[A6-2.5TDI AEL] Kąt wtrysku. Problem z odpaleniem po zerwani

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
acidzg
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-10, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[A6-2.5TDI AEL] Kąt wtrysku. Problem z odpaleniem po zerwani

Post autor: acidzg »

Cześć! Ostatnio jadąc strzelił mi pasek napędzający pompę wtryskową. Pasek był dość świeży bo zakładany w ramach kompletnej wymiany rozrządu końcem 2015r., niestety strzelił po wcześniejszym mocnym uszkodzeniu, którego nie byłem świadomy. Po tej sytuacji skontrolowałem od razu pasek rozrządu i tutaj wygląda wszystko ok.

Problem pojawiał się już na forum, niestety nie udało mi się go rozwiązać śledząc pozostałe wątki.
Konkretnie: auto po wymianie paska nie odpala. Pompa ustawiona została na cechy, znak na kole zamachowym (tutaj miałem wątpliwości bo mam dwa poziome wyżłobienia wyglądające na znaki i brak występującego czasem 0) ustawiony tak by zgrywał się z dołem okienka.

Sugerując się postem mas0na w temacie http://audi-c4.pl/printview.php?t=1379& ... f958950ab6 obróciłem kołem zamachowym tak, by znak na pompie przekręcił się o 180 stopni, przy zgrywającym się znaku na kole zamachowym i ustawiłem ponownie pompę na znak. Ta zmiana pokazała w vagu odczyty kąta wtrysku w normalnym zakresie (nie jak wcześniej 255) i wynosiła 80. Auto nie odpalało a paliwo jest podawane. Podkusiło mnie i 2x jeszcze zakręciłem rozrusznikiem i każda próba kończyła się inną wartościa kąta :/ kolejno 80, 150, 60. Pomiar robiony w basic settings, grupa 000, 2 okienko.

Czy pomiar kąta vagiem jest poprawny gdy auto nawet nie odpala i ta wartość pojawia się z opóźnieniem? Bo już zgłupiałem i nie wiem czy to wina mojego złego pomiaru czy rzeczywiście rozrzuca kąŧ na wszystkie strony. Przed zerwaniem paska żadnego problemu z rozruchem nie było.

Macie jakieś pomysły? Jakieś dodatkowe pomiary wykonać?
Dzięki!
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

acidzg pisze:Czy pomiar kąta vagiem jest poprawny gdy auto nawet nie odpala i ta wartość pojawia się z opóźnieniem?
Taki pomiar w ogóle nie jest miarodajny. Kąt mierzymy na odpalonym i rozgrzanym silniku.

Upewnij się że jesteś w GMP 1 cylindra. Jak nie chcesz zrzucać koła pasowego z wałka rozrządu po stronie pompy, to możesz ustawić silnik na znak i sprawdzić GMP np. śrubokrętem wykręcając świecę żarową.

Wtedy ustaw pompę na znak, a najlepiej z jakieś 0,3-0,5 cm dalej. Czy aby na pewnie nie przeskoczył rozrząd z przodu? Ja bym zrzucił przynajmniej koło pasowe wałka po stronie pompy - wtedy można dość dokładnie sprawdzić czy wałek jest dobrze ustawiony.
acidzg
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-10, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: acidzg »

Dzięki za pomoc! :mrgreen: Silnik odpalił i testowa jazda wyszła pomyślnie.

Tak jak podpowiedziałeś, wykręciłem świecę żarową i kręcąc wieńcem szukałem GMP 1 cylindra. Znak na wieńcu pokrył się z GMP. Operację wykonałem dwukrotnie, ponieważ za pierwszy razem trafiłem, jak się domyślam, akurat na suw wydechu. Znak na pompie ustawiłem delikatnie dalej i silnik załapał od razu. Na szczęście obyło się bez zrzucania koła pasowego i przeskoczenia rozrządu :) Napinacz paska pompy dociągnąłem z momentem 45Nm.

Załączam jeszcze log z pracy po rozgrzaniu: http://vaglog.com/log-000_001_HB3d63.html
Sam kąt jest chyba teraz trochę za niski, ale już nie chciałem walczyć dziś z trudno dostępna śrubą imbusową na pompie, a jutro auto potrzebne.
Ostatnio zmieniony 2017-06-25, 18:32 przez acidzg, łącznie zmieniany 1 raz.
fill89
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2014-11-10, 16:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pruszcz Gdański

Post autor: fill89 »

Witam
U mnie po regeneracji pompy mam problem z kontem wtrysku. Ustawię znak na wale następnie na pompie i auto odpaliło, potem delikatnie przesunąłem o jeden ząbek pompę (bo wartości były zbyt duże nie mogłem wyregulować konta wtrysku) i dostroiłem kont wtrysku na VAGu fasolkami na pompie. Obiaw jest taki ze jak ustawię np na wartość 65 i przejadę z 30km to potem kont się rozjeżdża na wartość 28 jednostek. Następnie chce znów regulować kont wtrysku na fasolkach lecz nie mogę bo pompa się zapiera już o obejmę. Poprawiłem znów o ząbek dostroiłem kont wtrysku przejechałem z 20 km i znów czuję ze silnik twardo pracuje i tak czasem kula na wolnych obrotach.

Co może powodować non stop rozjeżdżanie sie konta może to być za słabo napięty pasek dodam tylko ze po ustawieniu znów na znaki nic się nie przesuwa a kont jest rozjechany??? O co chodzi dokładniej z GMP 1 cylindra ?
Ostatnio zmieniony 2017-08-27, 23:45 przez fill89, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”