[A6-2.5TDI AEL] brak mocy nawiekszych końcówkach wtrysków

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

[A6-2.5TDI AEL] brak mocy nawiekszych końcówkach wtrysków

Post autor: Charry50 »

witam, wymieniłem końcówki na 216. (wszystko robione na stole przez fachowca) i po zamontowaniu nagle stracił moc. mocy dostaje dopiero około 3tyś obr. Podejżewam zbyt małą dawke paliwa i tu rodzi sie pytanie. czy zmiana mapy wystarczy czy musze jeszcze mechanicznie wyregulowac pompe? a moze to cos innego?
Ostatnio zmieniony 2017-05-16, 23:57 przez Charry50, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Zmieniłeś końcówki w AEL z 210 na 216?

Zrób logi 000.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Powinieneś odczuć wzrost mocy w stosunku do starej konfiguracji. Pamiętaj że dawka 4.1mg na 0.210 jest mniejsza niż dawka 4.1 mg na 0.216. Dawkę można wyregulować nastawnikiem bądź komputerem. Co by nie było - najlepszym wyjściem jest soft.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

tak ael i wstawilem 216, po założeniu stracił moc. rozmawialem juz z gosciem ktory sie zajmuje pisaniem softów i umowilem sie juz na wizyte. A może to złe ustawienie wtrysków ( cisnienia rozpylania, bo gosc, ktory ustawial nie wiedzial ze to sa wieksze końc.)
Ostatnio zmieniony 2017-05-17, 20:35 przez Charry50, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Ciśnienie te same: 190/300

Ogólnie coś jest nie tak, dawka po takiej operacji zawsze jest większa i tym bardziej czuć power - trzeba wtedy zjeżdżać dawką żeby wyeliminować dym.

Pzdr
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

no wlasnie tez tak czytalem, a tu jest inaczej, brak dymu jakiego kolwiek nawet pod mocnym obciążeniem i dodatkowo brak mocy. wydaje sie jak by sie powiekszyla turbodziura. dopiero od 3tyś obr. dostaje pałera ale to i tak nie to co bylo na serji. myslisz ze zmiana mapy pomoze czy to tylko strata czasu i pieniedzy?
2 miejsce Zlotu Toruń 2019 :)
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Zapodaj logi dynamiczne 001, 004, 007, 008, 010, 011.

po dynamicznych statyczne 000, 001, 004, 007, 013

i bs: 000
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Charry50, może lepiej odczytaj nr końcówek wtrysków??? Sam kupowałeś końcówki???? Może ktoś się pomylił i zamiast większych założył mniejsze ????? Dla mnie dziwna sprawa skoro wszystko wcześniej chodziło elegancko.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

gustav: logi postaram sie sczytac dopiero w niedziele i to jak sie uda. bo niemam kabla

[ Dodano: |18 Maj 2017|, o 16:52 ]
afro89: końcówki sam zamawiałem (DSLA150P442 WZM ) dokladnie takie. podejzewam ze cos bylo wczesniej dłubane i pewnie to wyjdzie na mapowaniu
2 miejsce Zlotu Toruń 2019 :)
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Charry50,Napiszę ci krótko i na temat .... przy sprawnych wtryskach ,nie ma takiej opcji ,żeby po zmianie wtrysków na większe ,było gorzej niż wczesniej na mniejszych ...i nie ma tu znaczenia czy jest program czy nie ...tu na 100% winne są wtryski i nic innego...a tak na marginesie to lepsze twoje ori 210 tki ,niż nowe 216 tki ;-)
Ostatnio zmieniony 2017-05-18, 17:53 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Charry50, W swoim klamocie sam zmieniałem końcówki wtrysków na WZM na zasadzie P&P czyli zdemontowałem stare, założyłem nowe i ogień. Nie było żadnego problemu z mocą czy dziurą.

Czy dzwiek pracy silnika nie uległ zmianie. Może szpenio wyregulował jednak 220/300 i rozjechał się kąt wtrysku. W takim przypadku silnik klepałby bardziej jak URSUS w polu. :mrgreen:

Niestety podobnie jak munior, uważam że problem leży po stronie wytrysków.
Jak sugerowali poprzednicy podłącz VAGA i sprawdz podstawowe parametry.
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

dzwiek pracy pozostał taki sam, przestał jedynie dymić i lepiej odpala ( od poczatku podejzewalem zle ustawienie wtryskow ale nie mialem pewnosci) postaram sie na dniach zczytać parametry
2 miejsce Zlotu Toruń 2019 :)
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

panowie rozwiazalem temat, wtryski sprawdzilem i sa ok kazdy podaje po 180 cisnienia, pompa zdrowa, przy robieniu logów wywaliło mi chmure dymu i nagle jest power. Z gosciem od chip tuning doszlismy ze na nowych koncowkach lepiej rozpylal i jak pracowal u mnie 20 min na jalowych, zmyl nagar i zapieprzyl katy........ jak mu doje**łem to poszedl hehe
2 miejsce Zlotu Toruń 2019 :)
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Charry50, gratuluję znalezienia przyczyny i proponuję pozbyć się kata 😁
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Katalizator? A co to? A po co to komu? :mrgreen:

To teraz pochwal sie odczuciami na nowych końcówkach :)
Ostatnio zmieniony 2017-06-14, 14:23 przez Czaku, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”