[FWD-AUT.] Delikatne wibracje skrzyni automatycznej lub póło

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[FWD-AUT.] Delikatne wibracje skrzyni automatycznej lub póło

Post autor: przemoprzem »

Witam. Od pewnego czasu nurtuje mnie jeden problem - podczas przyspieszania i jadąc ze stała prędkością zwłaszcza na 4-tym biegu jest takie uczuje wibracji, terkotania - kurde, uczucie jak się jedzie tramwajem:
tttrrrrr......... trrrrrr.......trrrrrr

Ciężko mi to opisać, ale jakby opony ząbkowało. Jak przyspieszam to jakby skrzynia lekkich wibracji dostawała, no i jak jadę jednostajnie to co jakieś 3 sekundy jest takie uczucie jakby cyklicznie trrr trrr trrrr. Myślałem początkowo, że to opony, ale założyłem zimowe koła stalowe i jest to samo. Dodatkowo wydaje mi się, że skrzynia deczko huczy - ale w sumie to może tylko autosugestia/zimowe koła.

No czytam sobie w necie o takich objawach, półosie raczej nie to bo te "wibracje" są proporcjonalne do obrotów - większe obroty to częstsze wibracje, jednostajna jazda ok 2400 obrotów - wibracje są rzadsze/cykliczne.

Żeby była jasność - nie rzuca budą :), ale jednak czuć to na kierownicy i na pedale przyspieszenia.

W tygodniu auto idzie do mechanika, ma obadać zawieszenie czy jest wszytko ok i będzie zrobiona zbieżność i kąty. Ale jak pisałem wyżej, jest zależność prędkość obrotowa/częstotliwość wibracji (tttrrrr :))

Czyżby skrzynia miała dosyć i powoli trzeba szykować kasę na regenerację pompy, konwertera?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Z opisu trudno coś wywróżyć.. może to też być temat pod tytułem podpora wału lub wyważenie wału. Wał lub coś innego (np koło o nadkole) też może o coś zahaczać i stąd to trrrr. Obejrzyj auto od spodu, czy aby to nie jest jakaś pierdoła, bo padająca skrzynia kojarzy mi się z trudnościami ze zmianą biegów lub jazdą tylko na niskich przełożeniach..
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Hmm, dzięki za odp. Ja nie mam quattro, więc jedynie z układu jezdnego to półosie i przeguby no i koła. Tylko że to jest właśnie tak mi się wydaje zależne od obrotów.

Ale poczytałem na innych forach i ktoś tam pisał, że automat może głupieć od silnika - tzn. problemy z silnikiem mogą "odbijać się czkawką" na skrzyni. No i teraz sprawa jest taka, że auto na wolnych obrotach mi delikatnie wibruje, nawet żona wczoraj jak siedziała w aucie to się pyta "czemu tak telepie w aucie". Muszę chyba powalczyć z silnikiem najpierw, bo jest takie uczucie jakby coś z zapłonem było nie tak, nie chodzi idealnie równo, jak się odejmuje gaz to jakby wibracje się wzmagały. Tak było od kupna, po remoncie jest tak samo.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

przemoprzem, ehh nie doczytałem że masz ośkę. To trrr może też wynika z rozwulkanizowania się/skończenia jakiejś poduszki silnika lub skrzyni jeśli je ma?
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

gdyby było coś z automatem to by się odbiło czkawką w czasie jazdy. tu jakaś głupota siedzi. Automat to by się spóznial z biegami głupiał, nie wiedział na którym biegu jechać. nie masz przypadkiem rozwalonej marzety na przegubie? moze się przyciera już i dlatego.
GEKON Quattro
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Osłona przegubu miała lekki wyciek smaru, ale to jakieś 3 miesiące temu zostało zrobione więc półosie na oko ok.

Z automatem jak będę w Kielcach to podjadę do serwisu ASB i facet ma obejrzeć i się przejechać - wtedy będzie wiadomo co dalej, olej na ciepłym sprawdzałem i jest w połowie bagnetu - niezmiennie od dnia zakupu.

Chyba jednak coś to będzie od silnika, bo teraz jak wróciłem z pracy to podniosłem maskę i silnik deczko kuleje, czuć lekkie wibracje. Będę wymieniał zaworki w głowicy - te od hydropopychaczy - ciekawe czy kultura pracy się polepszy, bo może szklanki pomimo że nowe to nie są dobrze napełnione i zawory nie domykają się czy cuś....
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”