[A6-2.5TDI AEL] wymiana pierścieni 2.5tdi AEL

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[A6-2.5TDI AEL] wymiana pierścieni 2.5tdi AEL

Post autor: Dodek »

Robił ktoś z was?
Trzeba wyjmować silnik z budy aby okrecić miskę olejową?
Tak mniej wiecej jakie są koszta i czy to ma sens?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

A Co się dzieje u Ciebie dodku ? Na kwestie sensownosci to musisz odpowiedziec sobie sam przeliczyc koszty czy zrobisz sam czy u kogos i za ile jak juz.

mozna silnik wyciagnac lub zrzucic cała zawieche w dół.
Rym cym cym, z rury czarny dym.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Idzie ściągnąć misę bez problemu również z zawieszeniem na aucie, wystarczy trochę pomyśleć
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Mówisz miskę można zdjąć mając sanki na aucie ??? I odkręcisz korby bez problemu?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Dodek, oczywiście, wystarczy zdjąć osłonę koła zamachowego przykręcaną do skrzyni. Pozwoli Ci to dojść do dwóch śrub znajdujące się na rogach misy. Dodatkowo musisz odpowiednio ustawić sobie koło zamachowe gdyż ono ma takie wycięcie co pozwala odkręcić kolejne 2 śrubki. Misa wychodzi pod skos w lewy dolny róg, patrząc od przodu samochodu.
A co do korbowodów to wydaje mi się że jedyne co możesz zrobić to odkręcić stopy korbowodu i sobie panewki posprawdzać, ale wydaje mi się że tłoków raczej nie jesteś w stanie wyjąć.
Ostatnio zmieniony 2020-03-03, 12:28 przez rychu1717, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

to raczej oczywiste że tłoki muszą iść do góry, czyli głowica out
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

13.03.2020 -
Za niedługo spróbuję zastosować ekstremalną płukaneczkę mocną chemią do oleju jak nic nie pomoże przynajmniej bedzie mniej ciapania sie w czarnym mazucie.
UP miesiac temu zalalem płukankę tec2000
Obrazek

srednio wierzyłem- ale efekt przerosł moje najśmielsze oczekiwania na Mega plus. Auto przestało żreć olej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Autem przejeździłem juz 140kkm zawsze coś brało oleju - na początku brało 0.7-1l na 10kkm wiec tyle co nic, potem coraz wiecej, ostatnio brało 3-3.5 l na 10kkm, silnik ma turbo nowe i nic.
Cały czas jeźdzone na syntetykach. Płukać wg instrukcji trzeba 15min - max 30min na jałowych obr. wg producenta.
Ja płukałem 1.5h na wolnych + sytuacja mnie zmusiła ze musiałem pojechać autem w jedno miejsce - wiec dochodzi dodatkowe 2.5h spokojnej jazdy. Razem 4h płukania.
Potem wymiana oleju na jakiegoś elfa 10w40 - banan - olej prawie czysty, zrobiłem juz 1500km i zero zyżycia oleju !!!! nie bierze nic :mrgreen: - wcześniej musiałbym dolać juz dobre 0.5l teraz nic.
z pozytywów - auto przestało dymić przy butowaniu , hydropoipychacze ciszej chodzą i spalanie lekko spadło tak z 1l. ale najlepsze jest to ze nie konsumuje oleju, mimo tego że dostaje po piździe. Pewnie odpusciło zapieczone pierscienie.
Pany zalewajcie to - koszt 64zł a efekt zajebisty. - mega mocna chemia.
Wczesniej bylem do tego nastawiony negatywnie - teraz bede to stosował co wymiane lub co 2.
Nie jestem żadnym handlarzem tego dziadostwa ale powiem wam jedno - ta chemia robi robotę :mrgreen: .
AEL INSIDE
Kiwi4x4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2022-11-23, 04:16
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Bojten

Post autor: Kiwi4x4 »

Sama wymiana pierścieni może nic nie dać, jak cylindry owalne. Do tego ranty po dobitkach górnych pierścionków w GMP. Różne sytuacje już widziałem: popękane dwa górne ringi, cylindry rozepchane jak dupa cwela, brak komprechy i ogólne niedopasowanie cyla i tłoka po takich wymianach samych pierścionków.
Ale całe szczęście zmieniłem branże na budowlaną, a tam tylko by odpaliło🤣🤣🤣
Ja kudłaty, durnowaty, reperuje stare graty :acdc: :acdc:
Alamo
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2022-12-30, 12:58
Imię: Mirosław
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Augustów

Post autor: Alamo »

Dodek pisze: 2020-08-19, 22:15
13.03.2020 -
Za niedługo spróbuję zastosować ekstremalną płukaneczkę mocną chemią do oleju jak nic nie pomoże przynajmniej bedzie mniej ciapania sie w czarnym mazucie.
UP miesiac temu zalalem płukankę tec2000
Obrazek

srednio wierzyłem- ale efekt przerosł moje najśmielsze oczekiwania na Mega plus. Auto przestało żreć olej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Autem przejeździłem juz 140kkm zawsze coś brało oleju - na początku brało 0.7-1l na 10kkm wiec tyle co nic, potem coraz wiecej, ostatnio brało 3-3.5 l na 10kkm, silnik ma turbo nowe i nic.
Cały czas jeźdzone na syntetykach. Płukać wg instrukcji trzeba 15min - max 30min na jałowych obr. wg producenta.
Ja płukałem 1.5h na wolnych + sytuacja mnie zmusiła ze musiałem pojechać autem w jedno miejsce - wiec dochodzi dodatkowe 2.5h spokojnej jazdy. Razem 4h płukania.
Potem wymiana oleju na jakiegoś elfa 10w40 - banan - olej prawie czysty, zrobiłem juz 1500km i zero zyżycia oleju !!!! nie bierze nic :mrgreen: - wcześniej musiałbym dolać juz dobre 0.5l teraz nic.
z pozytywów - auto przestało dymić przy butowaniu , hydropoipychacze ciszej chodzą i spalanie lekko spadło tak z 1l. ale najlepsze jest to ze nie konsumuje oleju, mimo tego że dostaje po piździe. Pewnie odpusciło zapieczone pierscienie.
Pany zalewajcie to - koszt 64zł a efekt zajebisty. - mega mocna chemia.
Wczesniej bylem do tego nastawiony negatywnie - teraz bede to stosował co wymiane lub co 2.
Nie jestem żadnym handlarzem tego dziadostwa ale powiem wam jedno - ta chemia robi robotę :mrgreen: .
Jeśli brał olej to wymiana na 10w40 czy czy 5w40 nic nie zmienia,wręcz pogorszyłeś sytuację stosując 10w,(ciężki rozruch zimą i gorsze rozprowadzenie w magistrali olejowej,więcej szkód niż pożytku.A 40 oznacza lepkość w wysokich temperaturach dla danego klimatu w 5/40 i 10/40 w wysokich temperaturach mają taką samą lepkość,żeby uszczelnić pierścienie trzeba zastosować 5w50,nieco większą lepkośc w wysokich temperaturach.Ten olej jest bardzo elastyczny jeśli chodzi o temperatury według schematu Audi c4,od -30 do +40
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

2 raz płukałem silnik i zajebiście to pomaga na spalanie oleju spalanie spada i mniej dymi i lepiej zapala. 5w50 uja da jak silnik jest wyrąbany
AEL INSIDE
Alamo
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2022-12-30, 12:58
Imię: Mirosław
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Augustów

Post autor: Alamo »

Ja w tamtym roku robiłem płukankę po 10latach jazdy.Wymieniłem filtr, nowy olej i płukanka dystansowa xado total fush (żółta) do 200km.Wyjechalem na ekspresówkę cały czas delikatnie 90km h,w jedną sto i z powrotem,po spuszczeniu wyleciała smoła,silnik w środku czysciutki jak nowy,zalałem eurol super lite 5/40 i nie bierze oleju ani trochę,a brał wcześniej ponad litr.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”