[A6-2.5TDI AEL] pompa vacum

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

nie tylko w motocyklowych - powinni to miec w każdym lepszym serwisie do sprawdzania vacum i ew cisnienia paliwa w benzyniakach ( miernik mierzy w obie strony ) ;-) mi sprawdzili za free - stara pompa biła max 0.5 przy trzymaniu na obrotach , na jałowych nic nie biła.
Jak kupie nowa pierburga od t4 dam znać ile daje nowka.
AEL INSIDE
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ok dziś przyszeł nowy pierburg od craftera (cena niższa niż dedykowany do audi /volvo ) o ponad 300zł - jedyna róznica która zauważyłem z obu tych pompach to od wew wywiercony otwor tloczący powietrze - w crafterze jest przy samych odlewach na otwory mocujące pompe - z racji tego iż pompa mocowana jest tam tak jakby do dołu i zawsze jest na dole coś oleju.
W pompie a6 org ten otwor był zaraz przy zaworku zwrotnym przy spreżynie.


Co do wrażeń po wymianie - masakra teraz moje hamulce są prawdziwe żylety blokowanie kół na suchych asfalcie przy 80km/h to pestka - wystarczy delikatnie musnąć na pedał hamulca- nie to co było wcześniej - kiedy trzeba było użyć naprawde dużej siły nogą aby abs wogole zadziałal na suchym i ew chwilowe blokowanie koł następowało do max 50km/h ale trzeba bylo naprawde duzej siły w nodze aby to zrobić.

Moje wrazenia porównuje do slużbowej Skody Yetti z 2.0tdi (praktycznie nówencja) gdzie hample sa bardzo czułe i wystarczy naprawde delikatne musniecie aby auto hamowało z piskiem.
Po wymianie vacum mogę smiało powiedzieć iż audi dorownuje hamulcom skody - może hebel nie jest tak precyzyjny ( z racji starego serwa) ale jest ogromna poprawa.
Zawsze myslalem ze te audi mają kiepskie hamulce - a tu zonk - hamuje to całkiem całkiem i naprawde nowa pompa vacum robi kolosalną róznicę.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

Dodek,

gdzie kupiłeś że 300zł taniej?
Awatar użytkownika
tomekk666
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-04-26, 10:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: tomekk666 »

Dodek pisze:Ok dziś przyszeł nowy pierburg od craftera (cena niższa niż dedykowany do audi /volvo ) o ponad 300zł -
Podałbyś jakieś namiary gdzie to kupowałeś. Może być na PW.

Też czeka mnie wymiana, bo moje hamulce są dosłownie takie jak u Ciebie. Trzeba mocno nacisnąć pedał żeby coś zaczeło hamować :-/

Pozdrawiam
mishieck
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2015-12-06, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: mishieck »

A nie mówiłem? ;)

Nr pompy od craftera: 076 145 100.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Kupiłem w sklepie internetowym motostacja z krk 552 zl z allegro
Na początku napisałem do nich czy nr 076 145 100A (org audi) pasuje zamiennie z 076 145 100 (crefter) , odpisali zyczliwie że nie i podali mi że pasuje tylko nr 076 145 100A który kosztował wg nich 850zł czy jakoś tak (bez wysylki) . Olalem więc ich opinię ciepłym moczem i kupiłem nr 076 145 100 - i co działa w 100% . :-P

[ Dodano: |10 Sty 2016|, o 17:40 ]
tomekk666, Od tego jest forum żeby pisac publicznie a nie na PW ;-)
AEL INSIDE
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

jeśli ktoś z was potrzebuje jeszcze pompę vacum, to mam na sprzedaż (wystawiona w dziele: sprzedam)
arczi
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-28, 20:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: arczi »

http://www.gawex.com.pl/start.asp?WCU=MK076%20145%20100

Tu jest nowa, 239zł, niby 2,5tdi od 94r i młodsze, będzie pasować do aela? Bo nr się różni trochę 074 145 100 A
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

wygląda dokładnie tak samo - ja bym brał
arczi
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-28, 20:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: arczi »

No chyba zaryzykuję :-D Jak dojdzie to do mnie to zdam relacje co i jak :-P
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Tylko panowie trzeba patrzeć jaki długi jest ten trzpień ze sprężyną. Bo u nas są długie, a wiem że są takie co są krótsze o ponad 1cm i wtedy nie podejdzie.
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

trzpień można przełożyć a na upartego nawet dosztukować lub dorobić nowy
arczi
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-28, 20:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: arczi »

Napisałem maila do tego sklepu, odpisali że nie pasuje ;/ no ale w sumie to i od craftera teoretycznie nie pasuje, sam nie wiem czy brać ją.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Jak coś to mam jeszcze wciąż swoją na sprzedaż. Po wymianie zaworów na Nowe febi
arczi
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-09-28, 20:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: arczi »

Pompa doszła, jest identyczna, montaż zajął 5min. Na jałowym czuć róźnicę że pedał inaczej pracuje, nie mam okazji sie przejechać bo auto przygotowane do malowania, ale jak tylko uda mi się zrobić rundkę to napiszę co i jak, ale na pewno będzie lepiej :-D
Ostatnio zmieniony 2016-01-19, 21:15 przez arczi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”