[A6-2.5TDI AEL] Pytanie odnosnie reakcji silnika na chip

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
X-15
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2014-06-06, 13:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

[A6-2.5TDI AEL] Pytanie odnosnie reakcji silnika na chip

Post autor: X-15 »

Zakupiłem kosci od kolegi afro89. lvl 6 by dr programowane przez TO ja. Po miesiacu uzywania odczucia na ok.Auto lepiej sie zbiera.Na poczatku wywalało sadze nagromadzone w dolocie. Nastepnie na niewielkim wzniesienu i gazie w podloge na 3 biegu wywalilo waz od IC przy dolocie(cofneło zapłon czy silnik nie przyjmuje takiej ilosci mas powietrza ?) Dawka ustawiona na 3,5 mg /r .Kat wtrysku wacha sie 80-84 stopnie , 3,8 -4.2 btdc. EGR zaslepiony, kat out.
Podczas przyspieszania do i gdy przekrocze 3 tys rpm nastepuje przymulenie przyciecie zaczyna kopcic .Co moze mojemu aelowi dolegac ? WG sie nie domyka ?
Prosze o opinie
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Ja bym się przyjrzał dolotowi może masz gdzieś opaskę nie dokręcona jak należy i przy większym ciśnienie puszcza doładowanie?? Najlepiej zrób logi dynamiczne i będzie wiadomo co i jak .
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

U mnie jest podobnie.. Jak przyspieszam nie dociskając gazu do końca idzie dobrze i nie dymi. Z gazem w podłodze przechodząc powyżej 3 tyś obr. przymula i dymi.. Logi wykazały, że pompa nie wyrabia z korekcją kąta wtrysku..

Sądzę, że pompa nie trzyma ciśnienia i na 90% wystarczy wymiana uszczelek, bo reszta parametrów w normie, a EGRa nie zaślepiałem, bo zimą się fajnie szybciutko rozgrzewa silnik.
X-15
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2014-06-06, 13:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: X-15 »

Po podmianie kosci eprom bylo wszystko dobrze . Byla dawka max tz 2.2 ale dymil wiec zmienilem na 3.5 mg .Zaworek w pompie wbity na 6mm. Probowalem obadac zawor Wg podajac cisnienie od 1.8 do 2.2 bara. Nic nie slyszalem by sie ruszal.Pewnie jest niedomkniety ale nie chce gdybac. Czeka mnie wymiana uszczelek n 108 i zaworu cisnienia paliwa. Zrobie logi .
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jeżeli chcesz sprawdzić czy chodzi zawór upustowy to musisz podać ciśnienie tam gdzie jest przykręcana metalowa rurka holenderkami. Tak swoją drogą warto jest wykręcić ten metalowy przewód i wszystko ładnie wyczyścić przedmuchać bo często się to przytyka.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

afro89 pisze:Jeżeli chcesz sprawdzić czy chodzi zawór upustowy to musisz podać ciśnienie tam gdzie jest przykręcana metalowa rurka holenderkami. Tak swoją drogą warto jest wykręcić ten metalowy przewód i wszystko ładnie wyczyścić przedmuchać bo często się to przytyka.
Afro o ktory metalowy przewod dokladnie chodzi ? jestes wstanie to jakos opisac ?

Bo ja rowniez mam program od TO_JA! z AKP. Od 3 tysi powinien kolega czuc kolejne przyspieszenie. Efekt ala bi turbo.
U mnie jest problem z kopceniem, kopci kiedy jezdze spokojnie przy przyspieszaniu (co wg mnie nie jest normalne) no i jak dam mu po garach to tez. Ale to raczej normalne.
Ja raz z mechanikiem sprawdzalem czy zawor chdzi, to podawal cisnienie pompka i baaaaardzo delikatnie slychac pukanie zaworka.
Przed sprawdzeniem myslalem ze to bedzie slychac wyraznie ale tak nie jest. u was przy sprawnych zaworach jest podobnie ?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Metalowy przewód który idzie z muszli zimnej strony do WG. Stukot jest słyszalny delikatnie.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Biedron
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-24, 11:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rogoźno Wlkp.

Post autor: Biedron »

scalibur greg pisze:U mnie jest podobnie.. Jak przyspieszam nie dociskając gazu do końca idzie dobrze i nie dymi. Z gazem w podłodze przechodząc powyżej 3 tyś obr. przymula i dymi.. Logi wykazały, że pompa nie wyrabia z korekcją kąta wtrysku..

Sądzę, że pompa nie trzyma ciśnienia i na 90% wystarczy wymiana uszczelek, bo reszta parametrów w normie, a EGRa nie zaślepiałem, bo zimą się fajnie szybciutko rozgrzewa silnik.
Z mojego doświadczenia przy sofcie EGR musi być zaślepiony. Inaczej będzie uciekać powietrze przy wyższych ciśnieniach. U mnie było to wyraźnie czuć. Na hamowni wyszło też, że tak naprawdę program realizowany jest do 3000obr/min, a dalej pompa się nie wyrabia. Sama wymiana uszczelek na niewiele się zdała. Pompa zaczęła wyrabiać się z dynamicznym kątem wtrysku po regulacji ciśnienia wewnętrznego zaworkiem, ale efektu drugiego oddechu powyżej 3000obr/min nadal nie ma, przynajmniej ja go nie czuję.
przemik
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2015-05-18, 13:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Końskie/Warszawa

Post autor: przemik »

Ja tez mam lekki soft.
Od 2200 do 4000 fura ciagnie jak wsciekła... bez zadnych ociagań.
Pompa wyrabia się swietnie - nawet na podkręconej mapie... i 400 tys na karku.
Moje logi są na AKP można je sobie obejrzeć.

Jedyny minus to spore zadymienie na pełnym bucie.... i smużenie przy przyspieszaniu.
Zwalam to na zużyte końcówki wtrysków - maja dokładnie tyle co pompa.
Ostatnio zmieniony 2016-10-04, 09:49 przez przemik, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 AEL quattro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”