[Q-MAN.] Koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło - 2.5 tdi AEL Q

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

[Q-MAN.] Koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło - 2.5 tdi AEL Q

Post autor: Pawel_Quattro »

Witam,

Koledzy, wiem że temat był przerabiany x razy. Niestety nie udało mi się jednak znaleźć odpowiedzi na pewne pytania:

1. Jaka jest żywotność koła dwumasowego w AEL Q? Wiem, że zależy to od stylu jazdy i wielu innych czynników, interesują mnie jednak wartości przybliżone.
2. Czy jest realna szansa, że przy przebiegu 380 kkm posiadam oryginalne koło dwumasowe?
3. Jakie są objawy dwumasy w AEL? Może ma ktoś sposób na jakąś diagnostykę bez koniecznośći rozbiórki?
4. Jeżeli chodzi o mój konkretny egzemplarz: nie mam stuków przy uruchamianiu, gaszeniu silnika, nie odczuwam jakiś strasznych wibracji, jednakże zmiana biegów nie jest idealnie płynna. Szarpnięcia następują szczególnie na biegach 2,3. Dodam, że jeżdżę na wyższych prędkościach obrotowych silnika, rzadko chodzę poniżej 2000rpm. Zastanawiam się dlatego nad objawami dwumasy.
5. Być może jest na forum ktoś z okolic Białegostoku i chciałby porównać jazdę? Nie mam zbyt wielkich doświadczeń z dwumasą.
6. Mile widziane posty użytkowników sztywnego koła zamachowego, szczególnie tych którzy zrobili kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na tym zestawie.
7. Jak wygląda kwestia nowego KZD w roku 2016? Cena katalogowa IC 3800zł - ogarnia mnie przerażenie. Regeneracja to osobny temat, mile widziane sugestie.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Jeżeli przeoczyłem jakieś tematy na forum proszę o uświadomienie i wyrozumiałość dla świeżych użytkowników.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

sprawdzałeś czy nie masz luzu na przegubach wału?a może dyfer ma za duży luz. możesz zobaczyć jaki jest luz 2masy poprzez okienko w skrzyni biegów,użyj do tego śrubokręta.
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Mam całkiem spory luz na wejściu wału w dyfer. Przy pokręcaniu wału ręką dochodzi do metalicznego stukotu. Jaka jest możliwość wykasowania tego luzu? Wydaje mi się, że wał jest na jakimś wielowypuście?

Dzisiaj postaram się wjechać na kanał I zobaczyć tą dwumasę. Przy solidnym bucie w okolicach 2000rpm dochodzi do sporych wibracji całego układu. Przy gaszeniu silnika troche nim rzuca. Muszę sprawdzić poduszki pod silnikiem. Mam do tego lekko falujące obroty na jałowym.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Ja mam na sztywnym kole zamachowym zrobione ponad 10 tys i jest ok.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

falujące obroty są spowodowane zabrudzeniem nastawnika pompy wtryskowej. wibracje ustaną jak założysz sztywne koło.
miodek90
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2016-02-17, 23:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lubartów

Post autor: miodek90 »

pazdzioch123 pisze:Ja mam na sztywnym kole zamachowym zrobione ponad 10 tys i jest ok.

Zmienił się bardzo komfort po przejściu na sztywne koło ?
Było Audi 90 2.3 Quattro USA
Był VW Passat B6 4Motion 2.0 FSI
Jest Audi A6 C4 2.5TDi Quattro
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Zapomniałem dodać, że przy schodzeniu silnika z obrotów w okolicach 1000rpm następują delikatne zawibrowania. To chyba też spowodowane jest zużyciem dwumasy.

Nie mam wyboru. Muszę rozpocząć poszukiwania sztywnego koła. Znalezienie dwumasu używki w dobrym stanie graniczy z cudem - przynajmniej tak mi się wydaje. Może udzieli się ktoś, kto ma koło po regeneracji?
Nowe koło to wydatek stanowczo przekraczający mój budżet. Dodając do tego sprzęgło mamy pół wartości auta.

Pytanie z innej beczki: co Panowie sądzicie o kitach VALEO 4P? Może jest jakiś użytkownik?

Jeżeli ktoś ma na sprzedaż sztywne koło z AAT kontakt mile widziany.
Ostatnio zmieniony 2016-03-24, 22:00 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Auto drgalo toroszke na biegu jałowym, ale podniosłem obroty na jałówce.i jest ok. Podczas jazdy jest delikatne gilgotanie w stopę ale to jest bardzo mało odczuwalne. Po za tym nie wiedzę Szczególnej Różnicy
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Mi już minęło dobre pół roku jazdy na sztywnym kole i mogę powiedzieć, że odczuwalna dla mnie zmiana jest na 2 biegu gdy obroty spadną poniżej 1500. Ciężko to określić, nie nazwałbym tego wibracją raczej takie małe zabuczenie i z tym gilgotaniem w stopę tez tak mam... Poza tym nie narzekam.
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Panowie,

Jestem w straszliwej kropce. Zjeździłem dzisiaj okoliczne szroty. Sztywne koło z AAT nie do dostania. Ponadto nastraszono mnie, że wsadzenie sprzęgła i zamachu z AAT pośle moją 6-biegową skrzynie do grobu... sam nie wiem ile w tym prawdy?

Przy okazji zajechałem do inter cars'u. Dowiedziałem się o takim zestawie: http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 9,-1,32667

Co o tym sądzicie?

Nasłuchałem się dzisiaj tylu opinii w temacie, że głowa mi spuchła. Zastanawiam się nad regeneracją, ale nie wiem do kogo z tym tematem się udać i obawiam się pieniędzy wyrzuconych w błoto...
Ostatnio zmieniony 2016-03-25, 18:42 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 2 razy.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

dlaczego ma ci skrzynia paść jak będzie sztywne koło? jakoś tyle setek śmiga i jest dobrze. ja osobiście miałem setkę(7lat) ze sztywnym kołem, brat ma jeszcze do tej pory(7lat) setę na sztywnym kole i nic się nie dzieję.raczej szybciej wykończysz skrzynie przez kiepski docisk sprzęgła niż sztywne koło. nie słuchaj głupot.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Najlepsze porównanie i najlepszy dowód to właśnie audi 100 c4, jakoś nie słychać żeby w nich skrzynie siadały.

[ Dodano: |26 Mar 2016|, o 02:31 ]
Ciekawe czy to czasem nie pasuje:
http://allegro.pl/sprzeglo-audi-100-c4- ... 68897.html
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pawel_Quattro, Ja jeżdżę na sztywnyk kole, mam ponad 500niuta i jak narazie jest OK. Szybciej rozwalisz skrzynie na zajechanym dwymasie bo będzie wibrował.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Panowie dziękuję za zainteresowanie tematem i rady.

BTW Afro89 - szalony projekt, gratuluję odwagi, zapału i cierpliwości. ponad 60 stron postów w twoim temacie łyknąłem na jednym podejściu. Niesamowita lektura.

Afro89 mam pytanie: czy przy tak szalonych osiągach twoje sztywne koło pochodzi z sety AAT, czy jest to jakiś inny zestaw? w swoim aucie masz skrzynię 5kę czy 6kę?W twoim temacie doczytałem się tylko jednomasu obitego kevlarem.

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie: czy te całe zestawy valeo mają jakieś inne, lejpiej tłumiące tłumiki drgań na tarczy sprzęgłowej? czy jest to tylko zwykły pic?
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Panowie,

Pytanie z innej beczki: rozpocząłem negocjacje w sprawie sztywnego koła. Mam nadzieję, że uda mi się je kupić, jak wygląda sprawa wywalenia skrzyni biegów w c4 ael q? Dużo jest termedii w tym temacie? Jak pogoda delikatnie się wyklaruje chciałbym wjechać na rampę i zacząć prace...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”