[A6-1.9TDI 1Z] Swap na 1Z
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
[A6-1.9TDI 1Z] Swap na 1Z
Witam,
Mam pytanie odnoście swapa na konkretny silnik, mianowicie 1Z. Silnik jest prosty, praktycznie nie do zajechania, jest tego na rynku od groma stosunkowo łatwo podkręcić do 110kucy a to już daje całkiem niezły komfort jazdy.
Budę C4 z uszkodzonym silnikiem (np. 2.0; 2.6; 2.5TDi) można kupić za 1,5-2kzł.
PYTANIE: Jakie manele są potrzebne i jakie PIxDrzwi koszty takiego swapa.
Mam pytanie odnoście swapa na konkretny silnik, mianowicie 1Z. Silnik jest prosty, praktycznie nie do zajechania, jest tego na rynku od groma stosunkowo łatwo podkręcić do 110kucy a to już daje całkiem niezły komfort jazdy.
Budę C4 z uszkodzonym silnikiem (np. 2.0; 2.6; 2.5TDi) można kupić za 1,5-2kzł.
PYTANIE: Jakie manele są potrzebne i jakie PIxDrzwi koszty takiego swapa.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
tomcio_x, zadaj sobie pytanie, czy to ma sens. Buda 2k, silnik z osprzętem 2k, robota też będzie kosztować, chyba, że masz silnik i będziesz składał sam to może się to opłaci. Są 1.9tdi w budzie c4, nie lepiej poszukać takiego? Albo 2.5tdi? To też dobre silniki, chociaż z perspektywy czasu i użytkowania obydwu 1.9 był tańszy w eksploatacji i mniej awaryjny. Dodatkowo nie ma rzeczy, które są wieczne. Jak kupisz zajechany silnik, zrobisz przekładkę i padnie będzie kicha.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
robiłem swap benzyna 2.8 na 2.5tdi i najlepiej zmienić kabelki w komorze i te pod deska rozdzielcza które były z silnikiem który będzie docelowy od drzwi w tył zostaje to samo
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-01-13, 18:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: dolny ślask
witam według mnie opłaca się , sam mam 1.9 ale orginalnie było , 90 km to mało ale po wgraniu mapy wyszło 118 km i daje rade , koszty sa znikome , dodatkowo można zmienic turbo oraz wtryski i intercooler i wyjdzie ponad 140 km czyli możliwe ze lepiej niz 2.5 , sam mam to w planach wiec okaże sie co mi z tego wyjdzie a do tego instalacja 1z jest bardzo prosta , jesli potrzebowal bys pomocy pisz na pw , pomoge bo zmieniałem w passacie b4 z benzyny na 1.9 wiec troche wiem co i jak pozdrawiam
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
A to pierwsza kandydatka
http://olx.pl/oferta/audi-a6-2-5-tdi-CI ... 09d7578f80
Dawcą prawdopodobnie będzie skodilak octawia (chyba 1Z)
Orientujecie się czy Skrzynia jest do zmiany czy podejdzie ta od AAT?
http://olx.pl/oferta/audi-a6-2-5-tdi-CI ... 09d7578f80
Dawcą prawdopodobnie będzie skodilak octawia (chyba 1Z)
Orientujecie się czy Skrzynia jest do zmiany czy podejdzie ta od AAT?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
porównania 1.9TDI z 2.5TDI R5 w budzie C4 nie ma żadnego, mniejszy silnik nawet po zawirusowaniu i zmianie wtrysków i turbo, jest mocniej obciążony, niż 2,5TDI, w trasie 2.5TDI z piątką skrzynią w budzie avant moze spalać nieco poniżej 5l pod warunkiem że mamy odpowiednie ciśnienie w kołach, zbieżność i nie trzymają nam wogóle hamulce, z sześciobiegową skrzynką jeszcze mniej.
w 1.9TDI masz po pierwsze krótką skrzynkę biegów i to ona jest główną przyczyną wiekszego spalania w trasie, po za tym ogromna przepaść w momencie obrotowym i jego przebiegu, powoduje to że trzeba częściej sięgać do dźwigni zmiany biegów żeby silnik nie był przeciążany, co powoduje wzrost spalania, nie zmienienie biegu też spowoduje zwiekszenie zużycia paliwa, bo silnik jest przeciążany, a nie ma na tyle momentu żeby sprzewnie przyspieszyć czy wyjechać pod górę.
szczególnie jesli mieszkamy w terenie gdzie mamy trochę górek i pagórków, nie mówie już o terenach górskich to 1.9TDI będzie strzałem w kolano chyba że auto użytkujemy na krótkich odcinkach wtedy 1.9TDI będzie mniejszym złem.
jeśli robimy wieksze trasy, jeździmy sporo w mieście to oprócz jazdy w korku, gdzie godzinowe zużycie paliwa będzie większe to 2.5TDI ma przewagę pod każdym względem, kultury pracy, elastyczności, spalania,
minusy w porównaniu do 1.9TDI są tylko dwa, koło pasowe wału korbowego. i droższy rozrząd, co idzie obejść stosując pasek i łapę pompy wtryskowej od 2.4D
po za tym mamy same zalety, ja wiem jedno, że jesli nie wrócę kiedyś do golfa MK2 to nie wrócę do silników 1.9 dlatego że 2.5 to taki trochę większy 1.9.
gdyby do MK2 bez wielkiej rzeźby wchodził taki silnik to bym go tam włożył
w 1.9TDI masz po pierwsze krótką skrzynkę biegów i to ona jest główną przyczyną wiekszego spalania w trasie, po za tym ogromna przepaść w momencie obrotowym i jego przebiegu, powoduje to że trzeba częściej sięgać do dźwigni zmiany biegów żeby silnik nie był przeciążany, co powoduje wzrost spalania, nie zmienienie biegu też spowoduje zwiekszenie zużycia paliwa, bo silnik jest przeciążany, a nie ma na tyle momentu żeby sprzewnie przyspieszyć czy wyjechać pod górę.
szczególnie jesli mieszkamy w terenie gdzie mamy trochę górek i pagórków, nie mówie już o terenach górskich to 1.9TDI będzie strzałem w kolano chyba że auto użytkujemy na krótkich odcinkach wtedy 1.9TDI będzie mniejszym złem.
jeśli robimy wieksze trasy, jeździmy sporo w mieście to oprócz jazdy w korku, gdzie godzinowe zużycie paliwa będzie większe to 2.5TDI ma przewagę pod każdym względem, kultury pracy, elastyczności, spalania,
minusy w porównaniu do 1.9TDI są tylko dwa, koło pasowe wału korbowego. i droższy rozrząd, co idzie obejść stosując pasek i łapę pompy wtryskowej od 2.4D
po za tym mamy same zalety, ja wiem jedno, że jesli nie wrócę kiedyś do golfa MK2 to nie wrócę do silników 1.9 dlatego że 2.5 to taki trochę większy 1.9.
gdyby do MK2 bez wielkiej rzeźby wchodził taki silnik to bym go tam włożył
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-08-11, 23:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: piotrków kujawski
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE, TEMATYKA TEGO POSTU WYDAJE MI SIĘ ODPOWIEDNIA BY OPISAĆ MOJE OSTATNIE ROZTERKI, MAM WIĘC NADZIEJĘ ŻE POMOŻECIE MI NIECO ZA CO JUŻ TERAZ Z GÓRY DZIĘKUJĘ.
PRZYMIERZAŁEM SIĘ OSTATNIO DO PODKRĘCENIA MOJEGO 1Z DO OKOŁO 140KM ORAZ DO WYMIANY SKRZYNI NA DŁUŻSZĄ PO WSZYSTKIM NP. OD PASSATA B5 FL, ALE POJAWIŁA SIĘ OKAZJA NA SWAPA NA 2,5 140KM, ( MÓJ KUMPEL DACHOWAŁ I JEST PO JEGO STRZALE ALE SERCE MIAŁ ZDROWE), PROSZĘ WAS O PORADĘ CZY BĘDĘ MIAŁ SPORO PROBLEMÓW PRZY SWAPIE Z 1Z NA AEL, CO JEST LEPRZE POZOSTANIE PRZY 1Z I ZMODZENIE GO NA OKOŁO 150KM I ZMIANA SKRZYNI NA DŁUGĄ 5 CZY SWAP NA 2,5 W KOMPLECIE ZE SKRZYNIĄ 6 I ZROBIENIE OSTATECZNIE PONAD 200KM ? POZDRAWIAM WSZYSTKICH
PRZYMIERZAŁEM SIĘ OSTATNIO DO PODKRĘCENIA MOJEGO 1Z DO OKOŁO 140KM ORAZ DO WYMIANY SKRZYNI NA DŁUŻSZĄ PO WSZYSTKIM NP. OD PASSATA B5 FL, ALE POJAWIŁA SIĘ OKAZJA NA SWAPA NA 2,5 140KM, ( MÓJ KUMPEL DACHOWAŁ I JEST PO JEGO STRZALE ALE SERCE MIAŁ ZDROWE), PROSZĘ WAS O PORADĘ CZY BĘDĘ MIAŁ SPORO PROBLEMÓW PRZY SWAPIE Z 1Z NA AEL, CO JEST LEPRZE POZOSTANIE PRZY 1Z I ZMODZENIE GO NA OKOŁO 150KM I ZMIANA SKRZYNI NA DŁUGĄ 5 CZY SWAP NA 2,5 W KOMPLECIE ZE SKRZYNIĄ 6 I ZROBIENIE OSTATECZNIE PONAD 200KM ? POZDRAWIAM WSZYSTKICH