[A100 2.5TDI AAT+] Stuki z tyłu/dołu silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 396
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 1 raz

[A100 2.5TDI AAT+] Stuki z tyłu/dołu silnika

Post autor: msk »

Hej

Podczas powrotu ze zlotu auto jadąc S5ką nagle przy 130km/h bez żadnego ostrzeżenia zmieniło dźwięk silnika i pojawił sie głuchy stuk w kabinie w rytm obrotów silnika.
Jakieś 10km wcześniej tankowałem 50L diesla na BP. Odgłos stukania można opisać tak jakby ktoś płynął barką po wodzie (takie głuche pyk pyk pyk).

To co zdołałem sprawdzić:
- Olej jest i nie ucieka
- Płyn chłodniczy jest i nie ucieka
- Nic innego nie cieknie
- Wszystkie paski całe i napięte
- Pali od strzała
- Ma moc, zbiera się normalnie
- Nie dymi w żadnym kolorze (poza zwykłą chmurką diesla)
- Na zimnym silniku stuk jest ledwo słyszalny
- Na rozgrzanym silniku stuk jest wyraźnie słuszalny
- Na biegu jałowym na postoju stuka
- Przy dodawaniu gazu stuka bardziej
- Im większe obciążenie tym większy stukot
- Przy jeździe bez obciążenia (z górki na biegu bez dodawania gazu przy odcięciu paliwa i hamowaniu silnikiem) stukot ustaje
- Pod pedałem sprzęgła przy wciśnięciu go na 90% da się delikatnie wyczyć te słyszalne stuki
- Wtrysk sterujący ma 117-118 Ohm
- Odpięcie wtrysku sterującego nic nie zmienia

Logi statyczne na ciepłym silniku bez klimy i nawiewu
Groups 000, 001, 004: http://vaglogi.pl/log-000_001_004_tMP039.html
Groups 000, 010, 013: http://vaglogi.pl/log-000_010_013_8s3ipX.html

Wideo. Te metaliczne odgłosy to zniekształcony dżwięk przez kompresję. Ale wyraznie słychać ten "barkowy stukot"
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/

Logi Basic settings
Group 000: http://vaglogi.pl/log-000_iITcx7e.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_SZ265.html

Wideo. Dobrze słychać na początku, końcówka jest zniekształcona przez kompresję, nie ma takich metalicznych stuków.
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/

Błędy z silnika:

01117 - Generator Terminal DF Load Signal
- 27-00 - Implausible Signal
00550 - Start of Injection Regulation
- 17-10 - Control Difference - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
- 05-10 - Input Open - Intermittent

TDI Timing
Z tym że jest to silnik po modach @afro89 także nie wiem w jakich granicach to się powinno mieścić :)
Obrazek



Ktoś ma pomysł co to może być, albo zanalizował by logi?
Obrazek
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 396
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 1 raz

Post autor: msk »

Zamieniłem jeszcze pierwszy wtrysk z piątym i odnoszę wrażenie, że teraz wali z przodu silnika. Wychodziłoby, ze to może będzie zatkany wtrysk wtedy? Ktoś coś?
Obrazek
STANLEY
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2014-06-20, 23:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bolesławiec
Podziękował: 1 raz

Post autor: STANLEY »

Miałem taki przypadek w ale VW zaczol lac wtrysk no i pojawił się stukot. Musiał byś sprawdzić wtryski mechanicznie na maszynie czy nie leją. Albo na aucie obrucic rurkę tak żeby wtrysk był na zewnątrz nie w głowicy i zakręcić rozrusznikiem będzie widać jak się zachowuje.
Głową muru nie rozwalisz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”