[A6 C4 2,5 TDI] koło pasowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

[A6 C4 2,5 TDI] koło pasowe

Post autor: chmieliniak »

Witam temat wałkowany wiele razy ale chce opisać mój problem bo komu mogę się pożalić?! :-D
A wiec tak niedawno był robiony rozrząd, po wymianie przy pewnych obrotach z obciążeniem dziwne stuki dochodziły z okolic rozrządu więc mechanior zajrzał, sprawdził, wymienił napinacz jeszcze raz paska rozrządu i w sumie bez zmian ale miałem to później zbadać, i tak po tyg zaczęły się szopki z paskiem pk zaczoł drgać próbował spaść no więc kiwaczkę zmieniłem z napinaczem(oczywiście kiwaczka też wariowała) i dalej bez zmian :-/ Czytałem,czytałem na forach i stwierdziłem że to koło pasowe hm... ale przy wymianie nie było popękane :-? kupiłem nowe CORTECO wrzucili i teraz pasek sie uspokoił... Koledzy i teraz setno, te moje stare koło nie wygląda na popękane :-? nie przyglądałem się z boku staremu jak chodzi ale te nowe nie kręci się idealnie, widać jak troszeczkę na boki chodzi.. Mam powody do zmartwień? Przed wymianą rozrządu wszystko cykało aż miło :cry: czy to wina mechaniora ? czy te koło musi się kręcić idealnie?
Ostatnio zmieniony 2011-07-22, 22:36 przez chmieliniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie musi, po to jest pasek by niwelować lekkie bicie.
W starym kole możesz tego na oko nie zobaczyć, to trzeba na pracującym silniku stwierdzić jak mocno bije.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
leonulim
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2011-06-08, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: leonulim »

Mogło również przyczyną być zle dokręcone to koło do wału, siła z jaką powinno być dokręcone jest około 400NM wiec bardzo dużo, miałem okazje u siebie dokręcić wiec wiem co mówie, w starej C3 jak słabo dokręciłem to mi wywaliło rowek na wale .

Skoro nie widać uszkodzeń gumy to w czym siedziała przyczyna jak wcześniej było dobrze ?? :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Te stare koło jak lalka wygląda wymieniałem je niedawno bo miałem popekane ostro na używane i było git, czy możliwe że podkładka dużo dała bo wczesniej jej nie było... jak narazie nic sie nie zmienia...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”