[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dawid2542, Nie wiem ile mogą kosztować takie 0.216 ale właśnie o te chodzi.

Casian, Turba nie musisz szukać masz GIT :-P Jeśli chcesz to zrobić za dobre pieniądze to Kupuj Używane wtryski 0.216. Napisz do To_Ja! lub do mnie a załatwię Ci program i w 1000zł się zmieścisz a mocy będziesz miał duuużo więcej. Podejrzewam że np. Jak byś się zgadał z kimś np Dawidem by my się umówili i pojechali razem to może i taniej by zrobił ten program, a przy okazji zrobili by my mini spota i opisali wasze wrażenia.
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 10:49 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

temat na dzień dzisiejszy traktuje jako kompendium wiedzy :) Jak ogarnę inne rzeczy będę się zastanawiał nad podniesieniem mocy.. bo do dzisiejszego dnia pamiętam przejażdżkę z afro89 jego potforkiem... hehehe :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Casian, Karawan już ma inne serce a mianowicie VNT wpadło także NM jest duuużo niżej od 2000 tyś mam pełną moc a nie od 2800 jak przedtem czego winą była do d..y turbina. Ale K16 jak najbardziej.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Casian, w czwartek miałem przyjemność sprawdzenia u Krzycha nowego setupu ... banan na gębie od ucha do ucha, od 2000obr. urywa łeb :mrgreen: , mimo jego skromności mówię - JEST DOBRZE :!:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kk84, Urywać nie urywa ale jest dobrze. U ciebie będzie urywać na co czekam z niecierpliwością. Dzięks i pozdro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 10:54 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Panowie, mnie też możecie doliczyć do tego spota :ok: Piszę się na 216 i wirus :mrgreen:
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Jak to będzie miało miejsce w przyszłym roku na wiosnę, to czemu nie, tylko najpierw muszę silnik gdzieś zbadać w jakiej kondycji mam, a to nie jest proste jak się doń VAGa nie da podpiąć bo ciągle tylko can't synch baud i d*pa ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 20:50 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Ja na przełomie luty/marzec pakuje wtryski 216 wiec jak coś też się pisze z wami na ten program ;)
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

pytanie: bo wtrysków jest 5, w tym jeden sterujący. Jak się wymienia to wszystkie. Ktoś mnie jak laikowi w tej kwestii wytłumaczy na czym polega wymiana wtrysków i ile trzeba wymienić? W tej kwestii to ja nie mam żadnej wiedzy, także proszę łopatą :mrgreen: :zabawa:
Obrazek
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Wymienia się zawsze wszystkie, chodzi o to żeby wtryski miały zbliżony do siebie stan. Większe rozbieżności mogą wpłynąć na nierówną prace silnika tyczy to się także średnicy otworów rozpylaczy. Cały komplet musi mieć taka sama średnice otworków jak i ciśnienia otwarcia. Można wymienić całe kompletne wtryski jak i same końcówki. Przy kupnie kompletu używanych bywa że jest inna wtyczka od sterującego, nie ma najmniejszego problemu zęby przylutować swoją będzie działać. Możesz też wyjąć swój komplet i oddać komuś na wymianę końcówek na większe. Wtryski wyjmiesz jak i założysz samodzielnie to łatwa robota. Nalezy pamiętać aby dać nowe miedziane podkładki pod wtryski przy wymienia koszt nie duży ok 2zl/sztuka w ASO. Wtryskiwacze z silników AAT/AEL mają fabryczne ciśnienia 190/300 i lepiej takie właśnie ustawiać przy wymianie samych końcówek chodzi o te pierwsze ciśnienie 190, np komplet oryginalnych wtryskiwaczy 0.216 z transportera będzie miał pierwsze ciśnienie 220 co może wpłynąć na gorsze palenie.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

czyli jak mam rozumieć nie trzeba kupować całych wtryskiwaczy tylko same kocówki 0.216 i przełożyć je do swoich wtrysków ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Casian, tak.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

oczywiście najlepiej jest kupować nowe.. ale może warto tez zapytać po pompiarzach czy takich nie mają.. Myślicie że warto czy raczej odpuścić takie myki ? Nowe jak gdzieś czytałem to koło 1000 zł ale mogę się mylić..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Casian, Dokładnie nowe będą chodzić w tych cenach a używki kupisz taniej i to kompletne wtryski a nie same końcówki.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

Casian, Kup sobie same końcówki tzw rozpylacze 216,są na allegro Firds-y po 60 zł wtedy bedziesz i mocy więcej i nowe koncówki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”