[A6-2.5TDI AEL] Szpilki kolektora wydechowego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

[A6-2.5TDI AEL] Szpilki kolektora wydechowego

Post autor: hleb23 »

Zabrałem się za wycieki pod maską, wyciągnałem turbo, kolektor ssący i wydechowy żeby powymieniać uszczelki. Okazało się, że nasi tu byli i dwie szpilki od kolektora wydechowego są zerwane. Jeśli dobrze myśle to szpilki są na wylot wkręcane w głowice więc jestem w d.... Czy ktoś przerabiał podobny temat? Jak się za to zabrać, wykrętaki?
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

są urwane na równo z głowicą??? masz jakieś foto????
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Powiedzmy z 3mm w głąb, po pracy zajade do garażu znowu zalać śruby wd40, machne zdjęcie. Mam dwa pomysły, albo zrobię rowek dremelem i wykrece je wkretakiem albo użyje wykretakow

[ Dodano: |16 Maj 2018|, o 17:15 ]
Obrazek
Kiepsko widać, jakieś 4mm w głąb dopiero widać szpile.one oryginalnie są oprócz tego że wykrecanie to wklejane na jakiś klej do gwintów?
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Jeżeli masz dostęp do spawarki można by spróbować przyspawać do szpilki nakrętkę 10mm lub 12mm.
Jeżeli nie to najlepiej byłoby rozwiercić szpilki i walczyć wykrętakami.
Ostateczność to wiercenie wiertłem zbliżonym do rozmiaru szpilki i gwintowanie.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

spróbować nawiercić i wykrętakiem wykręcić
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Już jeden wykrętak złamałem, musze teraz rozwiercić jeszcze wykrętak... Śruby są tak zastałe że nie ma szans ich ruszyć, więc trzeba sobie radzić. Rozwierciłem już jeden otwór, nagwintuje go i wkleje na klej do gwintów nową szpilke. Nie widzę specjalnie innego wyjścia, a przy okazji jak w przyszłości strzeli uszczelka pod głowicą to oddam głowice do specjalisty, niech zrobi jak fabryka przykazała. Dziękuje za rady.
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jeżeli ktoś to skleił być może zaaplikował czerwony klej - wiec trzeba grzać palnikiem- min do 150'c aby złamać wiązanie kleju. Potem wiercenie i wykretak, a jak nie to helikoil
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Dziękuje za rady, trochę to trwało ale brak czasu. Rozwiercilem dziury, nagwintowalem na nowo i wkrecilem szpilki o. Rozmiarze 6 zrobione ze stalowego pręta gwintowanego o kl twardości 10. Zobaczymy jak się sprawdzi :]
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”