[FWD-MAN.] [100 C4 2.5] Przekładka jednomasu na dwumas

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

[FWD-MAN.] [100 C4 2.5] Przekładka jednomasu na dwumas

Post autor: various »

Witam

Jako że ceny dwumasów do C4 nie są wysokie i same w sobie raczej nie są awaryjne, planuję dorzucić do swojej setki koło dwumasowe. Denerwują mnie drgania w pewnym przedziale obrotów i drgania kiedy za wcześnie wrzucimy następny bieg (wtedy auto normalnie przyspiesza, ale drży - wiecie o co chodzi).

Czy są jakieś wady takiego rozwiązania ? Rozumiem że dwumas z jednomasem są w 100% zamienne i pasują ? Zrzucamy skrzynię, swapujemy i montujemy ?

Koło z AEL'a w AAT chyba różnicy nie zrobi ?

Pzdr
Ostatnio zmieniony 2012-09-30, 13:42 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jaśli będziesz chciał kupić dwumas, to kup komplet wraz ze śrubami, bo są one dłuższe, mam na myśli te co są przykręcane do wału. Wydaje mi się także że same sprzęgło (docisk, tarcza sprzęgłowa) też są inne. Powiem Ci tyle jedno mas był montowany do 94r czyli do 100 C4, zaś w A6 C4 są dwu masy w AEL jak i w AAT. Na allegro idzie znaleźć całe komplety dwumas docisk sprzęgło (mam na myśli używki).

Jeśli planujesz pozostać w serii z silnikiem, to przy sprawnym kole będziesz miał same plusy, żadnych drgań, biegi też powinny lepiej wchodzić.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Wiem że tarcze różnią się ilością sprężynek. Czy ktoś może potwierdzić że tarcza i docisk przy dwumasie są inne ?

Jeszcze jedno - czy rdza na używanym dwumasie / docisku jakoś wpłynie na pracę sprzęgła ? Wszystkie używki na allegro mają przyrdzewiałą powierzchnię docisku. No i kwestia tarczy - jak bardzo jest spiłowana w takiej używce :/
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Lekko przyrdzewiała będzie trochę przeszkadzać na samym początku, ale po kilku ruszaniach powinno być OK. Ogólnie sprzęgło różni się budową w jedno jak i w dwu masie.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Szczerze Bercik, dużo kasy za nowe a używane to strach, bo nie wiesz kiedy padnie albo będzie padnięte. Dać się da na pewno, samo sprzęgło nie powinno być inne z naciskiem na nie powinno, jedynie śruby jak Afromental wspomniał. Tarcza to akurat nie problem, nowa nie taka droga a jest nawet regeneracja-nabicie nowych okładzin w cenie 50-100zł, ważne by docisk nie był spiłowany na "słoneczku".
Ogólnie jestem za, tyko sporo roboty, zachodu i kasy.

[ Dodano: 2012-09-30, 20:05 ]
Co do tych sprężynek, widziałem kiedyś w sprzedaży z sprężynami do dwumasu i bez. W/g mnie do dwumasu powinny być bez sprężynek, to koło wtedy przecież robi za tłumik drgań.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Używka za 300zł, koło tarcza i docisk. Stan BDB z gwarancją rozruchową. Z tą robotą to nie wiem bo nie zrzucałem skrzyni jeszcze - ale chyba niespodzianek być nie powinno ?

Fajnie jakby docisk i tarcza były takie same, wtedy zostaję przy swoich i wiem co mam, a dodatkowe sprężyny w tarczy chyba jeszcze bardziej przyczyniają się do tłumienia drgań.

Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”