[Q-MAN.] Wyciek ze skrzyni

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[Q-MAN.] Wyciek ze skrzyni

Post autor: Surchon »

Witam. Trochu mi cieknie olej - porobiłem zdjęcia i proszę o pomoc z czego to cieknie, abym mógł łatwiej znaleźć jakiś wątek i pomoc jak się pozbyć wycieku, bo przeleciałem tak na szybko tematy i nie znalazłem informacji :/

Wyciek 1:
ObrazekObrazekObrazek


Wyciek 2 (ale to myślę, że raczej będzie ślad po starym oleju jak wymieniałem uszczelkę przed chłodniczką oleju - chociaż dziwne, że przetrwałby tyle czasu? Bo to już kilka miesięcy temu wymieniałem - no nic wytrę i poobserwuję):
Obrazek

Może ktoś podpowiedzieć co zrobić z tym wyciekiem, nazwać jakoś to z czego to leci lub wskazać wątek z odpowiednimi informacjami? Byłbym bardzo wdzięczny, bo chciałbym się tego pozbyć, a zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać.

Z góry dziękuję za udzieloną pomoc ;)
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Pierwsze zdjęcia to ewidentnie uszczelniacz wybieraka, w Etce znajdziesz jego wymiary.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, niestety w ETCE nie znalazłem. Udało mi się dojść do TEGO schematu, ale tam nie ma wymiarów. To pewnie przez mój brak doświadczenia w grzebaniu w ETCE :P Jednak poszukałem w internecie i uszczelniacz ma wymiary (chyba...) 16/24/6 i nawet dorwałem jego numer: 012 301 457C. Czy to będzie TEN? Mam silnik o oznaczeniu AAH i skrzynia 5 biegów (w sumie chyba tylko takie były przy AAH).

Jeszcze gdybym mógł prosić o radę w jaki sposób go wymienić? Tak na szybko nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat, dzisiaj nie miałem za bardzo jak się temu przyjrzeć, bo auto było bardzo nagrzane. Na dodatek przypuszczam, że z moim doświadczeniem nie poradzę sobie bez waszej wiedzy i pomocy, a chciałbym to zrobić sam.

Dzięki! :)
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Numer znalazłeś dobry, ja te uszczelniacze co prawda wymieniałem jak miałem skrzynie na stole ale na samochodzie myślę dasz radę. Odkręcasz śrubę 10 widoczną na zdjęciu przy wałku wybieraka, zaznacz sobie tylko położenie tych dwóch elementów względem siebie, cofasz sam wałek max do skrzyni, płaskim śrubokrętem usuwasz stary uszczelniacz i nabijasz nowy :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, zaznaczyć położenie wałka wybieraka względem jego reszty (tam co jest ta śruba 10) tak? Ten wałek jak mogę cofnąć? Normalnie ręką pójdzie? I po wymianie uszczelki też ręką go wyciągnąć? :) Zobaczymy czy w ogóle będę umiał wyciągnąć tę uszczelkę - z tego co widzę to ciężko tam będzie z miejscem, aby czymś podejść. Wybacz za tak banalne pytania, ale nigdy nie miałem z tym do czynienia.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam ponownie. Jestem zmuszony powrócić do tematu. Odnośnie pierwszego posta i wycieków to wyciek, który oznaczyłem numerem jeden jest to na pewno tak jak kolega bass16 pisał uszczelniacz wybieraka. Już go zakupiłem, teraz została tylko wymiana. Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na pytania z poprzedniego posta byłbym wdzięczny.

A teraz temat drugi - jednak nie jest to ślad po uszczelnieniu chłodzniczki oleju. Wyciek się bardzo wzmocnił, ale mam problem z jego zlokalizowaniem. Zobaczcie proszę na TEN filmik - tam wszystko dokładnie pokazałem. Na samym końcu widać pękniętą osłonę gumową maglownicy, tutaj zrobiłem dokładniejsze zdjęcie:
Obrazek Ale wątpię, aby to było to. Płynu w układzie kierowniczym mam pod MAX, a tutaj widać, że całkiem sporo tego wyciekło. Możecie mi podpowiedzieć z czego to może wyciekać? Czy to jednak będzie z tej maglownicy?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

To olej silnikowy czy ze skrzyni? Porządny wyciek to musi gdzieś ubywać :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16 pisze:To olej silnikowy czy ze skrzyni? Porządny wyciek to musi gdzieś ubywać :)
Powiem szczerze, że nie wiem. Płynu do wspomagania mam MAX, więc to raczej bym wykluczył. Oleju silnikowego mam do połowy bagnetu, a z miesiąc temu jak dolałem to może było z 2/3 - zrobiłem trochę kilometrów, ale jeździłem dosyć ostro i raczej mógł to wypić. Ale nawet gdyby to był olej silnikowy to pomiędzy 1/2, a 2/3 chyba nie ma aż tyle oleju, aby tak zababrać dwa razy całą skrzynię, podwozie, osłonę... Do skrzyni postaram się zajrzeć dzisiaj i sprawdzę ile tam jest oleju, ale czy wyciek z niej mógłby polecieć do góry i do przodu na osłonę? Chyba, że to z magla - mogło się tam dostać powietrze i przez to nie ubyło płynu w zbiorniczku?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Moim skromnym zdaniem ten ślad na malownicy to po prostu półoś rozchlapała. Olej albo leci z uszczelniacza lewej półosi albo gdzieś z lewej głowicy.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16 pisze:Moim skromnym zdaniem ten ślad na malownicy to po prostu półoś rozchlapała. Olej albo leci z uszczelniacza lewej półosi albo gdzieś z lewej głowicy.
Jak częściowo na filmie widać lewa półoś jest sucha - więc można to wykluczyć. Na głowicę zerknę.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Miałem zajęty weekend, więc dopiero teraz się odzywam - ale znalazłem wyciek. Sprawa jest tak głupia i prosta... Nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć, ale po prostu nie zwróciłem uwagi... Mam pękniętą miskę olejową przy korku spustowym. Założę osobne tematy, bo muszę się poradzić w sprawie tej miski i maglownicy, a to już nie ten dział.

Misa wygląda tak:
Obrazek

Tutaj temat związany z miską olejową.
A tutaj temat magla.
Ostatnio zmieniony 2019-03-26, 16:44 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”