[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek od pompy wtryskowej
- LuzaQ
- Czeladnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
- Imię: Paweł
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Biała Podlaska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek od pompy wtryskowej
Witam. wiele było różnych tematów co ustawiania pompy
Przeczytałem wiele.. pół dnia dzis męczyłem się z tym ustawianiem i dwa razy zajechałem aku.
Fajnie jakby ktoś podał opis na chłopski rozum + schematy takie których sam używał.
a jak bedzie trzeba to mogę pożyczyc komputer żeby się podpiąc ale i tu by sie przydały porady bo nigdy go nie używałem.. choc podobno jest on tylko do regulacji ostatecznych po odpaleniu silnika tak ? a ja nie moge wogole dojsc co robie nie tak
, mało tego z rury nie pusci nawet chmurki..
Przeczytałem wiele.. pół dnia dzis męczyłem się z tym ustawianiem i dwa razy zajechałem aku.
Fajnie jakby ktoś podał opis na chłopski rozum + schematy takie których sam używał.
a jak bedzie trzeba to mogę pożyczyc komputer żeby się podpiąc ale i tu by sie przydały porady bo nigdy go nie używałem.. choc podobno jest on tylko do regulacji ostatecznych po odpaleniu silnika tak ? a ja nie moge wogole dojsc co robie nie tak
, mało tego z rury nie pusci nawet chmurki..
- LuzaQ
- Czeladnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
- Imię: Paweł
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Biała Podlaska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Przez te okienko z prawej strony silniki na kole zamachowym koło zebów ustawiałem na punk taki 0 jakby punktakiem mocno wybite .. wtedy miałem na kole napedzajacym pompe znak zgadzajacy sie z jakim drugim widocznie ktos cos sobie kiedys zaznaczał. wtedy ustawiałem pompe na znaki i zaciskałem napinacz..
nic ani dymku.. napewno cos zle robie tylko niewiem co..
nic ani dymku.. napewno cos zle robie tylko niewiem co..
Rym cym cym, z rury czarny dym.
-
- Mechanik
- Posty: 126
- Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: opolskie
Możliwe, że musisz koło zamachowe jeszcze raz obrócić. Ze względu na to, że 1 obrót silnika to 0,5 obrotu wałka rozrządu to znak na kole zamachowym jest niejednoznaczny (są 2 możliwości). Nie jestem pewien do końca i mogę się mylić ale coś takiego chyba było.
Ostatnio zmieniony 2017-03-09, 20:28 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Jeśli nie wiesz to znaczy ze masz zle ustawiony walek. Teraz kolego tak:LuzaQ pisze:Niewiem jakie jest prawidłowe ustawienie. Możesz rozwinąć ?audki pisze:Ok bardzo dobrze, a jak ustawiłeś wałek rozrządu?
1. Zrzucasz koło pasowe wałka rozrządu ( ten na którym jest pasek od pompy)
2. ustawiasz 0 na kole zamachowym
3. ściągasz dekiel od zaworów
4. Musisz dorobić blokadę wałka rozrządu wsuwasz pomiędzy płaszczyznę głowicy a wycięcie na wałku rozrządu ( strona tam gdzie ściągleś kolo pasowe) jak zdejmiesz dekiel będziesz wiedział o co chodzi. ( blokada może być płaskownik jak dobrze pamiętam 4mm.)
5. jeśli wszystko masz jak należy ustawiasz pompę na znak i składasz wszystko do kupy.
Jak ustawisz wtedy będziesz się bawił dalej:)
[ Dodano: |9 Mar 2017|, o 21:28 ]
tu masz kolego temat jak to zrobić http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12218
Ostatnio zmieniony 2017-03-09, 21:25 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łagiewniki / Wrocław
Jezeli nadal bedzie Ci brakować regulacji przestaw pompe o ząb lub poluzuj koło na wałku rozrządu (te napędzające pompe) i obróć (przesuń delikatnie) względem wałka rozrządu w przeciwną stronę jak kręciłeś pompą i brakło.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19, 13:14 przez Czaku, łącznie zmieniany 1 raz.