[2,5 tdi aat], dziwne objawy na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
dieselek89
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-30, 22:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamosc

[2,5 tdi aat], dziwne objawy na zimnym silniku

Post autor: dieselek89 »

Witam koledzy, mam problem z moja a6, a mianowicie gdy silnik nie jest dostatecznie ciepły po nagłym dodaniu gazu silnik zaczyna przerywać jakby pracował na 3 cylindrach, chwile się potelepie po czym się uspokaja i pracuje normalnie. objawy na nagrzanym silniku nie występują. W czym szukać problemu?
Ostatnio zmieniony 2016-12-04, 20:00 przez dieselek89, łącznie zmieniany 1 raz.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

dieselek89 pisze:Witam koledzy, mam problem z moja a6, a mianowicie gdy silnik nie jest dostatecznie ciepły po nagłym dodaniu gazu silnik zaczyna przerywać jakby pracował na 3 cylindrach, chwile się potelepie po czym się uspokaja i pracuje normalnie. objawy na nagrzanym silniku nie występują. W czym szukać problemu?
Pierwsze i zasadnicze pytanie?? podłączałeś pod kompa??
dieselek89
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-30, 22:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamosc

Post autor: dieselek89 »

Tak. Żadnych błędów na vagu nie ma
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

dieselek89 pisze:Tak. Żadnych błędów na vagu nie ma
Jedyne co mi przychodzi to nastawnik, najlepiej zrobiłbyś logi w momencie występowania tego telepania, będzie wiadomo co i jak grupa 3 i 4.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

A ja stawiam ze to sie dzieje w momencie dodania gazu powyżej 3000rpm z gazem w podłodze i kiedy doładowanie mocniej podskoczy, lekarstwo: zmiana szklanek popychaczy, kontrola cisnienia oleju i jego zmiana nie tylko na pełny syntetyk ale i dobrej jakości, a na koniec delikatniejsze obchodzenie sie z gazem.
Zaden diesel nawet wolnossący nie lubi wysokich obrotow przy niskich temperaturach płynów eksploatacyjnych
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Może miałem i mam podobnie, sam oceń. Jeżeli w zbiorniku miałem zwykłego diesla oraz temperatury spadały poniżej zera i danego dnia był większy mróz (objawy od -3), wtedy silnik potrafił przerwać kilka razy podczas dodawania gazu dopóki oba wskazania temperatury (oleju + cieczy) nie zaczęły iść do góry. Miałem odczucie jakby dławił się paliwem. Zawsze jakieś 2-3 razy, nie więcej.
Mam wrażenie, że w zbiorniku mogło być kiepskie paliwo, bo nawet z przejściowym nie powinno być tego problemu przy takiej temperaturze. Zawsze odczekuję ok. 1 min przed startem oraz do zagrzania nie kręcę wyżej jak 2000-2100 obrotów, więc nie był męczony na zimnym. Objawy ustały po zalaniu Verwą i na niej jeżdziłem w zimie. Dodatkowo dużą poprawę daje wymiana oleju i filtra przed zimą. Na początku interwały wymian wypadały na wiosnę/lato. Po przestawieniu ich na jesień silnik pracuje zdecydowanie lepiej w ujemnych, zwłaszcza bardzo ujemnych temperaturach.

Teraz silnik jest po kompletnym remoncie, jak i pompa paliwa z nastawnikiem. Jesienią zacząłem testować paliwo Shell. W tym przypadku jest podobnie. Na Shell V-Power Nitro + od startu pracuje pięknie, a na zwykłym dieslu Shella pięknie pracuje przy temp.>-3 i bez odczucia mrozu.

Odczucia są czysto subiektywne, lecz wiem jedno. To auto od strony technicznej jest już bez zarzutu i nie mam czego szukać :mrgreen:

P.S. Po remoncie dawka paliwa ustawiona na 6,5 mg/R, a kąt wtrysku na 80. Auto zawsze pali za dotknięciem kluczyka - nie ważne czy silnik jest zimny, czy ciepły. Jedynie gdy jest dobrze letni, wtedy mrugnięcie okiem dłużej ;-)
Ostatnio zmieniony 2016-12-07, 12:02 przez Rico77, łącznie zmieniany 1 raz.
dieselek89
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-30, 22:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamosc

Post autor: dieselek89 »

Co do szklanek to to raczej nie to. Jak go kupiłem to z raz taka sytuacja mi sie zdarzyła mimo ze zawsze pare min sobie silnik pracuje za nim ruszam. W wakacje głowica była w remoncie wiec szklanki sa zrobione. Olej to LM 10w40. Wcześniej motul wiec chyba dobre. Ta sytuacja nie jest nagminna bo do niej nie dopuszczam. Tylko nie wiem czym może być spowodowana. Zrobię logi tylko troche czasu musze wygospodarować.
skok_123
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2015-10-09, 13:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: skok_123 »

Podepne się . Od pewniego czasu mam podobny problem. Po nocy silnik odpala od strzała i przez chwile pracuje idealnie ... po chwili jednak zaczyna nim telepać i przerywał jakby któryś z cylindrów nie pracował. Ale ruszam przejadę 10-20 metrów i objawy przechodzą i juz pracuję normalnie .Myślałem ze może wtryski wieć wyjąłem a, że mam tester to ciśnienia wtrysków to je sprawdziłem . okazalo sie ze 3 końćowki lały wiec je wymieniłem skręciłem i sprawdziłem wszystko gra wtryski otwieraja sie przy 190 piękna mgiełka i wszystko chyba gra. Dziś zauwałyłem że ten objaw nachodzi gdy samochód schodzi z ssania i tak jakby się gubił . Świece tez wymienione, kapturki sprawdzone łączą swieca grzeje .. Teraz mam pytanie czy mozliwe jest to ze komputer za krótko podgrzewa jeszcze swiece po odpaleniu silnika ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”