[Q-AUT.] Problem z automatem

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

[Q-AUT.] Problem z automatem

Post autor: jasko90 »

Witam. Problem polega na tym, że automat nie zawsze wrzuca 4 bieg oraz nie ma siły jechać na wstecznym. Biegi 1, 2 i 3 zmienia bez problemów i płynnie, nie ma żadnych szarpnięć. Jeśli już wskoczy 4 bieg to też bez szarpania. Spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem? Wymiana oleju pomoże? i jak sprawdzić jego poziom?
Ostatnio zmieniony 2016-08-26, 17:36 przez jasko90, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Sprawdź poziom oleju, jak nie masz szabelki to na odpalonym silniku na podnosniku/kanale odkręcasz śrubę w misce tą z boku i olej powinien lekko kapać/być na poziomie otworu, może masz za mało oleju i czasem świruje, ewentualnie zabrudzona kaseta zaworów to przy zmianie oleju trzeba ją odkręcić i wyczyścić, z filtrem włącznie.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

Poradzę sobie z tym sam jako średnio zaawansowany mechanik? Czy może jest to na tyle skomplikowane, że lepiej zlecić naprawę w warsztacie?
Ostatnio zmieniony 2016-08-26, 20:55 przez jasko90, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Poradzisz sobie, gorzej już raczej nie będzie :ok:
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Na kanale czy podnośniku wchodzisz pod auto i na odpalonym silniku odkręcasz boczną śrubę w misce, rozmiar chyba koło 19, Obrazek coś takiego, u mnie przy ack jest po stronie pasażera i u Ciebie też powinno tam byc. Odkręcasz i jak kapie to od razu wiadomo że jest ok, weź jeszcze chusteczkę białą i sprawdź kolor i czy olej nie śmierdzi spalenizną. Jak nic nie kapie to włóż palca tylko mając rękawiczkę i sprawdź ile brakuje i ewentualnie dolej taki jaki masz w skrzyni olej, prawdopodobnie dextros 2 lub 3.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

U mnie nie ma korka z boku miski, jest jedynie rurka wlewowa z przodu miski, jednak jest na dolnej krawędzi więc nie da rady sprawdzić przez nią poziomu a bagnetu nie mam. Poluzowałem ją i jakiś olej się sączy ale barwę trudno określić bo taki brudny i ma zapach spalenizny. Wypuszczać wszystko i zrzucać miskę?
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Powinien lekko kapać po odkręceniu śruby? U mnie na rozgrzanym oleju nawet nie da się jej odkręcić do końca bo od razu leci jak z hydrantu :roll: To co? Znaczy, że mam za dużo? Chyba że powinno się sprawdzić na zimnym, wtedy nie leci. Auto podczas sprawdzania powinno być na P czy na N?
Ostatnio zmieniony 2016-08-27, 16:02 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Ja sprawdzam zawsze na Drivie, czy prawidlowo nie wiem ale jeszcze nic nie popsulem a to już 3 auto z automatem
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

Wracając do tematu... Z miski wypuściłem ok 1L oleju. Okazało się, że olej miał dosyć ciemną barwę, jednak nie ma śladu opiłków. Jedynie na magnesie troszkę "szlamu" z tarczek. Kasety nie ruszałem, bo sądząc po stanie oleju to i ona nie będzie zabrudzona. Wszystko umyłem, skręciłem i wlałem 2 litry Mobila ATF 220. Efekt jest taki że znalazł się 4 bieg a skrzynia zmienia biegi przy odrobinkę niższych obrotach. Jednak pozostaje brak wstecznego. Auto ma ochotę jechać ale tak jakby nie miało siły... Macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

jasko90, sprawdzałeś poziom przy nagrzanej skrzyni na odpalonym silniku? Jeśli nie to ostatnia rzecz do wykonania. Poziom w automacie to świętość, a za mało oleju szkodzi równie mocno co jego za wysoki stan.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

Rafał_93, nie bardzo wiem jak sprawdzić poziom bo tak jak wyżej pisałem u mnie w misce nie ma korka przelewowego jak na zdjęciu które wstawił highzim. Jest jedynie wlew oleju na dolnej krawędzi miski
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Masz zdjęcia tej miski? Bo wydaje mi się że 2l to trochę mało

EDIT:
Poszperałem w sieci i znalazłem ciekawy materiał na temat skrzyni.
4HP18FLE/FLA MANUAL
Ostatnio zmieniony 2016-08-29, 21:39 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

Fotki najwcześniej jutro wieczorem wrzucę, a tego pdf.a można by podwiesić gdzieś na forum dla potomności
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Myślałem o tym, ale to już sprawa do moderatorów. Jak będziesz już pod autem żeby fotki zrobić to pomierz od razu te elektrozawory. Może wyjdzie że któryś niedomaga i sprawa się rozwiąże. Tego ci życzę
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
jasko90
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2016-02-22, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: jasko90 »

Mam zdjęcia magnesu z miski oraz samej miski, niewiele widać ale już coś jest. Poza korkiem spustowym i wlewem nic więcej w misce nie ma. Nie pomierzyłem jeszcze rezystancji elektrozaworów z braku czasu na zabawę z kostką która jest jednak dosyć ciężko dostępna bez kanału ;) Jutro poszukam sterownika skrzyni i tam pomierzę rezystancje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: |31 Sie 2016|, o 20:28 ]
A czy w naszych automatach występuje coś takiego jak taśma wstecznego biegu? Podobno pęknięcie daje identyczne objawy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”