[A6-2.5TDI AAT] problem z przyspieszaniem

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

[A6-2.5TDI AAT] problem z przyspieszaniem

Post autor: Scania V8 »

Audi a6 c4 2.5tdi aat 115km
problem polega na tym że słabo przyspiesza i przy 120kmh się zacina ,pedał w podłodze i dalej nie idzie, przebieg auta to 292000km, katalizator pusty sama puszka, egr sprawdzony sprawny, filtr paliwa nowy, i tak zastanawiam się czy to nie wina turbiny , bo po dodaniu gazu i puszczeniu nie słychać turbinki a powinno chyba tak mi się zdaje tak jest w Ael'u, proszę o poradę
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

turbo wcale nie musi być słyszalne.. kopci na czarno? rzeczywiście może to być wina turbo, nie wywala nic żadnych błędów?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Leciutko przy dodaniu gazu kopci prawie wcale. Błedów nie ma , sprawdzane na vag'u dawka paliwa między 3 a 9 czyli 6 , znajomy ma 100 c4 ten sam silnik nic nie przestawiane i idzie aż asfalt zawija a u mnie tego nie ma
Ostatnio zmieniony 2014-03-19, 23:34 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

spróbuj przełożyć z kolegą przepływomierz, :ok:
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Tak jak Dawid2542, pisze.
Ja miałem podobny problem, bo samochód w ogóle nie miał mocy. Bez różnicy czy gaz był wciśnięty do połowy, czy do końca miał taką samą moc (a raczej jej brak).

Po zmianie przepływomierza samochód nie do poznania.
Na chwilę obecną możesz odpiąć Twój przepływomierz i zobaczyć jak jeździ - jeśli bez zmian to masz prawdopodobnego winnego - można to potwierdzić podmieniając go.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

przepływomierz przekładaliśmy z setki to samo , w setce działa poprawnie i u mnie też, nie wiem o co chodzi bo blokuje przy 120kmh lub 130kmh i dalej nie nidzie ,no samochód nie zbiera się tak jak powinien
Ostatnio zmieniony 2014-03-20, 17:39 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Z tego co piszesz to wpada Ci w tryb awaryjny. Zrób logi dynamiczne gr. 001, 003, 004, 008, i 011
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

nie mam swojego vag'a i się na nim nie znam ,mechanik na postoju sprawdzał swoim, wcześniej jak był zapchany katalizator to turbo wyło przy niskich obrotach i nie pokazywało doładowania, teraz zaczęło coś tam pokazywać, przyjrzałem się turbinie przez kratkę w błotniku i zauważyłem że jest w oleju pół turbiny i gumowy dolny przewód , kupiliśmy używaną turbinę za 300zł{nie ma luzów na łopatkach} i jutro mechanik będzie ją wkręcał
Ostatnio zmieniony 2014-03-20, 22:09 przez Scania V8, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Scania V8, bez porządnej diagnostyki się nie obejdzie, nie rozumiem po co ludzie czasami wymieniają coś metodą prób i błędów. Logi dynamiczne dużo by powiedziały. A tak w nawiasie to to że turbina nie ma luzów wcale nie oznacza że ma dobre uszczelnienia, i nie będzie ciągła oleju.
Ostatnio zmieniony 2014-03-20, 22:26 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

turbo możemy zwrócić w ciągu 14 dni jak by nic nie pomogło,a co do jego dźwięku macie tutaj przkład
Ostatnio zmieniony 2014-03-21, 09:13 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

wymieniliśmy turbo no jakby lepiej idzie a teraz przy 140kmh zacina :evil: stara turbina miała luzy i szorowała w ściankach , ale na 5 biegu :cenzura: gaz do dechy czy połowa gazu i nie ma różnicy , wnerwiłem się odpiąłem przepływomierz też nic, może przewody od turbo dziurawe, spróbuje do mechanika podjechać żeby pojeździć z vagiem, Sorry że wam truje tym tematem ale nie wiem co temu samochodowi dolega?
Ostatnio zmieniony 2014-03-22, 21:03 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Kolego zrób logi tak jak napisałem wcześniej, wtedy będziemy mogli stwierdzić czy masz nie szczelny dolot czy problem z przeładowaniem, będziemy widzieli jak działa przepływka, no i jak EGR ??
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kolega pisz że dawka 6mg ustawiona to będzie ok :?: Nigdy jeszcze podłączając żadnego diesla nie widziałem takich wartości... Standardowo to od 3,6 do 4,2 wartości były na ciepłym na postoju
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

możliwe że kolega wspomniał o wartościach z podstawowej grupy logowania - wartości dawki dla setki (ze wzgledu na dostepnosc tylko grupy 000)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

coś jakby przestała się zacinać , teraz nie zacina przy 140, dzisiaj poszła 170 bez przycięcia i gazu jeszcze troche zostało , tak czy owak trzeba pojeździć z vag'iem ,bo wymienianie metodą prób i błędów , tak jak mówił "afro89", nie jest dobrym rozwiązaniem, a co do dawki nwm po wymianie turba trochę pyknęlismy nastawnik w drugą stronę bo poprzedni właściciel auta zcisnął ją na pompie i była troche przymulona, a teraz pracuje równiej
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”