[A6-2.5TDI AEL] zmiana turbiny z K14 na K16

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pawel27, Seryjnym kompem to wysteruje
mojeaudia6c4, Wytrzyma, choć nie wiem jakim jesteś kierowcą :-P , mam na myśli Twój styl jazdy, bo jak by nie było wszystko idzie zajechać :mrgreen:
:-P
arwam, Z tego co wiem z innego forum to to ty masz silnik wsadzony do Audi 80 coupe? Zauważyłem jedną różnicę, że masz znacznie więcej miejsca między turbiną a podłużnicą niż my w A6 czy 100 C4. Wiem po sobie że jak zakładałem K24 z mesia to weszła na styk a zawór WG był usytuowany w lepszej pozycji, przynajmniej tak mi się wydaje :mrgreen: :-P

Pozdrawiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

afro89 pisze:Pawel27, Seryjnym kompem to wysteruje
mojeaudia6c4, Wytrzyma, choć nie wiem jakim jesteś kierowcą :-P , mam na myśli Twój styl jazdy, bo jak by nie było wszystko idzie zajechać
jesli chodzi ci czy go katuje to nie:) Moja jazda w miescie 2.5k zmiana biegu przy wyprzedzaniu 3 lub 3.5k zmiana biegu:)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

najłatwiej dostać turbo K24-7000 z AAN, ja trafiłem na K24-7001 z silnika KG
normalnie potrzebne jest zewnętrzne WG, kolektor wydechowy i inny down pipe, z dodatkowym wejściem na WG.

szukamy jeszcze turbo np z Omegi 2.3TD nawet w agonalnym stanie, zależy nam z niej tylko na gorącej muszli i WG( koniecznie K24) i tutaj potrzebny kumaty Tokarz ( pozdrowienia dla Pana Andrzeja bez którego by to nie było możliwe,) trzeba odpowiednio roztoczyć muszlę, oraz przerobić sam siłownik WG.
wysteruje to standardowy ECU pod AEL AAT.
u mnie tak się turbo zachowuje: to było jeszcze na sterowniku od Kostrza z programem pod K14, na którym sobie bardzo dobrze radziło.




szczerze to spodziewałem się przed pierwszą jazdą próbną na K24 i skrzyni FHN znacznie większego laga, w końcu program pisany pod mniejsze turbo gdzie nie ma potrzeby gimnastykowania się żeby turbo się wcześnie budziło, teraz mam ECU od Rogala i powiem szczeże że jest sporo lepiej a będzie cudnie po zmianie wtrysków na coś powyżej 230-tek
tak samo podpinamy, jak ori turbo, jedynie trzeba nieco popodginaćprzewód zasilający w olej i przeżeźbić przewód spływu oleju.
cała reszta pasuje już P&P w miejsce ori turbo od AAT czy AEL.
a silnik spokojnie wytrzyma, to żę Ty masz 360kkm przebiegu to nic, jakbym Ci powiedział ile ma mój przebiegu to by Ci się włos na głowie zjeżył, potem ogarnął by Cię śmiech a na końcu słabość po wyczerpującym ataku śmiechu, jednak sam wykręcałem silnik z auta i miałem wgląd w jego dokumentację, udokumentowany przebieg jest naprawdę duży ale silnik zachowany naprawdę wyśmienicie. na całej wysokości cylindrów,widoczne ślady honowania.


afro89, masz może foto zamontowanej na silniku turbiny? ale jeśli dobrze kojarzę to K24 z meśka ma znacznie większy siłownik zaworu WG.

może i przy samej podłużnicy mam więcej miejsca ale kompresor wchodzi praktycznie na styk przy okularze, i jest dość problematyczne przeprowadzenie owężowania, trubosprężarki a takżę odmy.


mam w domu także Audi 100 C4 2.5TDI w automacie któe jest siostrzane do A6 C4 i powiem szczerze żę tam też bym bez problemu się zmieściło skoro się mieści K24-7000 na kolektorze z 2.2T 10V gdzie jest bardziej wysunięte w kierunku podłużnicy to dlaczego tutaj ma się nie zmieścić?


gdyby nie to że w C4 mam automat to sterownik od Kostrza by tam wylądował, ale w ten program w połączeniu z wtryskami AEL, sprawia że przy bucie w podłogę automat sięnie wyrabia, mimo zmiany biegu na wyższy obrotomierz stoi w okolicach 4200-4300rpm, ale auto robiło czas w okolicach 7,5-8s do setki, obecnie tylko 10,2s do 100km/h
myślę żę jak na masę1560Kg nie jest źle i 115KM :) dodam że dymu niemal nie ma, jedynie zanim turbo napompuje, potem już czyste powietrze, ewentualnie blisko granicy dymienia, bardzo fajnie się jeździ ale ponieważpuki automat tam działa bdb nie chcęz niego rezygnować( wiem robię się leniwy) :)
Ostatnio zmieniony 2013-09-03, 00:33 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

A czy ten kolektor z WG z 2.2T 10V co pasuje do K24 to z jest silnika MC?
Jakie oznaczenie miały te motory do których jest taki kolektor ?
Szukam i sam już nie wiem który to bo wg Etki to silnik MC 2.2t 165KM ma taki kolektor
Przynajmniej tak wygląda na rys.
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

Znalazłem coś takiego na aledrogo i się zastanawiam czy nie rozwiązywałoby to problemu szukania kolektora od 10V.
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-au ... 80940.html
Ciekawe czy podpasywało by to do AELa a WG od 2.2T czy jakiś inny powinien być?
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Burza, Przecież to kolektor do AAN 20V, do AEL nigdy ci ten kolektor nie podejdzie. Z 2.2T 10V podchodzi, bo rozstaw szpilek/otworów w głowicy jest taki sam. A tutaj jak zauważyłeś jest na 3 śruby przykręcany kolektor.
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

A ten 10V to co to za silnik MC KG czy jeszcze inny?
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

2.2T 10V ma oznaczenie MC.
Burza
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-09-20, 01:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bełchatów

Post autor: Burza »

GTR34 pisze:2.2T 10V ma oznaczenie MC.
I właśnie o taką odpowiedz mi chodziło. :)
Browar dla Ciebie GTR34
A6 C4 2,5 AAT FWD moje pierwsze AUDI
A3 1.9 TDI 8L czips 144KM-świetne autko/było
A4 B5 FL Avant 2.5TDI 150KM aut-padaka/było
A4 B6 1.9 TDI PD Avant czips 170KM/Jest :)
A6 C4 2.5TDI AEL Quattro Avant czips 174KM- nowy nabytek na zimę :)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kolektor pasujący pod K24-7000 występował w silnikach KG, MC, MC2, KH, 1B i 2B silnik 3B to już jednostka 20-to zaworowa, więc tam po za turbem i zaworem WG nic nam się nie nada,

jak chcesz mam takie kolektor na zbyciu, ponieważ ja nie chciałem ciąć blach w aucie, i przenosić akumulatora z pod maski.
a generalnie polecam zakupić turbo z jednego z w/w silników i wyposażyć turbo w zintegrowany zawór WG, wtedy niemal wszystko wygląda na ori, i nie ma problemów z ze zmieszczeniem czegokolwiek....

u mnie w temacie jest foto jak, jak wygląda po "shybrydowaniu " turbo, i są filmiki jak to się sprawuje.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

czekam na paczke od Butera i zdam relacje jak K16 zachowuje sie wAEL-u po programie od Michaelo....

fakt ze K14 to słaby punkt tego motoru bo dławi sie swoimi spalinamy jak go pociśniemy.... mam nadzieje, że lepsza wydajnośc K16 zlikwiduje - może inaczej, zmniejszy ten problem...
Ostatnio zmieniony 2013-10-28, 22:27 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

icemerc pisze: bo dławi sie swoimi spalinamy jak go pociśniemy....
K16 ma to samo. Mam u siebie i szału nie ma, idzie coś tam lepiej w porównaniu do K14 i v-max też większy ale szału nie ma. Mogę nagrać filmik jakiś jak to się zbiera na K16+ soft od michaelo. Jakby były wtryskiwacze 230 i do tego konkretny soft to już by to robiło robotę.
Ostatnio zmieniony 2013-10-28, 23:12 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

sprawdźcie współczynik wysterowania N75, jeśli jest wysoki a przepływ w grupie 003 jest niski to wtedy znaczy że silnik się dławi.
może to też oznaczać że kąt wtrysku jest zbyt późny, albo z jakichś powodów albo dolot jest zapchany( filtr) albo wydech ( katalizator, lub złogi sadzy w tłumikach).


ja wiem że u mnie po zmianie turba, spadło delikatnie ciśnienie doładowania, a raczej overboosty, wzrósł przepływ, i spadło zadymienie.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

arwam, Jak najlepiej ustawić kąt wtrysku na taki setup ? Podobnoć im wcześniejszy kąt tym lepsze osiągi przy sprawnych gratach, ja mam w tej chwili u siebie coś ok 70 jednostek w BS. W 004 nie pamiętam. Myślę, żeby dać kąt trochę wcześniejszy, zwłaszcza, że zbliża się zima.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

mi zanim klin się rozsypał miałem w zakresie 51-55 jednostek w BS
i autoa paliło na dotyk i ładnie się zbierało, ale miałe m to i owo podłubane w samym przestawiaczu kąta wtrysku, i to pochodzącym z volvo 850 z silnikiem D5252T
myślę że przy ori pompach AAT i AEL najlepiej się sprawdzi kąt z zakresu 65-75 jednostek, pod warunkiem sprawnych wtryskiwaczy, i pompy, oraz że nie mamy padaczki z silnika.


jak swojego uleczę zpbaczymy co da zmiana wtryskiwaczy

[ Dodano: 2013-10-29, 00:01 ]
a i mały błąd do mojego postu o przepływie i ciśnieniu się zakradł.
napisałem że jeśli jest wysokie wysterowanie N75 i mały przepływ, jeśli obydwie wartosći są małe to wina leży po stronie mało wydajnego turbo, jeśli przepływ jest wysoki, a współczynnik wysterowania N75 niski( trudność w osiągnięciu zadanej wartości) to nieszczelność w dolocie za turbo sprężarką, jeśli przepływ niski a współczynnik wysterowania N75 wysoki, to mamy uszkodzony albo sam przepływomierz lub czujnik temp w przepływomierzu, lub przewód od filtra do turbo.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”