[A6-2.5TDI AAT] problem z przyspieszaniem

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Zapodaj logi [ konkretne dane] bo tak to nie pomożemy i dupa !
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

miałem podobny objaw jak zaślepiłem egr auto nie chciało jechać więcej jak 140 czasami nawet 120 miało problem :) także może coś z egr ci się dzieje ;-) logi wyjaśnia sytuacje :ok:

P.S posprawdzaj przewody od podciśnienia może od któregoś zaworka się odczepił jak coś grzebałeś :P
Ostatnio zmieniony 2014-04-05, 19:16 przez vag_only, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

logów nie wstawie bo nie mam swojego vaga, i się na vagu nie znam, w tej chwili samochód nie zacina , po wymianie turba lepiej idzie , no wiadomo że nie będzie przyspieszać tak jak AEL 140km, jeszcze się spytam jakie są objawy lekko,mocno uszkodzonego przepływomierza?
Ostatnio zmieniony 2014-04-05, 22:59 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam

Jako że ja mam 100 a temat dotyczy AEL ale problem mam podobny. Ale od początku. Dzisiaj założyłem kratkę w zderzak, bo wcześniej była dziura z prawej strony. Jako że tam jest miejsce na IC to kratka została wykonana w przelocie. Wyciąłem wszystkie plastiki na wzór oryginalnej. Ale co zauważyłem dzisiaj, jak jadę to dzieje się tak.. I bieg i jedziemy.. około 3000 obr/min - 3500 obr/min czuć tak jakby silnik przechodził w tryb awaryjny niby ciągnie ale jest takie wyczuwalne tąpnięcie mocy. Jedziemy dalej II bieg, i tak samo 2,7-3.0 obrotów ciągnie, powyżej tak jakby brakowało mu powietrza.. Odczuwam spadek mocy powyżej już idzie ale dość słabo.. Na III i IV biegu tak samo się dzieje. Potem hamujemy wrzucam II bieg jest 2000 obr i rozpędzam auto.. ładnie ciągnie do tych 3-3,5 obr/min a potem znów jakby silnik się zdławił i nic się nie dzieje.. Pytanie czy to wina tej kratki że IC nie ma dość powietrza.. Czy coś z dolotem.. Bo w tryb awaryjny auto nie wchodzi bo check się nie zapala..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Panowie, miałem problemy podobne do Waszych, czasem samochód jeździł normalnie a czasem jakbym ciągnął za sobą ze 4 tony. Wymieniłem nastawnik pompy wtryskowej na indukcyjny HDK i jak ręką odjął, nie to auto, proponuję przerzucić na próbę drugi nastawnik, pozdrawiam.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

na zimnym silniku poniżej 60'C dobrze się zbiera a jak się nagrzeje jest ciężej , może być winny nastawnik lub pompa?
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

U mnie nastawnik odwalał cyrki i wywalał błąd dopiero przy zbliżaniu się do temperatury roboczej, po ostudzeniu można było nawet z powodzeniem skasować błąd, samochód jeździł normalnie, po nagrzaniu błąd nie do skasowania i cyrki przy przyspieszaniu.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Ale u mnie nie ma żadnych błędów.. Afro na zlocie mówił że może jakiś zawór z iglicą się zapiekł "blow off" czy coś podobnego i dlatego spaliny nie uciekają.. Ale ja kompletnie nie wiem z czego składa się układ turba i nawet nie wiem gdzie tego szukać..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Jeżeli chodzi o zawór upustowy to ostatnio przerabiałem ten temat, najlepsza opcja to wyciągnąć turbo na stół. Następnie odkręcamy trzy śruby imbusowe przy "gruszce" podciśnieniowej. Po wyjęciu gruszki z muszli turbiny możemy nałożyć na króciec wężyk i spróbować zaciągnąć, nawet ustami, zawór powinien wyraźnie poruszać się i przy utrzymywaniu podciśnienia nie zmieniać swojej pozycji. Wewnątrz gniazda zaworu musimy popatrzeć czy nie widać wykruszonego materiału przylgni zaworu, która powoduje nieszczelności. Ja po rozruszaniu zaworu strzykawką dotarłem zawór do przylgni przy pomocy pasty do docierania zaworów.
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

Stary, miałem kilka zaworów w rekach i uwierz mi, żaden nie zaciagniesz ustami. Chyba, że masz spreżarke w ustach :roll:
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Zapewniam Cię że mi się udało ;) Oczywiście dużo lepiej jest to zrobić dużą strzykawką, ale ustami w niewielkim stopniu też mi się udało, można sprawdzić czy zawór ruszy czy nie.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Kurna szlag mnie trafia z tym turbem.. Co tam trzeba zakupić ? Ten zawór należy wymontować i jak on ma chodzić ? Możecie to jakoś opisać co należy wymienić ew. sprawdzić i jak to ma wyglądać, zdiagnozować bo nie wiem czy kupować nowe turbo czy tylko da się wymienić ten zawór ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Chciałbym odświerzyć i zakończyć temat problemu przyspieszania AAT , po około 4-ech latach walki ze słabą mocą bywało czasem lepiej czasem gorzej, trochę się czytało, kręciło, w szkole o kierunku samochodowym i przy swoim zacięciu do mechaniki nabrałem trochę doświadczenia, postanowiłem sobie kupić interfejsik Viakena. Bawiłem się dawkami, bo okoliczni mechanicy mówili że wszystko gra i nic więcej się nie da, dawka była wcześniej 4,2-4-6mg niektórzy ustawiali na 5.3mg, pyknąłem nastawnikiem na 3.8mg było lepiej, ostatnio walnąłem na 2.8mg i jest elegancko, silnik zaczął fajniej pracować podczas jazdy, ten szeleścik odgłos grającej pompy i wtrysków jest jeszcze bardziej słyszalny , a w mocy poprawa kolosalna :mrgreen: . Spalanie przy spokojnej jeździe nie wzrosło a nawet ciut zmalało. Nie potrzebne było podmienianie żadnych zaworków, przepływek i regeneracja turbiny, jak się później okazało w starej dmuchawie rurka od muszli była zatkana. :-)
Ostatnio zmieniony 2018-02-27, 23:53 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”