pory nie mam problemów.
Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią, nie da rady go zakupić samego. O cenach nie wspomnę, ja kupiłem używaną półoś za 150zł chyba. I do tej pory nie mam problemów.
Los się musi odmienić
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Witam
Również mam taki problem wibracje w przedziale 2400 -2800 obr/min, potem wszystko jest ok. Trzęsie budą przy przyspieszaniu, w tym roku wgrany chip. Jeżeli delikatnie przyśpieszam wibracje są delikatne prawie nie odczuwalne. Najbardziej czuć jak latam po winklach i w zakręcie przyśpieszam ww. obrotach drgania są mocno wyczuwalne. Jak czytam możliwe że przeguby wewnętrzne powiedziały dość, pytanie czy przeguby są faktycznie z półosiami czy jednak można to kupić oddzielnie? I co lepiej brać używkę czy noje ze sklepu?
Również mam taki problem wibracje w przedziale 2400 -2800 obr/min, potem wszystko jest ok. Trzęsie budą przy przyspieszaniu, w tym roku wgrany chip. Jeżeli delikatnie przyśpieszam wibracje są delikatne prawie nie odczuwalne. Najbardziej czuć jak latam po winklach i w zakręcie przyśpieszam ww. obrotach drgania są mocno wyczuwalne. Jak czytam możliwe że przeguby wewnętrzne powiedziały dość, pytanie czy przeguby są faktycznie z półosiami czy jednak można to kupić oddzielnie? I co lepiej brać używkę czy noje ze sklepu?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-06-11, 07:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Gdyby to ode mnie zależało, to raczej szedłbym w kierunku nowego, ze sklepu (sprawdź ceny np tutaj: https://motoszef.pl/ )
Przynajmniej miałbym pewność, że trochę pochodzi.
Poza tym czy ceny używanych od nowych różnią się aż tak bardzo? Skoro się nie różnią, to nie ma co ryzykować, zwłaszcza, gdy chce się danym autem jeździć jeszcze przez jakiś czas.
Proponuje sprawdzić jeszcze jak coś np tutaj pod linkiem:
Przynajmniej miałbym pewność, że trochę pochodzi.
Poza tym czy ceny używanych od nowych różnią się aż tak bardzo? Skoro się nie różnią, to nie ma co ryzykować, zwłaszcza, gdy chce się danym autem jeździć jeszcze przez jakiś czas.
Proponuje sprawdzić jeszcze jak coś np tutaj pod linkiem:
Ostatnio zmieniony 2019-08-28, 11:07 przez ostr, łącznie zmieniany 2 razy.