[Inne] B6 ASN 3.0 Muł po zamarznięciu odm

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

[Inne] B6 ASN 3.0 Muł po zamarznięciu odm

Post autor: adriang92 »

Jakiś czas temu podczas mrozów tacie zamarzła odma, efekt wiadomo wywaliło olej bagnetem i zapewne spod dekli. Jechał wtedy do pracy i niestety auto zostało na mieście, wieczorem mieliśmy go ściągać ale normalnie odpalił i do domu dojechał bez problemów, pojechał na 2dzień dopracy i mówi że inaczej jedzie. I zaczeły sie problemy, olejem już nie sadził ale stracił moc.. Na początku tylko brakowało dołu a jest teraz coraz gorzej. Aktualnie podczas jazdy i nawet lekkiego wciśnieciu gazu łapie totalnego muła, słychac jak by sie dusił i dziwnie pierdzi wydech. Do tego miga check. Błędów nie pokazuje żadnych jedynie od wypadów zapłonu jak check migać zaczyna. Sondy przepływa wszystko pracuje. Na postoju wkręca sie w miare normalnie, ale słychac że inaczej silnik pracuje, słychać bulgot w wydechu. Świece, cewki nowe. Niepokoi mnie kont zapłonu bo lata od 3 do 23 BDTC.. I co dziwne grupa 93 wartosci rosna, nie pamiętam ile było przed awaria ale po już było 4,4,5,4 a teraz juz jest 7,8,9,5. Zaczeło wszystko dziać sie po tym jak zamarzła odma i wyrzuciło olej.. Co może być przyczyną? Czy wzrost ciśneinia mogł uszkodzić nastawniki?
A druga sprawa czy miał by aż taki wpływ na moc brak skracania dolotu? Normalnie kiedyś podczas odpalania gruszki zaciągały na chwile i puszczały, teraz tego nie ma.. Podciśnienie do zaworka dochodzi, napięcie na zapłonie 3,5v odpalony rośnie do 14v i tak sie trzyma..
Może ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić i co mogło paść..
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Adi zdejm podciśnienie u siebie z gruszki i zobacz jak to jedzie :) podpowiem u góry wcale... A co do twojego problemu, to może podciśnienia jakieś zapchane ?? Do map np czy coś :?: Mówisz cewki nowe i świece. Miga check to wtedy pewnie rozłącza cewki co skutkuje brakiem mocy... Hmm a co z filtrem powietrza i z sondami odchyłki pracują normalnie :?:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Podciśnienia zmieniałem wszystkie. Dokładnie tak, cewki odłącza sam jak mu coś nie podpasuje.. Filterek nowy wsadzony, sondy pracują bardzo dobrze wszystkie 4.. Efekt jest taki jak by brakowało powietrza/beny.. Jak leciutko sie gaz wciska to jakoś jedzie, dodać szybciej to muli i miga, dziwacznie pierdzi z wydechu i powolutku wkręca na obroty.. I dziwi mnie to że rozjeżdżają mu sie wałki coraz bardziej, powinno być 0,0,0,0 a tu coraz bardziej sie rozjeżdżają.. Obstawiałem początkowo nastawniki ale chodzą normalnie według grupy 90.. Dolot już wykluczam że sie nie skraca bo już chyba od dawna tego nie robił, ściągnołem mechanizm skracania i było tam tyle syfu że ho ho.. Pozatym nie jest to połączone na stałe tylko wałek w dolocie sie cofa i zazębia z mechanizmem.. A że zabite było wiec nie działało pozatym spręzynka w kawałkach.. No nic.
Najgorsze jest to że wartosci według vaga są wszystkie w normie, oprócz skaczącego kątu zapłonu i rozjeżdzających sie wałkow.. Choć to taczej też aż takiego wpływu by nie miało bo 15stopni to tylko ząbek.. Ludzie po 20 mieli i tylko trzęsło :-x
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 21:46 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Ty a dużo tego oleju wywalił :?: Gdzie to poszło :?: Bo może wydech ma zatkany że nie przepuszcza :?: Jak pierdzi to któraś cewka nie daje prądy i w wydechu przepala dawkę wiem bo przy gazie zawsze tak jest. No właśnie a co wyskakuje na vagu podczas przyspieszania gdy pali się check :?:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Niedużo niecałe 0,5l i to wszystko przez bagnet, troche przez uszczelke pod lewym deklem bo cewki staneły w oliwie.. Tam siedzą 4 katy.. 2 małe wstępne i 2 normalne+ 4 sondy.. Niby vag nie pokazuje żadnej ich usterki ale może któryś faktycznie sie wysypał i zapchał.. Tylko że na luzie jest ok, wkręca normalnie..
Normalnie jak odłączał cewki kiedyś, albo jak padła to telepało silnikiem, a teraz poprostu wolno na obr wchodzi, mulascie tak jak by brakowało mu beny i miga sobie check.. Vag pokazuje wypady zapłonów tylko jak migać zacznie, ale one tak mają jak mu sie sklad mieszanki itd nie spodoba to sam odcina cewki..
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jaki kod błędu wywala P0300 ??
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Numeru nie pamiętam.. Ale to było związane z wypadami zapłonu, według polskiego vaga było to brak zapłony cyl i tu kolejno leciały bład sporadyczny, pojawiają sie zawsze w tym silniku jak coś mu sie nie spodoba.. Takie dziwne zabezpieczenie ze odcina sobie cewki..
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jest to ważne, ponieważ jak wywala np: P0300 to wiadomo że coś jest nie tak np z wtryskami, sondą itp, które może powodować wywalanie zapłonów. Jeśli zaś wywali P0301 to szukamy bezpośrednio przyczyny przy 1 cylindrze, typu cewka świece.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

A no widzisz jutro to sprawdze, dużo jechać nie muszę wystarczy ze z garażu na podwórko go depne i wywali.. Ale było fakt, najpierw ogólnie losowe wypadanie zapłonu-sporadyczny a potem kolejno cylindry wypadanie.. Choć dziwne że tego nie czuć jak odłacza, musi chwila to być bo nie kuleje, jak kiedys mi sie upaliła cewka to jechac nie szło :-P
Boje sie że padły fazatory lub wariatory w kołach.. Bo podobno zmienne fazy sterowane tu są kołami, przez wałki dochodzi do nich olej i elektorzaworki jakieś sterują ciśnieniem zmieniając fazy rozrządu.. Ale vag mówi że chodzą dobrze, w kanale 90 wartości prawidłowe pokazuje.. Ale czy to ąż taki wpływ by miało? Wydaje mi sie że jak by sie nie przestawiały to w pewnym zakresie by kulał nie? A tu od 1tys do końca tak samo, jak by waszki brakowało lub powietrza..
Tylko zastanawia mnie to dlaczego zmieniają sie kąty wałków w kanale 90, to powinny wartosci stałe być, a tu zaczeły rosnąc..

[ Dodano: 2013-02-07, 19:09 ]
I dziś znowu sie pobawiłem troche, na forum a4 typ napisał że może kat wstepny nie wyrabiac i sonda to czyta i odłącza mu cewki zeby stanąć :evil: Znowu na akp i a6 klub wyczytałem że wstępny kat potrafi sie urwać i zapchac główny.. Tylko że ten z a4 twierdzi że one sie nie urywaja tylko poprostu tracą sprawnośc, i on sondy odpią a zrobił nowy program i ma spokój.. I bądz tu mądry
Po jezdzie, tzn samym wyjeżdzie z garażu :lol: wypluło takie coś VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 559 H
Component and/or Version: 3.0L V6/5V G 0003
Software Coding: 0011711
Work Shop Code: WSC 00060
5 Faults Found:
17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 008 - Implausible Signal
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded
odcina tylko jedną strone ciągle,czyli fakt może coś z katami być, jak sie go depnie to własnie tego kata słychac takie bulgotanie podobne do tego jak u mnie na przelotach od rm-motors.. i teraz tylko pyt, słychac to przez to że sie urwał i brzeczy czy odcina cewki i bena zapala sie w kacie..
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 21:47 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

No to temat uważam za zakończony :ok: Autko sprawne lata jak głupie :lol:
Okazalo sie że kat sie wysypał, dla ekologi po 2000r zaczeli montować 4katy, 2 małe wstępne przy kolektorach i 2 normalne, no i wstępne mają zadanie sie urwać i zapchać resztę co też jeden zrobił :lol: A że nie miał jak sobie pierdnąc bo zapchany to odłączał cewki, i zmieniał ustawienia wałków żeby sie nie udławić całkiem :lol:
Katy wybite i chodzi jak głupia, zyskała przy tym na dole :-P
Tylko drażni teraz dzwięk.. Tak to był ładny mruk z duala, i tylko to było słychac, a teraz brzęczą puste puchy metalicznie.. Co można w miejsce ich wstawić? Oprócz wydechów rozprężnych z rm-motors, czyli te przelotki w obudowie kata.. Mam u siebie, dzwonią tak samo :evil: Może jak by wstawiali normalna pełna rure było by ok, a jest dziurawa..
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

A widzisz czyli trafiłem ;) To fajnie że się wyjaśniło. A co do katów to tylko przelotówki albo rury strumienice u mnie zawsze lipne efekty dawały...
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

No trafiłeś trafiłeś :mrgreen: I już lata, odczepi sie wreszcie od mojego tatuś :lol:
tylko przelotówki
Mam u siebie przelotówki, to samo, dzwięk podobny do pustych puch :lol: Kiedys do ACE tacie koledzy przerobli ori puchy, rozcieli wywalili bebechy dotoczyli rurke 55 wspawali, w puszke napchane było sznura azbestowego i cisza jak przy ori. Tylko tam było na prosto, a tu są tak jak i u mnie z bocznym wlotem :evil:
Ostatnio zmieniony 2013-02-11, 22:56 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

U mnie w klekocie jest pusta rura zamiast pustego kata i nie ma tego metalicznego dźwięku :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

wolfik0, No własnie to chyba najlepsza opcja jest, bo tutaj dzwięk lekko metaliczny jest, ale to bardziej szum słychać i rozbijanie spalin o blachę bo sie zawirowania robią :evil: Więc pewnie trzeba puchy będzie rozciąć i wspawać rure jakoś :-P Ja mam puszki z rm-motors, miały być przelotki i są tylko wstawili dziurkowana rure, i tak samo zawirowuje i słychac puszki :evil:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”