Strona 1 z 2

[A6-1.9TDI 1z] Jakie turbo do 1.9 TDI

: 2016-03-06, 18:19
autor: Przemek121
Witam

W mojej C4 kończy się turbo :( rozważam regeneracje lub zakup jakiejś używki. Zastanawiam się czy w Audi a4 b5 bądź Passatach b5 tych z silnikami 90KM były takie same turbiny? Orientuje się ktoś w tym temacie?

: 2016-03-06, 20:03
autor: Grzesiek_Cichy
Przemek121, jesli masz konto na FB: https://www.facebook.com/ftwlmotorsport/?fref=ts
Napisz do goscia fachowo Ci doradzi i pewnie zaopatrzy. Pozdrawiam.

: 2016-03-07, 14:54
autor: dk2012
1z i ahu maja takie same turbiny t15 wiec od a4 lub passata mozesz smialo wsadzic , chyba ze chce ci sie troche modzic to laduj od afn'a ze zmienna albo awx'a jak ja mam w planach :-)

: 2016-03-07, 15:09
autor: Przemek121
dk2012

A czy dużo jest przeróbek aby włożyć ze zmienną geometrią łopatek? I jakie to by były przeróbki montażu turbiny czy jego sterowania?

: 2016-03-07, 19:15
autor: dk2012
Kolektor, podciśnienienie, komputer, jest trochę tego. Ja graty już mam ale coś nie mogę zabrać się za to :-) reszta osprzętu już jest od afn'a

: 2016-03-07, 19:36
autor: Przemek121
Poszukałem trochę i już wiem

"Do zmiany turbiny z AHU na AWX potrzebne są:
- chęci
- turbina AWX
- kolektor wydechowy od AFN
- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)
- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)
- rurka łącząca turbinę z intercoolerem (albo można przyciąć starą)
- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)
- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)
- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo (w ahu przykręca sie przewód śrubą)
- zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień
- przewody ciśnieniowe
- uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy i pod powrót smarowania turbo
- przejściówka ze starego typu węża na turbinę AWX
- na wyjście wydechu z turbiny potrzebujemy blachę o grubości 8-9mm z wyciętymi otworami na śruby oraz na wydech lub też cały początek wydechu z katalizatorem od AFN"

Także jest tego naprawdę dużo, więcej o tym jest na forum a4

: 2016-03-07, 20:32
autor: dk2012
Ja mam dawce paska b4 ale brakuje mi przedewszystkim punktu nr jeden chęci hehe

: 2016-03-08, 21:36
autor: Scania V8
http://www.dieselevante.it/turbocompres ... 78&idcat=2 stronka z turbinami jakie gdzie były

: 2016-03-09, 10:16
autor: arwam
można też wsadzić TD04, wstanie trochę później, ale skoro na 1.9TD wystarcza do około 180 KM to na TDI powinna spokojnie wystarczyć do okolic 200KM

: 2016-03-27, 13:07
autor: Marcin 1.9
Ja mam turbo t15 jak bym chcial zmienic na awx to byla by duza różnica w przyspieszenie i ile koni idzie z tego wykręcić :mrgreen: program pewnie tez by trzeba bylo zmienic :mrgreen:

: 2016-03-28, 17:25
autor: AdiGassler
Do 1Z wsadzałbym turbo gt1549s od kolegi brabus124 z forum audi80.pl . Turbinka wstaje trochę później niż t15, ale ciągnie do końca. Te turbo jest WG, więc tylko wsadzasz i jedziesz. Dlaczego od tego kolegi? Ponieważ jeżeli kupisz normalnie tą turbawke to będziesz się musiał bawić przy turbo-wydech, a tak jak od kolegi z audi80 kupisz to tylko montujesz i będziesz zadowolony. ;-)

: 2016-03-28, 23:38
autor: Marcin 1.9
No niby tak ale o ile koni bedzie wiecej albo moment jaki bedzie miał ?? w sumie to wolał bym cos bardziej wymodzić z niego :D :ok:

[ Dodano: |28 Mar 2016|, o 23:58 ]
Ogólnie z tego co wyczytałem to do większych modów jeszcze potrzeby bedzie ecu 16bitowy bo ja mam 8 z tego co wiem ;/

: 2016-03-30, 18:32
autor: AdiGassler
Same turbo ci nic nie da. Jak dasz do serii turbo np. z AWX to i tak będzie dmuchało jak wcześniej.

: 2016-03-30, 23:06
autor: Marcin 1.9
no ale jak kompa trzeba bedzie zmienić to i instalacje tez pewnie ?? bo sie zastanawiam czy to jest sens dłubać aż tyle ;/ :roll:

: 2016-03-31, 20:55
autor: AdiGassler
Zależy ile chcesz dłubać. Jeżeli plus minus 140-160 koni, to nie pożałujesz kupna tej turbiny. Instalacji pod ecu 16 bit nie musisz przerabiać. Będzie pasował.