[100-2.5TDI AAT] Po zmianie rozrządu nie chce zapalić, dlacz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

[100-2.5TDI AAT] Po zmianie rozrządu nie chce zapalić, dlacz

Post autor: Tomas »

Wykręcałem pompe wtryskową w moim AAT, bo myślałem że padła. Auto nie odpaliło rano. Jednak okazało się, że ukręciło frez na dolnej zębatce wału korbowego. Zębatka wymieniona, rozrząd ustawiny na znaki jak powinien być, popa podaje paliwo na wszystkie wtryski jednak auto nie chce zapalić :-/ :-/ Co może być powodem? co mogłem pominąć? na plaku chwile złapie i to wszystyko. Tak ani na sekunde nie chyci :kwasny: :kwasny:
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

tzn krecisz krecisz i nie odpala ? masz podpiete wszystkie kostki ? nie było słyszalnych zadnych stukow ?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Dawka jak pompe sciagales albo kat wtrysku. Bardzo delikatne przestawienie i nie odpali ;)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

dawid89 pisze:tzn krecisz krecisz i nie odpala ? masz podpiete wszystkie kostki ? nie było słyszalnych zadnych stukow ?
No dokładnie, nic. Stuków nie słychać ale sprawdzę jeszcze ciśnienie czy zawory się nie powiginały czasem :-/
various pisze:Dawka jak pompe sciagales albo kat wtrysku. Bardzo delikatne przestawienie i nie odpali
Próbowałem zmieniać kąt wtrysku a nawet przestawiałem ją o jeden ząb na pasku w przód i tył i nic :-/
A pompy nie rozkręcałem więc dawka nie mogła się chyba zmienić...?
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Jeśli nie ściągałeś nastawnika to nie.
Pamiętaj że mogłeś pompe zamontować o 180 stopni obróconą tzn. znaki się zgadzają ale pompa podaje do nie tego cylindra. Ustaw wszystko na znaki, zdejmij pasek z pompy, obróć wałem dokładnie 1 raz na znak i ponownie zamontuj pasek z pompy ;) To prawdopodobnie pomoże :ok:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tomas pisze:Próbowałem zmieniać kąt wtrysku a nawet przestawiałem ją o jeden ząb na pasku w przód i tył i nic :-/
Zapomnij, że zapali. O jeden ząbek na pasku ? Przecież na kole zębatym to się ustawia po niecałym milimetrze. Musisz trafić w początek wtrysku po prostu, najlepiej mieć do tego zegar który wkręca się w tłoko-rozdzielacz pomiędzy przewodami wysokiego ciśnienia, ustawiasz początek wtrysku na zegar tak aby odpalił, potem korygujesz vag'iem. Bez zegara trzeba się męczyć.

[ Dodano: 2014-09-27, 23:04 ]
various pisze:Pamiętaj że mogłeś pompe zamontować o 180 stopni obróconą tzn. znaki się zgadzają ale pompa podaje do nie tego cylindra.
Jeśli przestawiłby koło zębate pompy o 180 stopni, znaki by się nie zgadzały. Sytuacja o której piszesz jest możliwa, jeśli się źle założy falę w pompie. Inaczej nie ma takiej możliwości jeśli dobrze pamiętam.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

GTR34, jest to możliwe, zobacz u siebie, koło pasowe wałka jak i pompy kręci się 2x wolniej niż koło wału więc znaki zgrywają się co drugi obrót wału. 99% to jest przyczyna :)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

various pisze:GTR34, jest to możliwe, zobacz u siebie, koło pasowe wałka jak i pompy kręci się 2x wolniej niż koło wału więc znaki zgrywają się co drugi obrót wału. 99% to jest przyczyna

Sprawdzałem, ale gdy wszystkie znaki się schodzą pompa podaje paliwo na 1 cylinder, więc musi być dobrze ustawiona.
Jedyne co zostało to zapowietrzone wtryski, bo już na prawde nic innego nie mogło zostać.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

various, Faktycznie masz rację, ale ustawiając wał na "zero" ( znak na kole zamachowym ) głowicę masz w punkcie również, jeśli rozrząd poprawnie ustawiony :-P i do tego się ustawia pompę na znak, wtedy nie ma opcji, że pompa wtryskuje paliwo na nie ten cylinder co powinna. Po prostu o milimetr będzie przestawiona i już nie zapali. No nie jest tak ? :] :-P

[ Dodano: 2014-09-28, 18:10 ]
Bynajmniej ja zawsze tak robię, ustawiam rozrząd na cechy, czyli punkt na dwumasie, sprawdzam czy zgrywa się głowica z wałem korbowym i dopiero ustawiam pompę. Nie ma innej możliwości.
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

ja po wymianie rozrządu tez trochę czasu poświeciłem na ustawienie pompy, za którymś razem załapał potem vagiem i poprawiać. niby wszystko było na znaki ale dopiero jak zwiększyłem kąt to odpalił
Moja Czerwona Strzała
Awatar użytkownika
lippek2505
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2013-11-01, 21:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brzeg

Post autor: lippek2505 »

various pisze:Dawka jak pompe sciagales albo kat wtrysku. Bardzo delikatne przestawienie i nie odpali ;)
zgadzam sie w 100 % mało tego sam napinacz a w sumie jego naciąg ma wielkie znaczenie......
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”