[FWD-AUT.] a6 c4 2.6 abc obroty na piątym biegu przy 100 km/

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
riders82
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 92
Rejestracja: 2013-10-09, 12:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nysa

[FWD-AUT.] a6 c4 2.6 abc obroty na piątym biegu przy 100 km/

Post autor: riders82 »

Witam pytanko mam jak w temacie, ile wam kręcą motory 2.6 w manualu na piątym biegu przy 100 km/h, u mnie w automacie jest dokładnie 2.5 tys na 4ce
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 21:43 przez riders82, łącznie zmieniany 1 raz.
goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

jeśli mnie pamięć nie myli to ja chyba mam 3tys przy ok 110-120km/h
manual ofkors
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

2,5 tys i 100 na budziku
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Ja też mam podobnie. Manual czy automat, obroty są bardzo zbliżone. W automacie są dłuższe przełożenia ;-)
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Ale automat ma 4 biegi hehee
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Apophis pisze:Ale automat ma 4 biegi hehee
No 4, ale chodziło mi o to, że automat na 4 ma praktycznie takie same obroty co manual na 5 przy tej samej prędkości. ;-)
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Jo ale 4hp to muł bagienny manual jakos daje rade :)
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Hehe, może kiedyś będzie okazja to sprawdzimy czy taki muł ;-)
Mój szwagier swoim ABC w ośce i manualu dostał baty :mrgreen:
Może nie bardzo ale do ok 100 km/h był pół auta za mną. Chyba mam na prawdę zdrowe 2.6 ze zdrową skrzynią ;-)
Wiesz, ty w manualu musisz dobrze wystartować i ślizgają ci się przednie koła, ja wciskam gaz do końca i startuję od razu z 4 kopyt, zanim to nadrobisz już jestem daleko przed tobą :mrgreen:
A jak pada deszcz czy śnieg to już nie mówię. Tak więc co innego osiągi na papierze a co innego rzeczywistość ;-)
Ostatnio zmieniony 2016-10-13, 23:08 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

No trakcja owszem ma duzo do rzeczy ale ja wybacz po 8 latach posiadania muła ważącego ze 160kilo i kosztujacego 8kafli za remont ciagle szarpiacego bo mechatrnika itp mam manuala w quattro i kiluje kazda seryjna D2 z 4hp :P

A6 mam w manualu i ośce i wsadze tam dłuższa skrzynke bo ta to dramat ma byc cicho wygodnie :)
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

No w A8 to ci się nie dziwię bo te skrzynie rzeczywiście do trwałych nie należą :roll:
W A6 na szczęście te skrzynie są pancerne i proste chociaż mnie też strasznie wkurza brak tej "piątki". Dlatego na trasie raczej nie jeżdżę szybciej niż 130 bo spalanie sporo wzrasta. I tak nie mogę zejść poniżej 10l/100 :roll:
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

A czemu ta moja w manualu w trasie w ósemce się mieści?? spodziewałem sie wiecej apetytu a tu nawet fis 7.7 pokazał.

4hp sa ogolnie wytrzymałe ale sa stare no to sie sypia jak im nikt przez nascie lat oleju nie zmieniał.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

No wiesz, manual i ośka to już zasługuje na 2 litry na 100 mniej ;-)
U mnie jak zlewałem olej to miał ładny czerwony kolor więc na pewno musiał być regularnie wymieniany. Z resztą całe auto było regularnie serwisowane w CH. Świadczy o tym rachunek za ostatni przegląd na prawie 1500 CHF ;-)
Ja już mam dość manuala. Jeżdżę dużo po mieście w korkach i nie bawi mnie wachlowanie biegami i ciągłe wciskanie sprzęgła Automat to jednak mega wygoda, jedziesz na pełnym luzie. Jedyne zastrzeżenia to tylko te wysokie obroty na autostradzie :roll:
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Te wysokie obroty to jakis dramat wszystkich benzyn w A6. W innych np oplach były do wyboru skrzynie CR-krótkie i WR dłuższe i miałeś opcje czy ma sie zbierac szybko na mieście czy spokojniej w trasie. Daewoo w lanosie zrobiło nawet fajna hybrydke łacząc obie opcje. A audi robi jakies dziwadztwa. Ja jednak poprawiam fabryke po swojemu i wtedy mam komfort podrózowania,ekonomie lepsze osiągi itd.
Faktycznie palnałem nieco gafe bo tip to oprócz 4 łapek ma jeszcze zamulający konwerter i wiele wieksza mase do popchania :)A to sie odbije w spalaniu.
Owszem wygoada automata nie ma sobie rownych w mieście ale rachunki za serwis też :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”