[Q-AUT.] Problem z automatem
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
[Q-AUT.] Problem z automatem
Witam. Problem polega na tym, że automat nie zawsze wrzuca 4 bieg oraz nie ma siły jechać na wstecznym. Biegi 1, 2 i 3 zmienia bez problemów i płynnie, nie ma żadnych szarpnięć. Jeśli już wskoczy 4 bieg to też bez szarpania. Spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem? Wymiana oleju pomoże? i jak sprawdzić jego poziom?
Ostatnio zmieniony 2016-08-26, 17:36 przez jasko90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Sprawdź poziom oleju, jak nie masz szabelki to na odpalonym silniku na podnosniku/kanale odkręcasz śrubę w misce tą z boku i olej powinien lekko kapać/być na poziomie otworu, może masz za mało oleju i czasem świruje, ewentualnie zabrudzona kaseta zaworów to przy zmianie oleju trzeba ją odkręcić i wyczyścić, z filtrem włącznie.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Poradzę sobie z tym sam jako średnio zaawansowany mechanik? Czy może jest to na tyle skomplikowane, że lepiej zlecić naprawę w warsztacie?
Ostatnio zmieniony 2016-08-26, 20:55 przez jasko90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Na kanale czy podnośniku wchodzisz pod auto i na odpalonym silniku odkręcasz boczną śrubę w misce, rozmiar chyba koło 19, coś takiego, u mnie przy ack jest po stronie pasażera i u Ciebie też powinno tam byc. Odkręcasz i jak kapie to od razu wiadomo że jest ok, weź jeszcze chusteczkę białą i sprawdź kolor i czy olej nie śmierdzi spalenizną. Jak nic nie kapie to włóż palca tylko mając rękawiczkę i sprawdź ile brakuje i ewentualnie dolej taki jaki masz w skrzyni olej, prawdopodobnie dextros 2 lub 3.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
U mnie nie ma korka z boku miski, jest jedynie rurka wlewowa z przodu miski, jednak jest na dolnej krawędzi więc nie da rady sprawdzić przez nią poziomu a bagnetu nie mam. Poluzowałem ją i jakiś olej się sączy ale barwę trudno określić bo taki brudny i ma zapach spalenizny. Wypuszczać wszystko i zrzucać miskę?
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Powinien lekko kapać po odkręceniu śruby? U mnie na rozgrzanym oleju nawet nie da się jej odkręcić do końca bo od razu leci jak z hydrantu To co? Znaczy, że mam za dużo? Chyba że powinno się sprawdzić na zimnym, wtedy nie leci. Auto podczas sprawdzania powinno być na P czy na N?
Ostatnio zmieniony 2016-08-27, 16:02 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Wracając do tematu... Z miski wypuściłem ok 1L oleju. Okazało się, że olej miał dosyć ciemną barwę, jednak nie ma śladu opiłków. Jedynie na magnesie troszkę "szlamu" z tarczek. Kasety nie ruszałem, bo sądząc po stanie oleju to i ona nie będzie zabrudzona. Wszystko umyłem, skręciłem i wlałem 2 litry Mobila ATF 220. Efekt jest taki że znalazł się 4 bieg a skrzynia zmienia biegi przy odrobinkę niższych obrotach. Jednak pozostaje brak wstecznego. Auto ma ochotę jechać ale tak jakby nie miało siły... Macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Masz zdjęcia tej miski? Bo wydaje mi się że 2l to trochę mało
EDIT:
Poszperałem w sieci i znalazłem ciekawy materiał na temat skrzyni.
4HP18FLE/FLA MANUAL
EDIT:
Poszperałem w sieci i znalazłem ciekawy materiał na temat skrzyni.
4HP18FLE/FLA MANUAL
Ostatnio zmieniony 2016-08-29, 21:39 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Mam zdjęcia magnesu z miski oraz samej miski, niewiele widać ale już coś jest. Poza korkiem spustowym i wlewem nic więcej w misce nie ma. Nie pomierzyłem jeszcze rezystancji elektrozaworów z braku czasu na zabawę z kostką która jest jednak dosyć ciężko dostępna bez kanału Jutro poszukam sterownika skrzyni i tam pomierzę rezystancje.
[ Dodano: |31 Sie 2016|, o 20:28 ]
A czy w naszych automatach występuje coś takiego jak taśma wstecznego biegu? Podobno pęknięcie daje identyczne objawy
[ Dodano: |31 Sie 2016|, o 20:28 ]
A czy w naszych automatach występuje coś takiego jak taśma wstecznego biegu? Podobno pęknięcie daje identyczne objawy