Witam. Od pewnego czasu nurtuje mnie jeden problem - podczas przyspieszania i jadąc ze stała prędkością zwłaszcza na 4-tym biegu jest takie uczuje wibracji, terkotania - kurde, uczucie jak się jedzie tramwajem:
tttrrrrr......... trrrrrr.......trrrrrr
Ciężko mi to opisać, ale jakby opony ząbkowało. Jak przyspieszam to jakby skrzynia lekkich wibracji dostawała, no i jak jadę jednostajnie to co jakieś 3 sekundy jest takie uczucie jakby cyklicznie trrr trrr trrrr. Myślałem początkowo, że to opony, ale założyłem zimowe koła stalowe i jest to samo. Dodatkowo wydaje mi się, że skrzynia deczko huczy - ale w sumie to może tylko autosugestia/zimowe koła.
No czytam sobie w necie o takich objawach, półosie raczej nie to bo te "wibracje" są proporcjonalne do obrotów - większe obroty to częstsze wibracje, jednostajna jazda ok 2400 obrotów - wibracje są rzadsze/cykliczne.
Żeby była jasność - nie rzuca budą , ale jednak czuć to na kierownicy i na pedale przyspieszenia.
W tygodniu auto idzie do mechanika, ma obadać zawieszenie czy jest wszytko ok i będzie zrobiona zbieżność i kąty. Ale jak pisałem wyżej, jest zależność prędkość obrotowa/częstotliwość wibracji (tttrrrr )
Czyżby skrzynia miała dosyć i powoli trzeba szykować kasę na regenerację pompy, konwertera?
[FWD-AUT.] Delikatne wibracje skrzyni automatycznej lub póło
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
[FWD-AUT.] Delikatne wibracje skrzyni automatycznej lub póło
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
Z opisu trudno coś wywróżyć.. może to też być temat pod tytułem podpora wału lub wyważenie wału. Wał lub coś innego (np koło o nadkole) też może o coś zahaczać i stąd to trrrr. Obejrzyj auto od spodu, czy aby to nie jest jakaś pierdoła, bo padająca skrzynia kojarzy mi się z trudnościami ze zmianą biegów lub jazdą tylko na niskich przełożeniach..
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Hmm, dzięki za odp. Ja nie mam quattro, więc jedynie z układu jezdnego to półosie i przeguby no i koła. Tylko że to jest właśnie tak mi się wydaje zależne od obrotów.
Ale poczytałem na innych forach i ktoś tam pisał, że automat może głupieć od silnika - tzn. problemy z silnikiem mogą "odbijać się czkawką" na skrzyni. No i teraz sprawa jest taka, że auto na wolnych obrotach mi delikatnie wibruje, nawet żona wczoraj jak siedziała w aucie to się pyta "czemu tak telepie w aucie". Muszę chyba powalczyć z silnikiem najpierw, bo jest takie uczucie jakby coś z zapłonem było nie tak, nie chodzi idealnie równo, jak się odejmuje gaz to jakby wibracje się wzmagały. Tak było od kupna, po remoncie jest tak samo.
Ale poczytałem na innych forach i ktoś tam pisał, że automat może głupieć od silnika - tzn. problemy z silnikiem mogą "odbijać się czkawką" na skrzyni. No i teraz sprawa jest taka, że auto na wolnych obrotach mi delikatnie wibruje, nawet żona wczoraj jak siedziała w aucie to się pyta "czemu tak telepie w aucie". Muszę chyba powalczyć z silnikiem najpierw, bo jest takie uczucie jakby coś z zapłonem było nie tak, nie chodzi idealnie równo, jak się odejmuje gaz to jakby wibracje się wzmagały. Tak było od kupna, po remoncie jest tak samo.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Osłona przegubu miała lekki wyciek smaru, ale to jakieś 3 miesiące temu zostało zrobione więc półosie na oko ok.
Z automatem jak będę w Kielcach to podjadę do serwisu ASB i facet ma obejrzeć i się przejechać - wtedy będzie wiadomo co dalej, olej na ciepłym sprawdzałem i jest w połowie bagnetu - niezmiennie od dnia zakupu.
Chyba jednak coś to będzie od silnika, bo teraz jak wróciłem z pracy to podniosłem maskę i silnik deczko kuleje, czuć lekkie wibracje. Będę wymieniał zaworki w głowicy - te od hydropopychaczy - ciekawe czy kultura pracy się polepszy, bo może szklanki pomimo że nowe to nie są dobrze napełnione i zawory nie domykają się czy cuś....
Z automatem jak będę w Kielcach to podjadę do serwisu ASB i facet ma obejrzeć i się przejechać - wtedy będzie wiadomo co dalej, olej na ciepłym sprawdzałem i jest w połowie bagnetu - niezmiennie od dnia zakupu.
Chyba jednak coś to będzie od silnika, bo teraz jak wróciłem z pracy to podniosłem maskę i silnik deczko kuleje, czuć lekkie wibracje. Będę wymieniał zaworki w głowicy - te od hydropopychaczy - ciekawe czy kultura pracy się polepszy, bo może szklanki pomimo że nowe to nie są dobrze napełnione i zawory nie domykają się czy cuś....
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837