[A6-2.5TDI AAT] Popiskujący pasek

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

[A6-2.5TDI AAT] Popiskujący pasek

Post autor: various »

Witam

Historia wygląda tak: jakiś czas temu strasznie trzaskał mi napinacz paska wielorowkowego, myślałem, że to jego koniec i trzeba będzie wymieniać. Było widać jednak że działa w końcowym zakresie (jakby pasek był za długi - a był już stary i popękany) więc kupiłem nowy pasek (MEYLE za ok 40zł). Po założeniu i przejechaniu napinacz się uspokoił wszystko OK ale zaczął popiskiwać pasek.

Nie jest to pisk jak niektóre benzyniaki przy dodawaniu gazu - wszyscy uciekają ;) Pasek popiskuje tylko na wolnych obrotach, po lekkim dodaniu gazu do ok 1k rpm pisk ustaje.

Próbowałem psiknąć WD na zew. część paska i pisk ustaje - wychodzi na to że jest to wina jego zewnętrznej części.

Rolkę napinacza sprawdzałem - nie ma luzów, obraca się płynnie. Dodam że po odpaleniu z rana praktycznie w ogóle nie piszczy, natomiast po jakimś dystansie się rozkręca ;)

Czytałem gdzieś że może to być wina paska i jego zew. bieżnika.
Mam możliwość kupienia jutro paska BOSCH lub GATES. Czytałem jednak, że jeden z userów po wymianie na BOSCH właśnie tak rozwiązał problem.

Koledzy co robić ? Poczekać na lato ? Kupić jutro ten pasek ? Może to być wina paska nie najwyższych lotów (MEYLE) ?


Z góry dzięki
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-02-24, 13:14 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

various, _tagi
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

various, mam taki sam problem, wymieniłem rolkę, pasek i napinacz. Kolega Dodek podpowiedział mi, żeby zdjąć pasek z alternatora i poruszać kołem pasowym w kilku kierunkach, podobno jest tam taka tulejka, która z czasem się kończy i zaczyna piszczeć. Jednak do dzisiaj nie sprawdziłem tego. Jeśli możesz i che Ci się to możesz sprawdzić pierwszy i napisać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 20:42 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

A czy popiskuje Ci lekko ? W "rytm" silnika ? Czy piszczy cały czas ?
U mnie lekko i ustaje wraz z podniesieniem obrotów chociaż do 900.


Ale po co zdejmować pasek z altka skoro popsikanie WD na zewnętrzną część paska eliminuje problem (na krótko). Wina nie leży więc w żadnym z kół pasowych (altek, pompa łopatkowa). Jest to wina napinacza lub wiska.
Ostatnio zmieniony 2012-02-23, 20:49 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Piszczy w rytm silnika. Po lekkim dodaniu gazu ten dźwięk znika.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

gjom, nie pamietam juz czy jedno z łozysk czy oba sa na tych tulejkach - one tutaj raczej pełnia funkcje dystansów .
jak altek mi padał to lekko strzelało tez (obrócz piskow) na wolnych obrotach.

ale tez mi sie wydaje ze bardziej winne moze byc wisco lub ten pasek bo tez moze byc z tym róznie

szkoda jednak ze niemasz mozliwosci od kogos na szybko podmienic
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Jak wygląda naprawa tego alternatora ? W ETCE nie widzę żadnych tulejek, tylko łożyska.

Jest w ETCE zestaw naprawczy alternatora za ok 60zł, tyle że są jakieś oznaczenia typu: 1, 3-7, 11-13 itd. i nie wiem co ten zestaw zawiera, oraz czy jestem w stanie naprawić to sam.

Pozdrawiam
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jesli komutator nie jest wytarty przez szczotke to nie bedzie wiekszych problemów

1 łozysko (blizej rolki) jest zanitowane do obudowy i zabezpieczone taka blaszką
Co do tulejki plastikowej - nr 8 znajduje sie ona pomiedzy zew bieznią łozyska a obudową

Obrazek
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Zanitowane do obudowy ? Czyli ciężko będzie mi to zrobić samemu ?
60zł za zestaw naprawczy to dobra cena, pobawiłbym się tym, tylko czy zdołam ?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

16 jest przymocowana do 15 - cieżko? - to pojecie wzgledne, jesli miałes do czynienia z nitami to moze sobie poradzisz, łatwe to napewno nie jest.
Powiem tak ze u mnie za samo rozkręcenie alternatora biorą 70zl, a rozkrecanie naszego altka bez ruszania tego 1 lozyska jest raczej proste.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Rozumiem że po roznitowaniu należy to zanitować z nowym łożyskiem ? Nitownicą, której nie mam :mrgreen: ?
Ostatnio zmieniony 2012-02-24, 15:38 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

tam nie sa nity zrywalne tylko takie jednolite ktore zagina sie albo na prasie albo specjalnym zbijakiem do nitów , albo samym mlotkiem jak ktos ma wprawe

Ja patrze na katalog online http://www.vagcat.com/epc/ wszyskie graty w tym te nity sa w tym zestawie naprawczym
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”