[FWD-AUT.] Problem ze skrzynia, brak mocy i wycie. 2.8 AAH

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

[FWD-AUT.] Problem ze skrzynia, brak mocy i wycie. 2.8 AAH

Post autor: Frodos »

WItam.
Wracałem dziś wieczorem z sąsiedniego miasta i nie powiem, ale trochę zaszalałem na autostradzie z vw Scirocco. Wszystko było fajnie, pięknie póki nie zatrzymałem się na światłach. Jak chciałem ruszyć okazało się że nie ma mocy... Obroty idą w górę, silnik pracuje normalnie, ale skrzynia nie ciągnie. Pomogło dopiero gdy wrzuciłem lewarkiem pierwszy bieg, rozpędziłem auto do 30 km/h i potem już po kolei wrzucałem biegi aż do D.
Dodam jeszcze, że gdy próbuję ruszyć z D słychać lekkie wycie skrzyni, czego wcześniej nie było.
Olej był wymieniany jakieś 20 tys km temu.

Co może być przyczyną? Może to być mała ilość oleju, czy raczej posypało się coś w środku? Jutro popołudniu sprawdzę jeszcze poziom oleju w skrzyni.

Pozdrawiam
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Frodos, u mnie jak olej ginął to najpierw skrzynia nie wrzucała 4ki, potem 3ki a potem nie wiem co by się działo bo auto trafiło na warsztat. Po wymianie oleju, czyszczeniu kasety sterującej skrzynia pracuje jak należy. Nic się strasznego nie stało. Z tym że ja przejechałem tylko około 10-15 km
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Może trochę przygrzałeś olej i gdzieś go wywaliło ? Sprawdź stan i kolor/zapach oleju, jak stan jest ok i czystość też to może przez przegonienie jakieś poprzednie syfy przepłukałeś ze skrzyni i gdzieś wleciały do kasety? Podłączałeś vaga?
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Sprawdziłem dziś wszystko. Olej jest, barwa wygląda dobrze, zapach też, opiłków nie widać... Na vag-u żadnych błędów... Chyba nie pozostało nic jak zawieźć auto do jakiegoś magika od automatów...
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

A to nie są jakieś problemy z wybierakiem ? Też miałem parę razy (szczególnie jak stał stromo pod górkę) , że po wrzuceniu D nie było reakcji. Pomagało dopiero ruszenie z 1.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Jak to sprawdzić?
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Otóż sam nie wiem :-?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Zarzuć vaga, i masz tam pole w którejś z pierwszych grup pozycje lewarka, obserwuj i może okazac się że to to. Ewentualnie wtyczka skrzyni do odpięcia i wyczyszcznia, może robić dziwne akcje a błędów też może nie być.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Gdzie znajdę tą wtyczkę?

Zaraz lecę z vagiem i postaram się znaleźć tągrupę od pozycji lewarka

Dobra znalazłem tą grupę. Wychodzi na to że to grupa 005. Zrobiłem logi, ale sam nie wiem czy dobrze:

Obrazek

Tutaj jeszcze screen'y vag'a na poszczególnych biegach:

Screen na pozycji P
Obrazek

Screen na pozycji R
Obrazek



Screen na pozycji N
Obrazek




Screen na pozycji D,1,2,3
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-08-27, 19:47 przez Frodos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Dowiedziałem się dziś, że to może być sterownik hydrauliczny skrzyni biegów.

Jak go mogę sprawdzić? On znajduję się gdzieś wewnątrz skrzyni, czy może schowany jest gdzieś w aucie?


Czy to jest dokładnie to?

Sterownik
Ostatnio zmieniony 2016-08-30, 16:52 przez Frodos, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Frodos, wczoraj w innym temacie o problemach z HP18 wrzuciłem manual od tej właśnie skrzyni. Sterownik hydrauliczny to nic innego jak kaseta sterująca którą zobaczysz po zdjęciu miski olejowej i filtra oleju. W tym manualu było jak na dłoni pokazane jakie wartości powinien mieć każdy z elektrozaworów i jak je zmierzyć. Polecam lekturę :) Mam nadzieje że pomoże.

EDIT:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12350
Ostatnio zmieniony 2016-08-30, 17:04 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Jeżeli dobrze widzę to chodzi o 7 stronę w manualu i wystarczy że sprawdzę rezystancję na wtyczce wychodzącej ze skrzyni, czy muszę ściągać miskę olejową?
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Frodos, ja bym na razie miski nie zdejmował. Pomierz elektrozawory, być może któryś jest padnięty albo już nie domaga. Jak wartości będą ok, to wtedy miska out, kaseta na stół i czyścić.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Rafał_93, Tak zrobię, ale dopiero po 9 września, bo wyjeżdżam teraz na urlop (chyba wolał bym zostać i to zrobić żeby mieć spokój psychiczny)...

Gdzie są te elektrozawory (Patrząc na skrzynie od dołu) i jak w razie czego wyczyścić najlepiej tą kasetę? Normalnie rozpuszczalnik, pędzelek, pojemnik i myć po kolei wszystko?

Wiem że to może głupie pytanie, ale jestem takim trochę samoukiem, a z ASB jeszcze nie miałem okazji się "bawić", jakieś tam zdolności manualne posiadam także będę próbował.
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Witam ponownie. Wróciłem już z wczasów i ponawiam pytanie. Jak najlepiej wyczyścić kasetę jak ją już będę miał na stole? Tak jak pisałem, czy jednak pod wysokim ciśnieniem aby wypłukać wszystkie zanieczyszczenia?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”