[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek od pompy wtryskowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek od pompy wtryskowej

Post autor: LuzaQ »

Witam. wiele było różnych tematów co ustawiania pompy
Przeczytałem wiele.. pół dnia dzis męczyłem się z tym ustawianiem i dwa razy zajechałem aku.
Fajnie jakby ktoś podał opis na chłopski rozum + schematy takie których sam używał.


a jak bedzie trzeba to mogę pożyczyc komputer żeby się podpiąc ale i tu by sie przydały porady bo nigdy go nie używałem.. choc podobno jest on tylko do regulacji ostatecznych po odpaleniu silnika tak ? a ja nie moge wogole dojsc co robie nie tak
, mało tego z rury nie pusci nawet chmurki..
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Pewny jesteś na 100% ze dobrze ustawiłeś rozrząd?
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Przez te okienko z prawej strony silniki na kole zamachowym koło zebów ustawiałem na punk taki 0 jakby punktakiem mocno wybite .. wtedy miałem na kole napedzajacym pompe znak zgadzajacy sie z jakim drugim widocznie ktos cos sobie kiedys zaznaczał. wtedy ustawiałem pompe na znaki i zaciskałem napinacz..

nic ani dymku.. napewno cos zle robie tylko niewiem co..
Rym cym cym, z rury czarny dym.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Ok bardzo dobrze, a jak ustawiłeś wałek rozrządu?
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Możliwe, że musisz koło zamachowe jeszcze raz obrócić. Ze względu na to, że 1 obrót silnika to 0,5 obrotu wałka rozrządu to znak na kole zamachowym jest niejednoznaczny (są 2 możliwości). Nie jestem pewien do końca i mogę się mylić ale coś takiego chyba było.
Ostatnio zmieniony 2017-03-09, 20:28 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

audki pisze:Ok bardzo dobrze, a jak ustawiłeś wałek rozrządu?
Niewiem jakie jest prawidłowe ustawienie. Możesz rozwinąć ?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

LuzaQ pisze:
audki pisze:Ok bardzo dobrze, a jak ustawiłeś wałek rozrządu?
Niewiem jakie jest prawidłowe ustawienie. Możesz rozwinąć ?
Jeśli nie wiesz to znaczy ze masz zle ustawiony walek. Teraz kolego tak:
1. Zrzucasz koło pasowe wałka rozrządu ( ten na którym jest pasek od pompy)
2. ustawiasz 0 na kole zamachowym
3. ściągasz dekiel od zaworów
4. Musisz dorobić blokadę wałka rozrządu wsuwasz pomiędzy płaszczyznę głowicy a wycięcie na wałku rozrządu ( strona tam gdzie ściągleś kolo pasowe) jak zdejmiesz dekiel będziesz wiedział o co chodzi. ( blokada może być płaskownik jak dobrze pamiętam 4mm.)
5. jeśli wszystko masz jak należy ustawiasz pompę na znak i składasz wszystko do kupy.

Jak ustawisz wtedy będziesz się bawił dalej:)

[ Dodano: |9 Mar 2017|, o 21:28 ]
tu masz kolego temat jak to zrobić http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12218
Ostatnio zmieniony 2017-03-09, 21:25 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Ok dzieki! Audi odpaliło dopiero gdy dałem pompę w prawo do lekkiego oporu. Inaczej nic się nie działo. Dymi mocniej i odpala na zimnym gorzej nic wcześniej. Jakim sposobem to teraz najlepiej doregulować?
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Podłącz VAG-a i doregulujesz, grupa 000 druga kolumna. Poczytaj o ustawieniu kąta wtrysku na forum, popuść cztery śruby przy pompie i doregulujesz na fasolkach.
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Jezeli nadal bedzie Ci brakować regulacji przestaw pompe o ząb lub poluzuj koło na wałku rozrządu (te napędzające pompe) i obróć (przesuń delikatnie) względem wałka rozrządu w przeciwną stronę jak kręciłeś pompą i brakło.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19, 13:14 przez Czaku, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”