[Q-MAN.] Koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło - 2.5 tdi AEL Q
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[Q-MAN.] Koło zamachowe dwumasowe, sprzęgło - 2.5 tdi AEL Q
Witam,
Koledzy, wiem że temat był przerabiany x razy. Niestety nie udało mi się jednak znaleźć odpowiedzi na pewne pytania:
1. Jaka jest żywotność koła dwumasowego w AEL Q? Wiem, że zależy to od stylu jazdy i wielu innych czynników, interesują mnie jednak wartości przybliżone.
2. Czy jest realna szansa, że przy przebiegu 380 kkm posiadam oryginalne koło dwumasowe?
3. Jakie są objawy dwumasy w AEL? Może ma ktoś sposób na jakąś diagnostykę bez koniecznośći rozbiórki?
4. Jeżeli chodzi o mój konkretny egzemplarz: nie mam stuków przy uruchamianiu, gaszeniu silnika, nie odczuwam jakiś strasznych wibracji, jednakże zmiana biegów nie jest idealnie płynna. Szarpnięcia następują szczególnie na biegach 2,3. Dodam, że jeżdżę na wyższych prędkościach obrotowych silnika, rzadko chodzę poniżej 2000rpm. Zastanawiam się dlatego nad objawami dwumasy.
5. Być może jest na forum ktoś z okolic Białegostoku i chciałby porównać jazdę? Nie mam zbyt wielkich doświadczeń z dwumasą.
6. Mile widziane posty użytkowników sztywnego koła zamachowego, szczególnie tych którzy zrobili kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na tym zestawie.
7. Jak wygląda kwestia nowego KZD w roku 2016? Cena katalogowa IC 3800zł - ogarnia mnie przerażenie. Regeneracja to osobny temat, mile widziane sugestie.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Jeżeli przeoczyłem jakieś tematy na forum proszę o uświadomienie i wyrozumiałość dla świeżych użytkowników.
Koledzy, wiem że temat był przerabiany x razy. Niestety nie udało mi się jednak znaleźć odpowiedzi na pewne pytania:
1. Jaka jest żywotność koła dwumasowego w AEL Q? Wiem, że zależy to od stylu jazdy i wielu innych czynników, interesują mnie jednak wartości przybliżone.
2. Czy jest realna szansa, że przy przebiegu 380 kkm posiadam oryginalne koło dwumasowe?
3. Jakie są objawy dwumasy w AEL? Może ma ktoś sposób na jakąś diagnostykę bez koniecznośći rozbiórki?
4. Jeżeli chodzi o mój konkretny egzemplarz: nie mam stuków przy uruchamianiu, gaszeniu silnika, nie odczuwam jakiś strasznych wibracji, jednakże zmiana biegów nie jest idealnie płynna. Szarpnięcia następują szczególnie na biegach 2,3. Dodam, że jeżdżę na wyższych prędkościach obrotowych silnika, rzadko chodzę poniżej 2000rpm. Zastanawiam się dlatego nad objawami dwumasy.
5. Być może jest na forum ktoś z okolic Białegostoku i chciałby porównać jazdę? Nie mam zbyt wielkich doświadczeń z dwumasą.
6. Mile widziane posty użytkowników sztywnego koła zamachowego, szczególnie tych którzy zrobili kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na tym zestawie.
7. Jak wygląda kwestia nowego KZD w roku 2016? Cena katalogowa IC 3800zł - ogarnia mnie przerażenie. Regeneracja to osobny temat, mile widziane sugestie.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Jeżeli przeoczyłem jakieś tematy na forum proszę o uświadomienie i wyrozumiałość dla świeżych użytkowników.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Mam całkiem spory luz na wejściu wału w dyfer. Przy pokręcaniu wału ręką dochodzi do metalicznego stukotu. Jaka jest możliwość wykasowania tego luzu? Wydaje mi się, że wał jest na jakimś wielowypuście?
Dzisiaj postaram się wjechać na kanał I zobaczyć tą dwumasę. Przy solidnym bucie w okolicach 2000rpm dochodzi do sporych wibracji całego układu. Przy gaszeniu silnika troche nim rzuca. Muszę sprawdzić poduszki pod silnikiem. Mam do tego lekko falujące obroty na jałowym.
Dzisiaj postaram się wjechać na kanał I zobaczyć tą dwumasę. Przy solidnym bucie w okolicach 2000rpm dochodzi do sporych wibracji całego układu. Przy gaszeniu silnika troche nim rzuca. Muszę sprawdzić poduszki pod silnikiem. Mam do tego lekko falujące obroty na jałowym.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Zapomniałem dodać, że przy schodzeniu silnika z obrotów w okolicach 1000rpm następują delikatne zawibrowania. To chyba też spowodowane jest zużyciem dwumasy.
Nie mam wyboru. Muszę rozpocząć poszukiwania sztywnego koła. Znalezienie dwumasu używki w dobrym stanie graniczy z cudem - przynajmniej tak mi się wydaje. Może udzieli się ktoś, kto ma koło po regeneracji?
Nowe koło to wydatek stanowczo przekraczający mój budżet. Dodając do tego sprzęgło mamy pół wartości auta.
Pytanie z innej beczki: co Panowie sądzicie o kitach VALEO 4P? Może jest jakiś użytkownik?
Jeżeli ktoś ma na sprzedaż sztywne koło z AAT kontakt mile widziany.
Nie mam wyboru. Muszę rozpocząć poszukiwania sztywnego koła. Znalezienie dwumasu używki w dobrym stanie graniczy z cudem - przynajmniej tak mi się wydaje. Może udzieli się ktoś, kto ma koło po regeneracji?
Nowe koło to wydatek stanowczo przekraczający mój budżet. Dodając do tego sprzęgło mamy pół wartości auta.
Pytanie z innej beczki: co Panowie sądzicie o kitach VALEO 4P? Może jest jakiś użytkownik?
Jeżeli ktoś ma na sprzedaż sztywne koło z AAT kontakt mile widziany.
Ostatnio zmieniony 2016-03-24, 22:00 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Panowie,
Jestem w straszliwej kropce. Zjeździłem dzisiaj okoliczne szroty. Sztywne koło z AAT nie do dostania. Ponadto nastraszono mnie, że wsadzenie sprzęgła i zamachu z AAT pośle moją 6-biegową skrzynie do grobu... sam nie wiem ile w tym prawdy?
Przy okazji zajechałem do inter cars'u. Dowiedziałem się o takim zestawie: http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 9,-1,32667
Co o tym sądzicie?
Nasłuchałem się dzisiaj tylu opinii w temacie, że głowa mi spuchła. Zastanawiam się nad regeneracją, ale nie wiem do kogo z tym tematem się udać i obawiam się pieniędzy wyrzuconych w błoto...
Jestem w straszliwej kropce. Zjeździłem dzisiaj okoliczne szroty. Sztywne koło z AAT nie do dostania. Ponadto nastraszono mnie, że wsadzenie sprzęgła i zamachu z AAT pośle moją 6-biegową skrzynie do grobu... sam nie wiem ile w tym prawdy?
Przy okazji zajechałem do inter cars'u. Dowiedziałem się o takim zestawie: http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... 9,-1,32667
Co o tym sądzicie?
Nasłuchałem się dzisiaj tylu opinii w temacie, że głowa mi spuchła. Zastanawiam się nad regeneracją, ale nie wiem do kogo z tym tematem się udać i obawiam się pieniędzy wyrzuconych w błoto...
Ostatnio zmieniony 2016-03-25, 18:42 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
dlaczego ma ci skrzynia paść jak będzie sztywne koło? jakoś tyle setek śmiga i jest dobrze. ja osobiście miałem setkę(7lat) ze sztywnym kołem, brat ma jeszcze do tej pory(7lat) setę na sztywnym kole i nic się nie dzieję.raczej szybciej wykończysz skrzynie przez kiepski docisk sprzęgła niż sztywne koło. nie słuchaj głupot.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
Najlepsze porównanie i najlepszy dowód to właśnie audi 100 c4, jakoś nie słychać żeby w nich skrzynie siadały.
[ Dodano: |26 Mar 2016|, o 02:31 ]
Ciekawe czy to czasem nie pasuje:
http://allegro.pl/sprzeglo-audi-100-c4- ... 68897.html
[ Dodano: |26 Mar 2016|, o 02:31 ]
Ciekawe czy to czasem nie pasuje:
http://allegro.pl/sprzeglo-audi-100-c4- ... 68897.html
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Pawel_Quattro, Ja jeżdżę na sztywnyk kole, mam ponad 500niuta i jak narazie jest OK. Szybciej rozwalisz skrzynie na zajechanym dwymasie bo będzie wibrował.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Panowie dziękuję za zainteresowanie tematem i rady.
BTW Afro89 - szalony projekt, gratuluję odwagi, zapału i cierpliwości. ponad 60 stron postów w twoim temacie łyknąłem na jednym podejściu. Niesamowita lektura.
Afro89 mam pytanie: czy przy tak szalonych osiągach twoje sztywne koło pochodzi z sety AAT, czy jest to jakiś inny zestaw? w swoim aucie masz skrzynię 5kę czy 6kę?W twoim temacie doczytałem się tylko jednomasu obitego kevlarem.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie: czy te całe zestawy valeo mają jakieś inne, lejpiej tłumiące tłumiki drgań na tarczy sprzęgłowej? czy jest to tylko zwykły pic?
BTW Afro89 - szalony projekt, gratuluję odwagi, zapału i cierpliwości. ponad 60 stron postów w twoim temacie łyknąłem na jednym podejściu. Niesamowita lektura.
Afro89 mam pytanie: czy przy tak szalonych osiągach twoje sztywne koło pochodzi z sety AAT, czy jest to jakiś inny zestaw? w swoim aucie masz skrzynię 5kę czy 6kę?W twoim temacie doczytałem się tylko jednomasu obitego kevlarem.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie: czy te całe zestawy valeo mają jakieś inne, lejpiej tłumiące tłumiki drgań na tarczy sprzęgłowej? czy jest to tylko zwykły pic?
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok