[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

WojtekC4, W AEL-u jest tłokorozdzielacz 11mm. Osobiście sprawdzałem u mnie
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 13:14 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

też wydaje mi sie ze AEL ma 11 mm pompe ale ze pompa od AAT tylko 10mm to nie wiedziałem...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Jest tak jak mówi afro89, AEL ma 11mm, AAT w manualu ma 10mm, a AAT w automacie też ma 11mm.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

one są plug&play AAT<->AEL ?
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

jeszcze jedno pytanie do znawców :) te końcówki Boscha DSLA 150P764 nr katalogowy 2 437 010 060 po wpisaniu w googla wychodzą że to jakby zestawy naprawcze są koszt 300 zł średnio.. A ktoś pisał na forum że istnieją same rozpylacze tylko i one niby maja kosztować ponad 100 zł.. Czy ja dobrze kojarzę czy wchodzę w ślepą uliczkę myślową i nic takiego nie istnieje ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

Casian, Bo tak jest,rozpylacze 216tki z Boscha kosztują 115zł za sztuke.

[ Dodano: 2012-12-11, 21:11 ]
Ja na próbe założyłem te firdsy,jak narazie jest ok a tańsze o połowe.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

WojtekC4 pisze:Casian, Bo tak jest,rozpylacze 216tki z Boscha kosztują 115zł za sztuke.
A może ktoś mi podać nr katalogowy Boscha takich właśnie samych rozpylaczy ? Upieram się bo znajomy może kupić to taniej jako pracownik firmy. Ale musi znać nr katalogowy dokładny. Wtedy bym mógł porównać ceny.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

DSLA150P764 Podaj mu ten numer i będzie wiedział o co chodzi,ale ja bym wolał pojechać do pompiarza i kupic u niego,bo jak kupisz u niego to policzy mniej za robote i dostaniesz gwarancje a tak to raczej nie będziesz miał żadnej gwarancji jak cos pójdzie nie tak.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

znalazłem w katalogu BOSCH-a... dla potomnych jakby ktoś potrzebował : nr Bosch 0433 175 176 - rozpylacz otworkowy

I jeszcze znalazłem coś takiego jakby ktoś potrzebował:

"Jeżeli silnik AHY to zapewne DSLA 150 P764 .Dla informacji - Firad w takim oznaczeniu ma zamiast litery "D" swoją "A" - czyli oznaczenie ASLA 150 P 764"
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 21:52 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

Casian, I jak tam dowiedziałeś sie czegoś?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

To musi troche potrwać. Znajomy wysyła info do centrali i oni dadzą odp czy mogą ściągnąć i po jakiej cenie... Jak cos bedę wiedział to dam znać...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

A może ktos napisać co i jak powino wyglądać aby dobrze wejść w świat podnoszenia mocy ?? :) Od czego zacząć, jakie etapy po kolei i na czym zakończyć..
Rozumiem że dobrze by było w AAT:

- zakupić wtryski 0,216
- do turba się nie odnoszę gdyż my mamy w 100 K16
- u mnie istnieje taka możliwość że mam już tłokorodzielacz w swojej pompie 11 mm
ale potem co?

sprawdzenie w jakim stanie jest silnik ? Czyli hamowania ? Spr wydajności pompy wtryskowej ? A na końcu soft ? Mógłby ktoś opisać taka małą procedurę ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

no i pytanie czy pod w/w mody kolegi Casian, starczy seryjny Intercooler czy trzeba by już coś kombinować?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zależy w jakie moce będziesz celował, ale myślę, że do K16stki styknie seryjny. Co innego gdybyś zakładał większe turbo, wtedy FMIC ma sens. W takim wypadku to nie bardzo :-/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”