Słabszy, logi do oceny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Słabszy, logi do oceny

Post autor: lesnik1892 »

Witam. Rzuciłby ktoś fachowym okiem na logi 004 i 011 ael? Silnik słabszy się zrobił. Dziękuję.
http://vaglogi.pl/log-004_2x2601.html
http://vaglogi.pl/log-011_uQ8F1fC.html
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Był po naprawie, wymianie czegoś? Np rozrządu?
Nie wyrabia z kątem wtrysku.
Jak możesz, wrzuć jeszcze log 000 BS
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Nie był po żadej naprawie ani wymianie. Dlaczego kąt może nie wyrabiać?
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Czasem zdarza się, że auto zaczyna kuleć po np wizycie w warsztacie. Wtedy zawsze jest jakiś trop od czego zacząć.
Przyczyn nienadążania z kątem wtrysku może być wiele. Przypchany filtr paliwa, sam przebieg pompy i zużycie "bebechów", czy nieszczelności (ocena wizualna) w wyniku których pompa nie może zbudować odpowiedniego ciśnienia. Przycinający zawór regulacji kąta N108, bądź zapchane na nim sitko.
Niestety linki już nie działają (post jest sprzed paru m-cy). Jest szansa na zalogowanie grupy 000 BS? Jakbyś podrzucił jeszcze raz dynamicznego 004, bo pamięci do cyfr niestety nie mam 😉.
Na razie przy tych objawach jakie były można spróbować wyprzedzić kąt wtrysku.
A jak sytuacja wygląda z rozruchem?
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Rozruch jest bardzo dobry. Kąt wtrysku statyczny BS jest 55. Od 3000 zaczyna się dynamiczne niewyrabianie kąta wtrysku. Pompa dwa miesiące temu przeszła regenerację, w której był wymieniany wałek, uszczelnienia, i czyszczony nastawnik.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Potrzebujesz całą grupę 000? Czy wystarcza informacja że na rozgrzanym kat wtrysku w BS jest 55?
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Chciałbym zobaczyć
Log 000 BS (tak ze 30 sek), 004 BS i 004 dynamiczny.
Jak wygląda klin na wale? Ktoś kiedyś się temu przyglądał?
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Ok jutro zrobię i wrzucę. Z 30 000 temu wymieniłem koło pasowe i koło zębate, przed wymianą był luz na kole zębatym.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

lesnik1892 pisze: 2022-12-30, 19:25 przed wymianą był luz na kole zębatym.
Pytanie jak wyglądał wał od czoła?
Spróbuj ustawić kąt na 70-80. Nic innego na razie nie pozostaje.
Ktoś zwiększał wolne obroty?
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Był trochę w korozji, frezem liznąłem czoło. Odkąd mam auto są takie obroty. Generalnie gdyby nie znaczenia farby po regeneracji to zmierzyłbym ciśnienie wewnętrzne w pompie. Bo historia jest taka że kąt wtrysku nie wyrabiał od 3000rpm. Zmierzylem ciśnienie i było niskie, 4 bary na wolnych obrotach i 8 barow przy 3500rpm. Wykreciłem zawór regulacji ciśnienia i wkrecilem od starej pompy, i na tym innym zaworze regulowałem ciśnienie ale udało mi się podbić maksymalnie do ok 5,5 na wolnych i 10bar przy 3500. Przy tak podbitym ciśnieniu kat wtrysku już wyrabiał ale nie było to jeszcze wzorowe ciśnienie ponieważ na wolnych obrotach powinno być 6 bar. Więc postanowiłem dać pompe do regeneracji żeby zrobili jej przegląl i wymienili zużyte elementy mechaniczne na nowe i doprowadzili parametry pompy do fabrycznych. Przed oddaniem pompy wkreciłem spowrotem ten orginalny zawór od regulacji ciśnienia wewnętrznego. Ludzie od regeneracji sprawdzili pompę i powiedzieli że wałek jest do wymiany, korpus jest ok, nastawnik do czyszczenia, uszczelnienia do wymiany i że zawor regulacji ciśnienia jest uszkodzony ale jest niedostępny nowy więc go naprawią. Zrobili to wszystko. Założyłem pompę, dwa miesiące pojeździłem i odczułem spadek mocy, nie jakiś drastyczny ale odczuwalny.
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Wychodzi na to, że problem leży w pompie. Tak sobie myślę, że skoro już od zakupu pompa niedomagała, to pewnie ktoś wcześniej podniósł wolne obroty bo zapewne nierówno pracował.
Tak jak wspomniałem, na razie wyprzedziłbym kąt wtrysku.
Z ciekawości jaki zakład regenerował pompę? Info może być na PW.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Czemu uważasz że wolne obroty są podniesione? Log Grupy 000 jest zrobiony w BS a to podnosi obroty na 1000. Za mojej kadencji w tym samochodzie był zmieniany sterownik, pompa i silnik więc na podniesione obroty(jeśli w ogole są) bym nie zwracał uwagi patrząc pod kątem omawianego problemu.
Mzet
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Elbląg
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: Mzet »

Zgadza się, przepraszam mój błąd. Akurat pisząc wtedy posta miałem trochę podzieloną uwagę.
Alamo
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2022-12-30, 12:58
Imię: Mirosław
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Augustów

Post autor: Alamo »

Wymień zawór przelewowy pompy na nowy Nr: 2 467 413 025,Kąt wtrysku 70 dawka 3.5 ja tak zrobiłem to auto chodzi jak rakieta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”