I jak pozybyłeś sie tego ? Ja od 5 tyg walcze z brakiem mocy po tym jak zachciało mi sie wymieniać rozrząd oraz wtryski oraz turbo.
1. Rozrząd ustawiony bdb.
2. wtryski nowe koncówki WZM 0.210 - regenerowane w bdb zakładzie + sprawdzane na EPS200 - po montażu zero dymu - mogłem to zrobić 100tyśkm wcześniej!!!!
3. wymieniłem inną turbine od Butterbeama
Po tym wszystkim skrecilem auto i efekt taki że jest wachanie mocy - raz ciągnał jak głupi na chwile potem dostawał zwisu. - wiekszośc czasu brak mocy.
4. Dokupiłem czujnik ciśnienia doładowania - aby zobaczyć jak kształtuje sie ciśnienie doładowania - ciśnienie dochodzi do 0.65 (brak mocy) - niewazne jakie obroty silnika.
a w momencie kiedy jest moc doładowanie skacze do 0.95 bar - i auto faktycznie ciagnie jak głupie.
5. Moje stare turbo dałem do zregeneracji w dobrym zakładzie
po założeniu mocy dalej brak - pojawiała sie czasami - tak jak poprzednio
6. wykreciłem turbo odwiozłem jeszcze raz do zakładu - myslałem ze moze zawór WG jest zaciety albo coś - na turbo dostałem 1 rok gwarancji - 2 razy sprawdzali wyważenie oraz sprawdzana była gruszka WG +ciśnieniowo turbina wg nich jest zdrowa a zawór WG działa idealnie a membrana trzyma ciśnienie. -
Znowu skrecanie wszystkiego od nowa
7. zacząłem czyscić N75 + przesmarowalem go w środku smarem silikonowym w spray'u + sprawdzałem EGR ciśnieniowo czy zawór trzyma spaliny i czy cisnienie z strony dolotu nie ulatuje - - egr wyglada na sprawny w 100%
Po zkreceniu całosci - sprawdziłem dolot na szczelność - ciśnienie trzyma wartosć, nie ma dziur w węzach czy Intercoolerze....
8. wymiaana filtra paliwa - stary miał ok 30kkm - po wykreceniu był pusty do polowy- ot. może tu był problem . po wymianie lekka poprawa. auto zaczyna ciągnąć lepiej .
9. 2 dni były zimne i wilgotne (mgła) - auto ciagneło jak złe - doładowanie dochodzi do 1.05 bar i jest moc ale cios jest dopiero tak od 2400obr/min - wczesniej na lejących wtryskach cios pojawiał sie lekko wcześniej -tak ok 2200obr. W tym stanie gdy mamy przekroczone 2000obr doładowanie 0.9 bar pojawia sie bardzo szybko - wskazówka skacze na nie od razu po 0.5 sec. auto najlepszy ciąg ma na 4 i 5 biegu .
Gdy auto ma muła turbo jakby nie mogło doładować z miejsca - wstaje długo 3-4 sec zanim złapie nawet 0.6 bar.
10. dziś zrobiło cie ciepło - auto straciło moc..... doładowanie dochodzi max do 0.65-0.7 bar i to dopiero przy 3000obr.
Niewiem co dalej.........
podejrzewam jeszcze MAP sensor- ktoś tu pisał że to może mieć wpływ jak jest wilgotno albo zimno.
Apropos
Arwam na inny forum pisał że N 18 czyli MAP-sensor od AEL'a względnie od silników 2.5TDS z BMW lub omegi z tym silnikiem- jest to ten sam mapsensor, różniący sie tylko etykietkami.
Zostaje jeszcze opcja że N75 bruździ - ale nowy n75 do Aela to cześć niedostępna.
- pozostaje opcja zakupu N75 z układów sterowanych ciśnieniowo w starych 1.9tdi - np AHU
nie są drogie a są nowe i Pierburga
https://www.czesciauto24.pl/oen/06a9062 ... 5B3%5D=106