[FWD-AUT.] Problem ze skrzynia, brak mocy i wycie. 2.8 AAH
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
[FWD-AUT.] Problem ze skrzynia, brak mocy i wycie. 2.8 AAH
WItam.
Wracałem dziś wieczorem z sąsiedniego miasta i nie powiem, ale trochę zaszalałem na autostradzie z vw Scirocco. Wszystko było fajnie, pięknie póki nie zatrzymałem się na światłach. Jak chciałem ruszyć okazało się że nie ma mocy... Obroty idą w górę, silnik pracuje normalnie, ale skrzynia nie ciągnie. Pomogło dopiero gdy wrzuciłem lewarkiem pierwszy bieg, rozpędziłem auto do 30 km/h i potem już po kolei wrzucałem biegi aż do D.
Dodam jeszcze, że gdy próbuję ruszyć z D słychać lekkie wycie skrzyni, czego wcześniej nie było.
Olej był wymieniany jakieś 20 tys km temu.
Co może być przyczyną? Może to być mała ilość oleju, czy raczej posypało się coś w środku? Jutro popołudniu sprawdzę jeszcze poziom oleju w skrzyni.
Pozdrawiam
Wracałem dziś wieczorem z sąsiedniego miasta i nie powiem, ale trochę zaszalałem na autostradzie z vw Scirocco. Wszystko było fajnie, pięknie póki nie zatrzymałem się na światłach. Jak chciałem ruszyć okazało się że nie ma mocy... Obroty idą w górę, silnik pracuje normalnie, ale skrzynia nie ciągnie. Pomogło dopiero gdy wrzuciłem lewarkiem pierwszy bieg, rozpędziłem auto do 30 km/h i potem już po kolei wrzucałem biegi aż do D.
Dodam jeszcze, że gdy próbuję ruszyć z D słychać lekkie wycie skrzyni, czego wcześniej nie było.
Olej był wymieniany jakieś 20 tys km temu.
Co może być przyczyną? Może to być mała ilość oleju, czy raczej posypało się coś w środku? Jutro popołudniu sprawdzę jeszcze poziom oleju w skrzyni.
Pozdrawiam
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Frodos, u mnie jak olej ginął to najpierw skrzynia nie wrzucała 4ki, potem 3ki a potem nie wiem co by się działo bo auto trafiło na warsztat. Po wymianie oleju, czyszczeniu kasety sterującej skrzynia pracuje jak należy. Nic się strasznego nie stało. Z tym że ja przejechałem tylko około 10-15 km
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Może trochę przygrzałeś olej i gdzieś go wywaliło ? Sprawdź stan i kolor/zapach oleju, jak stan jest ok i czystość też to może przez przegonienie jakieś poprzednie syfy przepłukałeś ze skrzyni i gdzieś wleciały do kasety? Podłączałeś vaga?
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Zarzuć vaga, i masz tam pole w którejś z pierwszych grup pozycje lewarka, obserwuj i może okazac się że to to. Ewentualnie wtyczka skrzyni do odpięcia i wyczyszcznia, może robić dziwne akcje a błędów też może nie być.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
Gdzie znajdę tą wtyczkę?
Zaraz lecę z vagiem i postaram się znaleźć tągrupę od pozycji lewarka
Dobra znalazłem tą grupę. Wychodzi na to że to grupa 005. Zrobiłem logi, ale sam nie wiem czy dobrze:
Tutaj jeszcze screen'y vag'a na poszczególnych biegach:
Screen na pozycji P
Screen na pozycji R
Screen na pozycji N
Screen na pozycji D,1,2,3
Zaraz lecę z vagiem i postaram się znaleźć tągrupę od pozycji lewarka
Dobra znalazłem tą grupę. Wychodzi na to że to grupa 005. Zrobiłem logi, ale sam nie wiem czy dobrze:
Tutaj jeszcze screen'y vag'a na poszczególnych biegach:
Screen na pozycji P
Screen na pozycji R
Screen na pozycji N
Screen na pozycji D,1,2,3
Ostatnio zmieniony 2016-08-27, 19:47 przez Frodos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Frodos, wczoraj w innym temacie o problemach z HP18 wrzuciłem manual od tej właśnie skrzyni. Sterownik hydrauliczny to nic innego jak kaseta sterująca którą zobaczysz po zdjęciu miski olejowej i filtra oleju. W tym manualu było jak na dłoni pokazane jakie wartości powinien mieć każdy z elektrozaworów i jak je zmierzyć. Polecam lekturę Mam nadzieje że pomoże.
EDIT:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12350
EDIT:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12350
Ostatnio zmieniony 2016-08-30, 17:04 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
Rafał_93, Tak zrobię, ale dopiero po 9 września, bo wyjeżdżam teraz na urlop (chyba wolał bym zostać i to zrobić żeby mieć spokój psychiczny)...
Gdzie są te elektrozawory (Patrząc na skrzynie od dołu) i jak w razie czego wyczyścić najlepiej tą kasetę? Normalnie rozpuszczalnik, pędzelek, pojemnik i myć po kolei wszystko?
Wiem że to może głupie pytanie, ale jestem takim trochę samoukiem, a z ASB jeszcze nie miałem okazji się "bawić", jakieś tam zdolności manualne posiadam także będę próbował.
Gdzie są te elektrozawory (Patrząc na skrzynie od dołu) i jak w razie czego wyczyścić najlepiej tą kasetę? Normalnie rozpuszczalnik, pędzelek, pojemnik i myć po kolei wszystko?
Wiem że to może głupie pytanie, ale jestem takim trochę samoukiem, a z ASB jeszcze nie miałem okazji się "bawić", jakieś tam zdolności manualne posiadam także będę próbował.