[100-2.5TDI AAT] Temperatura zbyt mała
-
- Mechanik
- Posty: 126
- Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
[100-2.5TDI AAT] Temperatura zbyt mała
W trasie,chłodnica lekko przysłonięta osiąga 83-85stopni,w mieście 87-88,czy to wina czujnika?Ogrzewanie ładnie grzeje,wąż dolny także ciepły,zastanawiam się nad wymianą czujnika temperatury i termostatu.Chłodnica nie zamulona,chłodniczka wymieniona
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
wolfik0, co do termostatu wahlera, miałem taki przypadek, gdy kupiłem wrzuciłem go do gotujacej sie wody i nie otworzył sie. Podjechałem do sklepu i na ladzie przy oczach klientów gotowalismy w słoiku ten co kupiłem i drugi z półki oczywiscie wahlera, żaden sie nie otworzył. Wahler poleciał na gwarancje oczywiscie przyjeli, a ja kupiłem tanszy termostat i działa juz dwa lata.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
- kesah
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
Mój wahler założony przy remoncie też chyba przepuszcza, bo nie zawsze na zegarach chce złapać 90st. Temp na climatronicu np ok 70st to wąż przy termostacie już się delikatnie ciepły robi, a i spalanie średnio mi się podoba, bo wczoraj wyszło mi przy tankowaniu 10l przy mieszanej jeździe.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
- kesah
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
No ten typ rzeczywiście tak ma. Wahler chyba był dobry bo gotowany kilka razy nie przepuszczał, ale przy wymianie chłodnicy założyłem nowego Vernet'a i nagrzewanie na tym samym poziomie. Ok 8 km po mieście w obecnych temperaturach i zegar dobija do 90, ale mam wrzucony karton z przodu.
Co do spalania to u mnie Q, więc może być minimalnie więcej ale tak czy siak dużo mi wychodzi. Chociaż jak patrze na raporty mojego pierwszego AELq to podobnie było, oby ceny zupy jak najdłużej się tak utrzymały.
Co do spalania to u mnie Q, więc może być minimalnie więcej ale tak czy siak dużo mi wychodzi. Chociaż jak patrze na raporty mojego pierwszego AELq to podobnie było, oby ceny zupy jak najdłużej się tak utrzymały.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
- pawcio0706
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bartoszyce
Witam
Podczepie sie pod temat musze u siebie wymienic termostat bo auto sie prawie juz nie grzeje (AEL) i mam dwa pytania
1 Jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu bo znalazlem kilka wartości?
2 czy musze spuścić plyn chłodniczy z układu. Pytam bo nigdy sam tego nie robilem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-12-30, 19:57 ]
Przejechałem ponad 10 km + stanie w korku i temperatura delikatnie sie podniosła byla na tym początkowym czerwonym wiec kupiłem dzisiaj nowy termostat wahlera i zabralem sie za wymianę. Gdy dojechałem do domu zaczołem rozbierać to płyn w wężu, chlodnicy i w zbiorniczku byl zimny i jak zdiełem tą pokrywe od termostatu to był zamknięty(tez wahler). Zostawiłem jednak dalej ten stary.
Co może jeszcze być przyczyna tak wolnego nagrzewania się silnika bo żeby nagrzać do 90* to potrzebuje ponad 25km. Dodam ze w środku grzeje się szybko bo wystarczy że go odpale wyjdę wyczyścić szyby ze śniegu/szronu i już czuje letnie powietrze
[ Dodano: 2014-12-30, 19:57 ]
Przejechałem ponad 10 km + stanie w korku i temperatura delikatnie sie podniosła byla na tym początkowym czerwonym wiec kupiłem dzisiaj nowy termostat wahlera i zabralem sie za wymianę. Gdy dojechałem do domu zaczołem rozbierać to płyn w wężu, chlodnicy i w zbiorniczku byl zimny i jak zdiełem tą pokrywe od termostatu to był zamknięty(tez wahler). Zostawiłem jednak dalej ten stary.
Co może jeszcze być przyczyna tak wolnego nagrzewania się silnika bo żeby nagrzać do 90* to potrzebuje ponad 25km. Dodam ze w środku grzeje się szybko bo wystarczy że go odpale wyjdę wyczyścić szyby ze śniegu/szronu i już czuje letnie powietrze
Podczepie sie pod temat musze u siebie wymienic termostat bo auto sie prawie juz nie grzeje (AEL) i mam dwa pytania
1 Jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu bo znalazlem kilka wartości?
2 czy musze spuścić plyn chłodniczy z układu. Pytam bo nigdy sam tego nie robilem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-12-30, 19:57 ]
Przejechałem ponad 10 km + stanie w korku i temperatura delikatnie sie podniosła byla na tym początkowym czerwonym wiec kupiłem dzisiaj nowy termostat wahlera i zabralem sie za wymianę. Gdy dojechałem do domu zaczołem rozbierać to płyn w wężu, chlodnicy i w zbiorniczku byl zimny i jak zdiełem tą pokrywe od termostatu to był zamknięty(tez wahler). Zostawiłem jednak dalej ten stary.
Co może jeszcze być przyczyna tak wolnego nagrzewania się silnika bo żeby nagrzać do 90* to potrzebuje ponad 25km. Dodam ze w środku grzeje się szybko bo wystarczy że go odpale wyjdę wyczyścić szyby ze śniegu/szronu i już czuje letnie powietrze
[ Dodano: 2014-12-30, 19:57 ]
Przejechałem ponad 10 km + stanie w korku i temperatura delikatnie sie podniosła byla na tym początkowym czerwonym wiec kupiłem dzisiaj nowy termostat wahlera i zabralem sie za wymianę. Gdy dojechałem do domu zaczołem rozbierać to płyn w wężu, chlodnicy i w zbiorniczku byl zimny i jak zdiełem tą pokrywe od termostatu to był zamknięty(tez wahler). Zostawiłem jednak dalej ten stary.
Co może jeszcze być przyczyna tak wolnego nagrzewania się silnika bo żeby nagrzać do 90* to potrzebuje ponad 25km. Dodam ze w środku grzeje się szybko bo wystarczy że go odpale wyjdę wyczyścić szyby ze śniegu/szronu i już czuje letnie powietrze
- kesah
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
pawcio0706, a na jaką temp masz ustawione ogrzewanie jak śmigasz po mieście zanim ci się silnik nagrzeje?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
- pawcio0706
- Adept
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bartoszyce