Strona 2 z 2

: 2016-01-16, 01:09
autor: Look_s6
nie ma oleju na wlocie do filtra powietrza -sucho

Luzu tez nie wyczuwam



Odma ? czyszczona jakies 4 m-ce temu . Dziś już jej nie wykrecałem .
Dziwi mnie trochę ze mogła by sie zapchac tak szybko .


Co jeszcez innego ? hmm

: 2016-01-16, 16:38
autor: arwam
Sprawdz w tym wezu ale nie przy samym filtrze tylko przy samym turbie

: 2016-01-16, 17:52
autor: Look_s6
Sucho.


Co może byc? Pierścionki?

: 2016-01-16, 17:55
autor: Rafał_93
Look_s6, zacznijmy od tego na jakim oleju jeździsz? Mniemam że syntetyk.

: 2016-01-16, 18:36
autor: Look_s6
tak . zmieniany 1300 km temu .

: 2016-01-16, 19:24
autor: Rafał_93
Look_s6, no i tutaj może leżeć problem. Poczytaj o olejach syntetycznych. Mają one większe właściwości nazwijmy to "parowania". Odma nie musi być zapchana. Jak wiadomo każda "para" nawet taka olejowa musi się gdzieś skroplić. Pewną ilość wypali silnik, a reszta skropli się w układzie dolotowym. Jak wszyscy wiemy odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika, czyli tej części gdzie tego oleju jest zawsze najwięcej i zawsze jest gorący. A że odpowietrzenie jest podłączone do układu dolotowego to właśnie tam będzie to skraplanie występować. Jeśli chcesz to sprawdzić to odłącz odmę od układu dolotowego albo załóż odolejacz i dam sobie rękę uciąć że problem zniknie. Przerabiałem to u siebie w Cytrynie po przejściu na syntetyk. Więc nie wyciągaj pochopnych wniosków :) Pozdro

: 2016-01-18, 22:08
autor: arwam
Rafał_93, a jexdziles na dobrym oleju czy na podrobce o ktore wcale nie trudno,
Ja masz dobry olej, i silnik w dobrym stanie to nie ma prawa znikac, a oleje oolsyntetyczne czy mineralne jedynie maskuja objawy, a nie je leczą.
Ja od jakichs 12 moze 13 lat smigam tylko na syntetykach, i jak silniki w dobrym stanie to nic nie znika.
Mialem 1.6td, 1.9td, 1.9tdi, 2.5tdi i we wszystkich stosuje oleje 5w50 i mi nic nie znika.
Tylko ze kazdy silnik u mnie przechodzi gruntowny przeglad ewentualne braki sa uzupelniane, np wytarte pierscienie, i to nie jest tak ze pierscienie do wymiany to szlif cylindrow, jak nie progow, to albo sa,e pierscienie albo dodatkowo honowanie, a wczesniej pomiar srednicowka.

: 2016-01-19, 01:08
autor: Look_s6
no ja raczej na olej bym nie zwalał...


na tyg jade na pomiar .Zobaczymy czy cos pokaże

: 2016-02-26, 11:08
autor: Look_s6
Panowie moze ktos podrzucić namiar na dobra firme regenerująca turbosprężarki?

Zakupiłem k16 i chce ja zregenerować na Tip-Top