2.5 TDI (AEL) Nie chce zapalić - help

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

2.5 TDI (AEL) Nie chce zapalić - help

Post autor: M@NiEK_13 »

Witam Wszystkich Forumowiczów/ki
Odrazu proszę o wyrozumiałość bo alfą i omegą mechaniki pojazdowej nie jestem :-D

Jak w tytule - właśnie zakupiłem AEL-a ze 140 konnym dieslem. Ciągnie pięknie w każdym zakresie obrotów, rwie do przodu nawet na 5tce po trasie i ogólnie myślę że silnik czołg 8-)
Przy sprzedającym oczywiście zapaliła elegancko, przyprowadziłem 130 kilometrów do domu, wszystko fajnie kolorowo...Po zgaszeniu w nocy na mrozie i odczekaniu jakieś pół godziny , zapalił normalnie bez problemu
Niestety rano po nocy na mrozie już się nie udało :-(
Kręciłem, kręciłem aż aku umarł 😁
(ogólnie umarł bardzo szybko więc się za dużo nie nakręciłem bo sprzedający wsadził jakieś padło 44 amh)
Rano wsadziłem aku 72 amh (wziąłem od kumpla, u niego nowo zakupiony pojeździł w passacie 6 mcy i z 3 mce stał w piwnicy a przed wzięciem od niego najpierw był prostowany gdzieś od połowy do pełna)
Po przekręceniu kluczyka świece się grzeją i kręci normalnie, może rozrusznika z pod maski nie wyrywa ale myślę że normalnie
Tyle że niestety nie zalapuje, nie odpala a nawet nie zaczyna popyrkiwać
Chciałbym Państwa prosić o jakąś podpowiedź
Każda wskazówka będzie cenna i z góry dziękuję
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Pompka gruszka na zasilanie układu paliwowego (kosztuje grosze w sklepie motoryzacyjnym, do tego kawałek przewodu by podłączyć z jednej strony gruszki), poluzować zawór przelewowy na nastawniku, podpompować paliwo aż zacznie lecieć spod przelewowego. Dokręcić i spróbować odpalić. Jak nie pomoże będziemy szukać dalej.
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet dziękuję za podpowiedź
Spróbuję i dam znaka czy zahulała 😉
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet pisze: 2024-01-17, 10:35 Pompka gruszka na zasilanie układu paliwowego (kosztuje grosze w sklepie motoryzacyjnym, do tego kawałek przewodu by podłączyć z jednej strony gruszki), poluzować zawór przelewowy na nastawniku, podpompować paliwo aż zacznie lecieć spod przelewowego. Dokręcić i spróbować odpalić. Jak nie pomoże będziemy szukać dalej.
Twojej metody nie próbowałem ale na plaka pali po 3 sekundach kręcenia
Nie gaśnie
Pracuje ładnie
Pochodziła z 10 minut , zgasiłem doczekałem chwilę to zapaliła "od strzała"
Jak zostawiłem na 4h znowu kręci ale nie pali
Znowu plak i pali...
:roll:
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Szukałbym nieszczelności na początek. Wygląda jakby cofało się paliwo.
Wężyk zasilający od filtra do pompy jest oryginalny, przeźroczysty? Czy zmieniony już na jakiś gumowy?
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet pisze: 2024-01-18, 21:26 Szukałbym nieszczelności na początek. Wygląda jakby cofało się paliwo.
Wężyk zasilający od filtra do pompy jest oryginalny, przeźroczysty? Czy zmieniony już na jakiś gumowy?
Szczerze mówiąc to nie wiem bo auto dopiero co kupione
Sprawdzę
:-P
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Przeźroczysty pozwala dostrzec czy przed pompą jest paliwo. Czasem trzeba go podświetlić od spodu np. latarką by lepiej cokolwiek dostrzec. Oryginał ma bursztynowy kolor. Niektórzy walcząc z nieszczelnością zmieniają go na czarny zwykły przewód, który już uniemożliwia dostrzeżenie powietrza w układzie. Przyjrzeć się, czy w okolicach wtrysków, wężyków przelewowych nie jest mokro/wilgotno
Pod pompą tak samo. Profilaktycznie gdyby to było moje auto, od razu wymieniłbym filtr paliwa.
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet pisze: 2024-01-18, 21:58 Przeźroczysty pozwala dostrzec czy przed pompą jest paliwo. Czasem trzeba go podświetlić od spodu np. latarką by lepiej cokolwiek dostrzec. Oryginał ma bursztynowy kolor. Niektórzy walcząc z nieszczelnością zmieniają go na czarny zwykły przewód, który już uniemożliwia dostrzeżenie powietrza w układzie. Przyjrzeć się, czy w okolicach wtrysków, wężyków przelewowych nie jest mokro/wilgotno
Pod pompą tak samo. Profilaktycznie gdyby to było moje auto, od razu wymieniłbym filtr paliwa.
Jutro rano idę grzebać a filtr wymienię jak radzisz i będę pisał co i jak
🤜🤛
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet pisze: 2024-01-18, 21:58 Przeźroczysty pozwala dostrzec czy przed pompą jest paliwo. Czasem trzeba go podświetlić od spodu np. latarką by lepiej cokolwiek dostrzec. Oryginał ma bursztynowy kolor. Niektórzy walcząc z nieszczelnością zmieniają go na czarny zwykły przewód, który już uniemożliwia dostrzeżenie powietrza w układzie. Przyjrzeć się, czy w okolicach wtrysków, wężyków przelewowych nie jest mokro/wilgotno
Pod pompą tak samo. Profilaktycznie gdyby to było moje auto, od razu wymieniłbym filtr paliwa.
Małe pytanko - czy FILTRON PP 849 to dobry wybór ❓🤔
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

PP 850
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Mzet pisze: 2024-01-18, 21:26 Szukałbym nieszczelności na początek. Wygląda jakby cofało się paliwo.
Wężyk zasilający od filtra do pompy jest oryginalny, przeźroczysty? Czy zmieniony już na jakiś gumowy?
No niestety 💩 widać bo tak jak przewidzialeś przewód czarny jak smoła od początku do końca 🫤
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”