[100-2.4D AAS] Audi 100 C4 2.4d AAS Słabe wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
neegerhks
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2020-05-23, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[100-2.4D AAS] Audi 100 C4 2.4d AAS Słabe wolne obroty

Post autor: neegerhks »

Witam wszystkich.

Posiadam Audi z silnikiem 2.4d AAS. Silnik ogólnie jest w miarę dobrym stanie, nie dymi mocno, zapala w miarę dobrze ale niestety jest problem z wolnymi obrotami. Są jakby słabe, w porównaniu do tego jak miałem 1.9 tdi 1Z to jest bardzo słabo. 1Z na wolnych obrotach nie dało się go zdławić, trzeba się było przyłożyć żeby zdechł przy ruszaniu, a u siebie mam tak że ja ruszam bez gazu to obroty spadają momentalnie i silnik nie próbuje wrócić do tych 900 obr/min tylko jak nie dodam gazu to po prostu go zmuli i zgaśnie jak większe obciążenie. Jakby nie było dobrego kąta wtrysku.

Przy zapaleniu świateł czy wentylatora silnik potrafi zwolnić i powoli obroty spadają do poziomu gdzie juz zapala się kontrolka oleju, ale sam nie gaśnie, po prostu chodzi tylko bardzo powoli i po chwili obroty wzrastają, ale nie ma tego diezlowskiego "kopa", "chęci" utrzymania się na 900 obrotach za wszelką cenę...

Audi ma pompę wtryskową z ręczną regulacją ( pokrętło ) podnoszenia obrotów, model o nr 074130107M. Wiecznie trzeba regulować te obroty pokrętłem bo inaczej zawsze są za wysokie albo za niskie.

Próbowaliśmy już regulować dawkę, kat wtrysku ( przyspieszać poprzez przestawienie pompy w stronę silnika ) i nic. Z pompy nie cieknie, po dodaniu gazu wydaje mi się że jest wszystko dobrze, auto jedzie, owszem muli trochę ale nie wiem czy to wina silnika AAS 82 KM czy to też efekt uszkodzenia pompy. Ogólnie osiągnąłem tym autem na autostradzie najwyższą prędkość rzędu około 160 kmh ( 2 dni rozpędzania :) ), od 0-100 kmh też ma okolo 20 sekund, nie mierzyłem stoperem ale fabrycznie ma 17 sek więc po 26 latach i 330 tys km odchył chyba w normie. :)

Kiedyś było mierzone ciśnienie sprężania, ale nie pamietam ile było, pamiętam jak spec mówił że jeszcze jest ok ( nie ze eleganco, tylko że OK ) i że nie ma dużych różnic pomiędzy cylindrami. Mam zamiar zmierzyć jakoś niedługo sam.

- Ile BAR powinno być w normie ?

Nie znam się na tych pompach wtryskowych, nie bardzo wiem co może być przyczyną tej usterki. Znam się trochę na mechanice, budowie osprzętu silnika ale jakoś z pompami wtryskowymi nie miałem za dużo doczynienia. Mam drugą identyczną pompę na podmianę, niby dobrą ale jeszcze jej nie założyłem więc nie wiem, natomiast to dobra okazja aby się coś dowiedzieć od mądrzejszych o tym ustrojstwie i samemu spróbować to naprawić.

Popatrzyłem trochę na necie i głowa mi sugeruje problemy z regulatorem kąta wtrysku, ale budowa tej pompy jest jeszcze dla mnie zagadką, na pewno są mądrzejsi ode mnie na tym forum więc chętnie każdą radę przeczytam i przeanalizuję.

Dzięki za pomoc i mam nadzieję, że w miarę dobrze opisałem problem.
neegerhks
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2020-05-23, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: neegerhks »

Problem rozwiązany. Post zamykam.

Okazało się że w pompie uszkodzona była głowiczka z powodów zużyciowych, złożyliśmy z dwóch pomp jedną działającą. Jest elegancko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”